Gjest prust Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 De siste to-tre ukene har det florert med omgangssyke rundt oss. Vi pleier alltid å gå klar, mange år sidene sist vi var syke. Men i morges ble vi vekket 6.15 av at 9-åringen kastet opp. Og det har hun fortsatt med i dag.... Stakkars liten, først nå i kveld klarte hun å beholde kun litt kokt vann... Så nå venter vi vel egentlig bare på hvem som blir nestemann... Kan vi tørre å håpe på at vi slipper unna? Vi har vært veldig nøye i dag med å vaske hender + bruke sprit. Hun som er syk bruker det ene badet, mens vi andre bruker det andre. Men helt fritt for virus/bakterier blir det nå ikke da.... Og jeg som skal på julebord i morgen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Huff, omgangssyke er det værste jeg vet :/ Bare noen snakker om det, så kjenner jeg kvalmen komme.. Får håpe dere slipper unna... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Huff, omgangssyke er det værste jeg vet :/ Bare noen snakker om det, så kjenner jeg kvalmen komme.. Får håpe dere slipper unna... Hun kastet opp i trappa i morges. Og jeg tørket opp, vasket og spritet etterpå. Vasket meg, spritet hendene, klipte neglene og badet i badekaret. Burde jo ha brukt hansker, men det tenkte jeg ikke på. Har hatt tuppa litt på fanget, og strykt henne på ryggen og holdt henne på panna når hun spøy - så det skal vel noe til å slippe unna - men jeg kan jo håpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hun kastet opp i trappa i morges. Og jeg tørket opp, vasket og spritet etterpå. Vasket meg, spritet hendene, klipte neglene og badet i badekaret. Burde jo ha brukt hansker, men det tenkte jeg ikke på. Har hatt tuppa litt på fanget, og strykt henne på ryggen og holdt henne på panna når hun spøy - så det skal vel noe til å slippe unna - men jeg kan jo håpe. Ja det er jo så sykt smittsomt, men kanskje du er heldig:) ikke sikkert du blir dårlig før om et par dager heller da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 For to år siden kom jeg på besøk til min kjære. Han hadde overtatt huset, men foreldrene bodde der fremdeles, siden leiligheten deres ikke var ferdig pusset opp. Visste at mora hans var syk, og akkurat i det jeg kom inn i huset, spydde faren på gulvet (han har hatt slag, og rakk ikke inn på badet). Jeg tørket opp spyet. Siden det var fem uker siden jeg hadde sett min kjære, hadde vi veldig mye kontakt. ;-) Midt på natta stod han også opp for å spy. Jeg gikk faktisk klar av hele greia, selv om jeg ikke hadde forventet det.... Så det er håp for deg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Min erfaring er at det er sjelden alle blir syke når vi får omgangen i huset, og vi bruker samme badet alle sammen. Fortsett med å vaske hendene hyppig og håp på det beste. God bedring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Sannsynligvis har du god sjanse for å slippe unna! Jeg har ligget i samme seng som snuppa når hun har vært syk, tørket opp spy og holdt henne mye på fanget (hun er bare fem)... I tillegg jobber jeg i barnehage, og senest i går var det et barn som kastet opp utover halve gulvet... Jeg var alene (seint på ettermiddagen), og hva jeg fikk i meg da jeg lå der på alle fire og tørket opp vet jeg ikke, men jeg er ikke veldig bekymret for å ha blitt smittet egentlig.... Det er veldig smittsomt, men min erfaring er at det faktisk ofte går veldig fint med "resten" (men når det er sagt, så HAR vi ligget strak ut hele gjengen og kriget om de to badene våre.... "vi" er sambo, snuppa og meg selv og mine tre stebarn....) Håper virkelig dere går klar!! Det sies vel at det tar fra 12-72 timer fra man er smittet til det bryter ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg jobber i barnehage å i fjor hadde vi mange runder med omgangssyke. Det var oppkast og diare daglig på småbarnsavdelingen og barna smittet hverandre gang på gang. Noen av oss ansatte fikk også omgangssyke, men ikke jeg. Hjemme kastet min datter opp, utover gulvet og jeg måtte tørke opp. Heller ikke denne gangen ble jeg syk. Vi fikk gjester som begge ble liggende med oppkast i to dager. Også denne gangen slapp jeg unna. Så jeg konkluderer med at man ikke alltid er mottagelig for smitte. Jeg er litt sånn at jeg kjenner kvalmen straks jeg hører noen kaste opp, kjenner ekstra godt etter og tror stadig at det er min tur..men det behøver ikke alltid slå til. Heldigvis. God tur på julebord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg jobber i barnehage å i fjor hadde vi mange runder med omgangssyke. Det var oppkast og diare daglig på småbarnsavdelingen og barna smittet hverandre gang på gang. Noen av oss ansatte fikk også omgangssyke, men ikke jeg. Hjemme kastet min datter opp, utover gulvet og jeg måtte tørke opp. Heller ikke denne gangen ble jeg syk. Vi fikk gjester som begge ble liggende med oppkast i to dager. Også denne gangen slapp jeg unna. Så jeg konkluderer med at man ikke alltid er mottagelig for smitte. Jeg er litt sånn at jeg kjenner kvalmen straks jeg hører noen kaste opp, kjenner ekstra godt etter og tror stadig at det er min tur..men det behøver ikke alltid slå til. Heldigvis. God tur på julebord. Jeg var også litt uggen i magen i går, og kjente hele tiden ekstra etter om jeg holdt på å bli syk. Men tror det bare var psykisk etter å ha tørket opp alt spyet i går morges. I dag er alle i form. Hun som var syk i går har spist litt og drukket masse, dusjet og kledt seg. Men vi har holdt henne inne. Jeg skal gjøre meg klar til julebord nå - håper magen holder seg i skinnet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Omgangssyke er helt PYTON! For to-tre år siden hadde vi det alle fire i familien i perioden 21.-23.desember..... jeg husker at jeg _krøp_ opp og ned trappene da vi voksne var på det sykeste for å få vasket litt sengetøy og håndklær, ungene hadde spydd ut alt vi hadde, og vi bare lå og ynket oss på gulvet en hel dag. Da hadde jeg gitt mye for besteforeldre i nærheten... :-) Men jul ble det likevel, selv om ingen var så veldig hyppe på ribbe den julaftenen hvertfall. God bedring!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Åh, fysj.. det er bare det verste :-( Høres som dere gjør det dere kan for å hindre smitte, gjenstår bare å krysse fingrene da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Omgangssyke er helt PYTON! For to-tre år siden hadde vi det alle fire i familien i perioden 21.-23.desember..... jeg husker at jeg _krøp_ opp og ned trappene da vi voksne var på det sykeste for å få vasket litt sengetøy og håndklær, ungene hadde spydd ut alt vi hadde, og vi bare lå og ynket oss på gulvet en hel dag. Da hadde jeg gitt mye for besteforeldre i nærheten... :-) Men jul ble det likevel, selv om ingen var så veldig hyppe på ribbe den julaftenen hvertfall. God bedring!!! Den jula hørtes grusom ut :-( Vel - det var torsdag kveld 9-åringen begynte å kjenne litt ugg i magen, fredag morgen kastet hun opp. Nå er det søndag, og ingen av oss andre kjenner noe. 9-åringen er helt fin, det var hun i går og. Jeg våger nesten å tro at vi andre klarte å stå over sjauen!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Sannsynligvis har du god sjanse for å slippe unna! Jeg har ligget i samme seng som snuppa når hun har vært syk, tørket opp spy og holdt henne mye på fanget (hun er bare fem)... I tillegg jobber jeg i barnehage, og senest i går var det et barn som kastet opp utover halve gulvet... Jeg var alene (seint på ettermiddagen), og hva jeg fikk i meg da jeg lå der på alle fire og tørket opp vet jeg ikke, men jeg er ikke veldig bekymret for å ha blitt smittet egentlig.... Det er veldig smittsomt, men min erfaring er at det faktisk ofte går veldig fint med "resten" (men når det er sagt, så HAR vi ligget strak ut hele gjengen og kriget om de to badene våre.... "vi" er sambo, snuppa og meg selv og mine tre stebarn....) Håper virkelig dere går klar!! Det sies vel at det tar fra 12-72 timer fra man er smittet til det bryter ut! Ja, nå nærmer det seg 72 timer (i morgen tidlig) siden jeg tørket oppkastet - og ingen flere i familien er blitt syke :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 For to år siden kom jeg på besøk til min kjære. Han hadde overtatt huset, men foreldrene bodde der fremdeles, siden leiligheten deres ikke var ferdig pusset opp. Visste at mora hans var syk, og akkurat i det jeg kom inn i huset, spydde faren på gulvet (han har hatt slag, og rakk ikke inn på badet). Jeg tørket opp spyet. Siden det var fem uker siden jeg hadde sett min kjære, hadde vi veldig mye kontakt. ;-) Midt på natta stod han også opp for å spy. Jeg gikk faktisk klar av hele greia, selv om jeg ikke hadde forventet det.... Så det er håp for deg. :-) Her fant jeg en artikkel om spysyka som herjer her sør: http://www.fvn.no/lokalt/article813927.ece Ser ut som om resten av familien går klar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hvordan går det hos dere? Oppkast er utrolig smittsomt. Siste runde her var lett. Oppkast to ganger, og så var det over. Kun de to minste fikk det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sakkosekken Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hun kastet opp i trappa i morges. Og jeg tørket opp, vasket og spritet etterpå. Vasket meg, spritet hendene, klipte neglene og badet i badekaret. Burde jo ha brukt hansker, men det tenkte jeg ikke på. Har hatt tuppa litt på fanget, og strykt henne på ryggen og holdt henne på panna når hun spøy - så det skal vel noe til å slippe unna - men jeg kan jo håpe. Hei, ser ut som om dere uansett har gått klare, men skulle det bli nødvendig igjen, fungerer klorin mye bedre enn sprit når det gjelder omganssyke. Her i huset lukter det "svømmebasseng" når vi har fått omgnagssyken i hus, og jeg vasker også hendene i vann m klorin. VI har de siste årene klart å hindre smitte innad i familien når yngstemann har kommet hjem med omgangssyke fra bhg....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvordan går det hos dere? Oppkast er utrolig smittsomt. Siste runde her var lett. Oppkast to ganger, og så var det over. Kun de to minste fikk det. Det gikk bra! Bare 9-åringen som fikk det, og nå er det gått over 3 døgn etterat jeg tørket spy, så nå velger jeg å tro at faren er over. Var ekstremt nøye med hygiene - vasket med både såpe og sprit, hun brukte eget bad og eget håndkle, og vi spritet både dørhåndtak og fjernkontroll! Hun spøy hele fredagen, men sov hele natta, og spsite litt lørdag men var slapp. I går var hun helt fin, og fikk være ute og leke i snøen i flere timer. På skolen i dag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei, ser ut som om dere uansett har gått klare, men skulle det bli nødvendig igjen, fungerer klorin mye bedre enn sprit når det gjelder omganssyke. Her i huset lukter det "svømmebasseng" når vi har fått omgnagssyken i hus, og jeg vasker også hendene i vann m klorin. VI har de siste årene klart å hindre smitte innad i familien når yngstemann har kommet hjem med omgangssyke fra bhg....! Det var lurt med klorin. Jeg vasket doen og rundt doen med klorin, men ellers brukte jeg sprit. Takk fro tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Her fant jeg en artikkel om spysyka som herjer her sør: http://www.fvn.no/lokalt/article813927.ece Ser ut som om resten av familien går klar. Bra dere gikk klar. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Hvordan går det hos dere? Oppkast er utrolig smittsomt. Siste runde her var lett. Oppkast to ganger, og så var det over. Kun de to minste fikk det. Nå er vi i gang igjen :-( I natt startet 6-åringen å kaste opp. Litt annerledes forløp enn forrige helg: hun kastet opp bare 3 ganger, siste gang halv fire i natt. Har vært pjusk i dag og bare spist en kavring og drukket litt kokt vann. Nå vil hun imidlertid ut. Jeg har sagt nei, inntil jeg ser at hun spiser og drikker litt mer. Hun er i badekaret nå. Kjipt med ny runde. Skjønner ikke helt hvem hun har blitt smittet av. Og vi andre har ikke lyst til å få det.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.