jubalong70 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Vår eldste er litt fortvilet for hun vet ikke helt hva hun ønsker seg i jbursdags- og julegave. Vi vet heller ikke helt hva vi skal kjøpe til henne, og ikke hva vi skal råde besteforeldre til å kjøpe. Ideer mottas med takk. Det vi vurderer er: Digitalt kamera eller sparkstøtting. Hun har DS og diverse spill. Vet ikke om noen spill som er særdeles passelige for henne nå. Søsknene har også diverse spill, så til sammen har de ganske mange nå (rundt 10-15 tenker jeg). Interesser hun har: Spille piano, synge, skrive historier, lese (har flere hyllemetre med bøker). Hun ønsker seg (selvfølgelig) PC og TV på rommet, men dette er ikke aktuelt å kjøpe til henne på en god stund enda. Hjelp!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg så på det som uaktuelt å kjøpe laptop til 10-åringen, men siden mannen i huset dro ut på en shoppingrunde, ble det laptop som ble innkjøpt. Det var til jul i fjor. Helt greit, for han sitter nå på rommet sitt, hvor han tegner etter tegneserier han ser på youtube, og bygger avanserte Legobyggverk etter hva han ser på nettet. Han gjør lekser på pc'n, og har blitt veldig flink på tegneprogram etc. Så pc er ikke det dummeste ;-) Han er en detaljefreak, og blir glad for Lego, kule klær, bøker. Bag til overnatting etc (litt større enn treningsbag). Han fikk en 35-liters fra Peak Performance i fjor, og er søkke fornøyd. 8-åringen får en slik bag i år. http://shop.peakperformance.com/NO/item/G26972027/?partner=5313&t_type=src&t_type=src Finnes også i blått og i rosa. Hestra Gore-tex hansker? Brettspill? Tøff lue? Burton og Peak er på ønskelista her. Blant leker så er det pop blant gutter i alle fall, med Beyblade Metal Fusion. Særlig Pegasus står høyt i kurs. Dette er snurrebasser som de spiller sammen med andre. Mobil? Sånn utstyr fra Panduro til å lage kort og scrapbooking, perlesett - masse i hobby-genren. Cd-spiller, discolampe, musikk, koseteppe, toalettveske/håndduk m/navn brodert på, ring/smykke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ømjer Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 ''Vår eldste er litt fortvilet for hun vet ikke helt hva hun ønsker seg i jbursdags- og julegave.'' Dette sier litt om tiden vi lever i. Barna har alt de trenger. Gi heller barna en ekstra dag sammen med mor eller far, der barnet får bestemme hva dagen skal brukes til. Tid sammen med foreldrene er nok mer verdifult enn alsksens gaver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg så på det som uaktuelt å kjøpe laptop til 10-åringen, men siden mannen i huset dro ut på en shoppingrunde, ble det laptop som ble innkjøpt. Det var til jul i fjor. Helt greit, for han sitter nå på rommet sitt, hvor han tegner etter tegneserier han ser på youtube, og bygger avanserte Legobyggverk etter hva han ser på nettet. Han gjør lekser på pc'n, og har blitt veldig flink på tegneprogram etc. Så pc er ikke det dummeste ;-) Han er en detaljefreak, og blir glad for Lego, kule klær, bøker. Bag til overnatting etc (litt større enn treningsbag). Han fikk en 35-liters fra Peak Performance i fjor, og er søkke fornøyd. 8-åringen får en slik bag i år. http://shop.peakperformance.com/NO/item/G26972027/?partner=5313&t_type=src&t_type=src Finnes også i blått og i rosa. Hestra Gore-tex hansker? Brettspill? Tøff lue? Burton og Peak er på ønskelista her. Blant leker så er det pop blant gutter i alle fall, med Beyblade Metal Fusion. Særlig Pegasus står høyt i kurs. Dette er snurrebasser som de spiller sammen med andre. Mobil? Sånn utstyr fra Panduro til å lage kort og scrapbooking, perlesett - masse i hobby-genren. Cd-spiller, discolampe, musikk, koseteppe, toalettveske/håndduk m/navn brodert på, ring/smykke... Tusen takk for tips Jeg er helt sikker på at hun hadde kost seg utrolig mye med en PC, men vi ønsker ikke at hun skal sitte på rommet sitt med PC'n. Så enn så lenge får hun ikke det. Merkeklær er hun ikke opptatt av, og Bayblade (?) tror jeg ikke er det store for henne... Men en stol el.l. til rommet kunne kanskje vært noe... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 ''Vår eldste er litt fortvilet for hun vet ikke helt hva hun ønsker seg i jbursdags- og julegave.'' Dette sier litt om tiden vi lever i. Barna har alt de trenger. Gi heller barna en ekstra dag sammen med mor eller far, der barnet får bestemme hva dagen skal brukes til. Tid sammen med foreldrene er nok mer verdifult enn alsksens gaver. Jeg er helt enig med deg. Nå skal det sies at hun har ganske mye tid sammen med meg, i alle fall. Kanskje vi kunne ordne noe for henne og pappa'n... Eller, kanskje en tur for bare henne og meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Når hun er så stor, så ville jeg heller sett på om jeg kunne byttet ut noe til rommet hennes, evt malt det... Ønsker hun seg kanskje nye gardiner, en sacco-sekk (bare eksempler altså...) Kanskje en sovesofa? (aner jo ikke hvilken prisklasse dere tenker...) Ønsker hun seg nye klær, kanskje? Alternativt sjekk konsert/teater-programmet i nærheten av dere framover, og finn ut om det er noe hun hadde likt å gå på... Finn barnevakt til søsknene og ta henne med begge to?? Et hotellopphold/tur med danskebåten bare med foreldre uten søsken? Trenger hun ski/skøyter/snowboard? Uteklær? Stebarna mine er også sånn at de ikke vet hva de ønsker seg, ofte... (de er 15, 11 og 10). Vi har måttet tenke litt alternativt av og til (nå skal det sies at de ikke har allverdens her, men at de "kjøpes" litt mer hjemme hos mora...) 5-åringen vet heldigvis litt mer hva hun ønsker seg (dvs ALT ) Lykke til med fantasien 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husket ikke passord akkurat nå Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 "Vår eldste er litt fortvilet for hun vet ikke helt hva hun ønsker seg i jbursdags- og julegave." Jeg reagerte på den. Litt skammelig at foreldre og barn er "fortvilet for at de ikke vet hva de ønsker til jul og bursdag" Meg om det Digitalkamera er jo en fantastisk gave. Det og/siden kamerabøker og kurs er jo en flott og underholdende hobby hun kan glede seg over i lange tider 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Og nå så jeg at du lurte på digitalt kamera... Det fikk 10-åringen her til bursdagen i oktober, og det var stor suksess. Hun elsker å ta bilder (men brukte mobilen sin fram til hun fikk kameraet, så bildene ble jo ikke knallbra...) Men hun bør jo ha tilgang på en pc for å se på dem og drive med dem, da! I så fall er det en knall idé! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Når hun er så stor, så ville jeg heller sett på om jeg kunne byttet ut noe til rommet hennes, evt malt det... Ønsker hun seg kanskje nye gardiner, en sacco-sekk (bare eksempler altså...) Kanskje en sovesofa? (aner jo ikke hvilken prisklasse dere tenker...) Ønsker hun seg nye klær, kanskje? Alternativt sjekk konsert/teater-programmet i nærheten av dere framover, og finn ut om det er noe hun hadde likt å gå på... Finn barnevakt til søsknene og ta henne med begge to?? Et hotellopphold/tur med danskebåten bare med foreldre uten søsken? Trenger hun ski/skøyter/snowboard? Uteklær? Stebarna mine er også sånn at de ikke vet hva de ønsker seg, ofte... (de er 15, 11 og 10). Vi har måttet tenke litt alternativt av og til (nå skal det sies at de ikke har allverdens her, men at de "kjøpes" litt mer hjemme hos mora...) 5-åringen vet heldigvis litt mer hva hun ønsker seg (dvs ALT ) Lykke til med fantasien Her var det gode tips Vi har vært ute og kjøpt en stol til rommet hennes, samt et ullteppe og en pute til å ha i den. Stolen er en skikkelig kosestol som jeg gjerne ville hatt også Håper det faller i smak 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 "Vår eldste er litt fortvilet for hun vet ikke helt hva hun ønsker seg i jbursdags- og julegave." Jeg reagerte på den. Litt skammelig at foreldre og barn er "fortvilet for at de ikke vet hva de ønsker til jul og bursdag" Meg om det Digitalkamera er jo en fantastisk gave. Det og/siden kamerabøker og kurs er jo en flott og underholdende hobby hun kan glede seg over i lange tider Jeg er helt enig, at hun ikke vet hva hun ønsker seg tyder vel på at hun har i overkant mye... Selv om hun har ganske mye mindre enn de fleste av vennene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Og nå så jeg at du lurte på digitalt kamera... Det fikk 10-åringen her til bursdagen i oktober, og det var stor suksess. Hun elsker å ta bilder (men brukte mobilen sin fram til hun fikk kameraet, så bildene ble jo ikke knallbra...) Men hun bør jo ha tilgang på en pc for å se på dem og drive med dem, da! I så fall er det en knall idé! Tror vi får vurdere det med kamera og PC kanskje til neste bursdag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Sportsutstyr, kanskje noe hun har begynner å bli smått? Ski, staver, støvler, skøyter, akebrett..? Hva med hobbyting som akrylmaling, lerret og tilbehør? Glitter, sakser med ulik mønster, klistremerker, esker til å dekorere og div. annet. Mye utvalg i hobbyforretninger som jenter elsker pusle med. Andre ting som ullundertøy, uteklær, votter, lue, termos, sitteunderlag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Vår 11åring får snowboardutstyr, dunjakke, nye støvletter og digital kamera til jul. Det er vel det meste av det som står på ønskelisten i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg så på det som uaktuelt å kjøpe laptop til 10-åringen, men siden mannen i huset dro ut på en shoppingrunde, ble det laptop som ble innkjøpt. Det var til jul i fjor. Helt greit, for han sitter nå på rommet sitt, hvor han tegner etter tegneserier han ser på youtube, og bygger avanserte Legobyggverk etter hva han ser på nettet. Han gjør lekser på pc'n, og har blitt veldig flink på tegneprogram etc. Så pc er ikke det dummeste ;-) Han er en detaljefreak, og blir glad for Lego, kule klær, bøker. Bag til overnatting etc (litt større enn treningsbag). Han fikk en 35-liters fra Peak Performance i fjor, og er søkke fornøyd. 8-åringen får en slik bag i år. http://shop.peakperformance.com/NO/item/G26972027/?partner=5313&t_type=src&t_type=src Finnes også i blått og i rosa. Hestra Gore-tex hansker? Brettspill? Tøff lue? Burton og Peak er på ønskelista her. Blant leker så er det pop blant gutter i alle fall, med Beyblade Metal Fusion. Særlig Pegasus står høyt i kurs. Dette er snurrebasser som de spiller sammen med andre. Mobil? Sånn utstyr fra Panduro til å lage kort og scrapbooking, perlesett - masse i hobby-genren. Cd-spiller, discolampe, musikk, koseteppe, toalettveske/håndduk m/navn brodert på, ring/smykke... Vår 11åring fikk tegnebrett til pc'en sin til bursdagen sin i sommer. Det var veldig populært. Hun tegner som en gal. Det kunne kanskje vært noe for din 10åring hvis han ikke har det enda. her blir brettet mest brukt til å tegne klær som farmor hjelper å tegne om til mønster. neste steg nå er å lære å håndtere symaskinen så hun kan sy det hun tegner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Vår 11åring får snowboardutstyr, dunjakke, nye støvletter og digital kamera til jul. Det er vel det meste av det som står på ønskelisten i år. Får hun alt dette av dere?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Får hun alt dette av dere?? Nei, det er dette som er fint fordelt ut til hele slekten. Av oss blir det snowboardsko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Nei, det er dette som er fint fordelt ut til hele slekten. Av oss blir det snowboardsko. Puh.. det var faktisk godt å høre..Fikk nesten prestasjonsangst her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg er helt enig, at hun ikke vet hva hun ønsker seg tyder vel på at hun har i overkant mye... Selv om hun har ganske mye mindre enn de fleste av vennene sine. Jeg føler at det som gjør gavekjøp vanskeligere når ungene blir litt større (ikke småunger lengre), er at det ikke er leker de ønsker seg. Og hvis de ikke har en interesse/hobby, ei heller ønsker seg noe spesifikt, så er det vanskelig å komme på en vettug ting å kjøpe i gave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg føler at det som gjør gavekjøp vanskeligere når ungene blir litt større (ikke småunger lengre), er at det ikke er leker de ønsker seg. Og hvis de ikke har en interesse/hobby, ei heller ønsker seg noe spesifikt, så er det vanskelig å komme på en vettug ting å kjøpe i gave. ''Og hvis de ikke har en interesse/hobby, ei heller ønsker seg noe spesifikt, så er det vanskelig å komme på en vettug ting å kjøpe i gave.'' Har en 12-åring som er der. Ikke har noen spesielle interesser, ikke driver han med noen form for sport og ikke leker han noe særlig lenger. Ikke trenger han klær eller sko. Hva i svarte skal jeg gi ham til jul!? Det er grenser (synes jeg) for hvor mange legosett jeg gidder kjøpe... Og jeg vet han får minst 2 fra andre til jul! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Sportsutstyr, kanskje noe hun har begynner å bli smått? Ski, staver, støvler, skøyter, akebrett..? Hva med hobbyting som akrylmaling, lerret og tilbehør? Glitter, sakser med ulik mønster, klistremerker, esker til å dekorere og div. annet. Mye utvalg i hobbyforretninger som jenter elsker pusle med. Andre ting som ullundertøy, uteklær, votter, lue, termos, sitteunderlag... Hun fikk nye ski i fjor, og de passer fremdeles, men vurderer sparkstøtting i julegave. Ellers har hun fått ullundertøy så det monner, og adventskalenderen er fylt opp med luer, votter og gode sokker Men, hun er glad i hobbyting, så det var ingen dum ide 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.