Gå til innhold

Gave til 11 år gammel jente

jubalong70

Anbefalte innlegg

Vår 11åring får snowboardutstyr, dunjakke, nye støvletter og digital kamera til jul. Det er vel det meste av det som står på ønskelisten i år.

WOW! Da vil jeg tro hun blir fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler at det som gjør gavekjøp vanskeligere når ungene blir litt større (ikke småunger lengre), er at det ikke er leker de ønsker seg. Og hvis de ikke har en interesse/hobby, ei heller ønsker seg noe spesifikt, så er det vanskelig å komme på en vettug ting å kjøpe i gave.

Enig. Hobbiene hennes er dans og pianospilling. Men danseklær får hun jo på begynnelsen av sesongen (hvis det trengs oppdatering), og noter har vi sinnsykt mye av... (moren hennes deler den interessen ;)), i tillegg til at hun får endel fra læreren.

Så da må vi på en måte prøve å finne noe.

Hun finnes ikke interessert i merkeklær, og har nylig vært på Oslo-jente-tur der garderoben ble oppfrisket...

Men, nå ble det stol i bursdagsgave, og jeg tror vi satser på spark til jul. Så får vi prøve å legge hodene i bløt litt før det blir 12-års dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvis de ikke har en interesse/hobby, ei heller ønsker seg noe spesifikt, så er det vanskelig å komme på en vettug ting å kjøpe i gave.''

Har en 12-åring som er der. Ikke har noen spesielle interesser, ikke driver han med noen form for sport og ikke leker han noe særlig lenger. Ikke trenger han klær eller sko. Hva i svarte skal jeg gi ham til jul!? Det er grenser (synes jeg) for hvor mange legosett jeg gidder kjøpe... Og jeg vet han får minst 2 fra andre til jul!

Vi kjøpte 2 store bokser med Lego i år. En boks til 399,- på Extraleker med 1600 klosser. Ungene sier at de har masse byggesett med spesialdeler, men mangler vanlige klosser til bygging. Og til mellomsten har jeg kjøpt Legoplater til å bygge på, for han har ingen sånne.

De bruker fortsatt mye tid på Lego, bygger etter Legofilmer på youtube, og klikkfilmer med mobilen for hver klosse de setter på byggverket. Veldig kult resultat å se på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte 2 store bokser med Lego i år. En boks til 399,- på Extraleker med 1600 klosser. Ungene sier at de har masse byggesett med spesialdeler, men mangler vanlige klosser til bygging. Og til mellomsten har jeg kjøpt Legoplater til å bygge på, for han har ingen sånne.

De bruker fortsatt mye tid på Lego, bygger etter Legofilmer på youtube, og klikkfilmer med mobilen for hver klosse de setter på byggverket. Veldig kult resultat å se på :-)

Hm. Vi trenger jo flere plater og vanlige klosser når jeg tenker meg om, men det er spesialsettene han ønsker seg. Men siden han får i alle fall 2 slik av andre så kan jo jeg supplere med vanlige klosser og plater i alle fall.

Er det mye billigere på Extra leker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Vi trenger jo flere plater og vanlige klosser når jeg tenker meg om, men det er spesialsettene han ønsker seg. Men siden han får i alle fall 2 slik av andre så kan jo jeg supplere med vanlige klosser og plater i alle fall.

Er det mye billigere på Extra leker?

Ja, jeg har sammenlignet prisene, og dette er klart billigst.

Nest best jeg har sett er 700 klosser til 199.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

''Og hvis de ikke har en interesse/hobby, ei heller ønsker seg noe spesifikt, så er det vanskelig å komme på en vettug ting å kjøpe i gave.''

Har en 12-åring som er der. Ikke har noen spesielle interesser, ikke driver han med noen form for sport og ikke leker han noe særlig lenger. Ikke trenger han klær eller sko. Hva i svarte skal jeg gi ham til jul!? Det er grenser (synes jeg) for hvor mange legosett jeg gidder kjøpe... Og jeg vet han får minst 2 fra andre til jul!

Sønnen min er like gammel som din, og for første gang var ønskelista uten leker. Det sto kun ting som, boxere, hettegenser, kraftig lommelykt, hårgele, telt, fiskeutstyr osv :) Endelig har han begynt å bli opptatt av klær og sko. Gode hansker sto også på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min er like gammel som din, og for første gang var ønskelista uten leker. Det sto kun ting som, boxere, hettegenser, kraftig lommelykt, hårgele, telt, fiskeutstyr osv :) Endelig har han begynt å bli opptatt av klær og sko. Gode hansker sto også på lista.

Ja, klær er plutselig hakket viktigere nå, enn i fjor ;-) Har kjøpt 3 kule gensere til ham (størsten). Og luer. Det er stas med kule luer. Det er visstnok identitet i lua ^^ Gah... hvor skal dette ende? ;-) Jeg skal lære opp ungen til å strikke kule luer selv *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, klær er plutselig hakket viktigere nå, enn i fjor ;-) Har kjøpt 3 kule gensere til ham (størsten). Og luer. Det er stas med kule luer. Det er visstnok identitet i lua ^^ Gah... hvor skal dette ende? ;-) Jeg skal lære opp ungen til å strikke kule luer selv *s*

Ja, det med luene har jeg fått med meg. Han ønsker seg en kul lue, men da vi var på handletur her en dag var jeg visst helt håpløs uten peiling på mote. Jeg sa han får vise meg lua den dagen han finner den rette ;)

Datteren på 15 snakker også om gutter med kule luer. Gutten skal ha stil og smak for å bære den med verdighet, eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Sjal, støvletter, smykke, øredobber, stilig pysjamas, smykkeskrin, cd-spiller eller cd, kul lue, karaoke til ps, parfyme.

Om et par år tenker jeg ønskelista er svært lang, med kun klær, sminke og stæsj :)

Da datteren min var 11-12 fikk hun en Snoopy-pysjamas som gjorde stor lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med luene har jeg fått med meg. Han ønsker seg en kul lue, men da vi var på handletur her en dag var jeg visst helt håpløs uten peiling på mote. Jeg sa han får vise meg lua den dagen han finner den rette ;)

Datteren på 15 snakker også om gutter med kule luer. Gutten skal ha stil og smak for å bære den med verdighet, eller noe ;)

Ja, det er merkelig det med luer. Da jeg var i tenårene var det helt ut å bruke lue. Jeg ville heller spist småstein enn å vise meg med lue foran den jenta jeg likte ekstra godt. Så fort jeg var ute av syne fra moren min, frosvant lua ned i lommen.

I dag går de til og med med lua på seg inne. Og jeg hører meg selv mens jeg sitter og skriver. Da må jeg tenke: Nå har du blitt gamlis, Holmes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, det er merkelig det med luer. Da jeg var i tenårene var det helt ut å bruke lue. Jeg ville heller spist småstein enn å vise meg med lue foran den jenta jeg likte ekstra godt. Så fort jeg var ute av syne fra moren min, frosvant lua ned i lommen.

I dag går de til og med med lua på seg inne. Og jeg hører meg selv mens jeg sitter og skriver. Da må jeg tenke: Nå har du blitt gamlis, Holmes...

Ungdommer med lue på inne ble diskutert her inne en gang. Jeg er blant de få som synes de er litt kule, hehe. Jeg liker godt at de tør å kle seg som de vil :)

I går fant jeg noen sko i gangen som var megastore. Oppå dem lå en svært farverik strikketlue. Jeg smilte for meg selv, og konstaterte at tenåringen har besøk ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Forresten så brukte jeg hjemmestrikket rullelue i min ungdom. Det var vel den eneste lua som var god nok :) Det var en motegreie en periode. Vi strikket luene på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjal, støvletter, smykke, øredobber, stilig pysjamas, smykkeskrin, cd-spiller eller cd, kul lue, karaoke til ps, parfyme.

Om et par år tenker jeg ønskelista er svært lang, med kun klær, sminke og stæsj :)

Da datteren min var 11-12 fikk hun en Snoopy-pysjamas som gjorde stor lykke :)

Hun har det meste av det der. Støvletter fikk hun nylig og hun fikk smykkeskrin og gulløredobber av oss i fjor.

Men gode ideer var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er datteren min bare 2 år, men gaven hun får av meg til jul kan tilpasses alle aldre!

Jeg har nemlig gått berserk på Panduro!!! Hun får en stor pappeske med alt tenkelig av hobbygreier for en liten kropp: Regnbueblokk, lim, saks, 6 mønstersakser, paljetter, glitterlim, tusjer, fargestifter, funkyfoam i ørten fasonger, flere "plater" med klistremerker, sett med fingermaling, noen bokser ansiktsmaling og pensler, plastelina, store perler og strikk, "dueringer" etc.

Hvis du tilpasset pakken etter alder, kunne det vært noe tro? JEG hadde svevd på en rosa sky over en slik gave i hvert fall;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er datteren min bare 2 år, men gaven hun får av meg til jul kan tilpasses alle aldre!

Jeg har nemlig gått berserk på Panduro!!! Hun får en stor pappeske med alt tenkelig av hobbygreier for en liten kropp: Regnbueblokk, lim, saks, 6 mønstersakser, paljetter, glitterlim, tusjer, fargestifter, funkyfoam i ørten fasonger, flere "plater" med klistremerker, sett med fingermaling, noen bokser ansiktsmaling og pensler, plastelina, store perler og strikk, "dueringer" etc.

Hvis du tilpasset pakken etter alder, kunne det vært noe tro? JEG hadde svevd på en rosa sky over en slik gave i hvert fall;-)

Ingen dum ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...