Gjest what 2 do? Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Har fått beskjed om å amme ofte og gi tillegg etter hvert brystmåltid, men babyen min blir jo faktisk stappmett, egentlig nøyer hun seg med ett bryst, men tvinger i henne neste pupp, så prøver jeg med mme, hun smatter bare i seg litt og får bare i noen veldig få ml om jeg er heldig, har forsøkt med kopp også, tvinger i henne noen slurker, men så blir hun sint pga hun er så mett! Er jo måte på hva jeg skal greie å stappe i henne! Og travelt å måtte koke opp og lage til mme til hvert måltid når jeg vet hun ikke får d i seg alikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Om barnet er blid og fornøyd og ikke går ned i vekt så hadde jeg ikke stresset med mme. Gi pupp til hun blir mett, men pass gjerne på at hun tømmer puppen godt før du evt. bytter pupp slik at hun får i seg den fete melka som kommer til slutt. Helsesøstre har en tendens til å være sykelig opptatt av gram og cm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gi tillegg hvis du har nok melk?Gi henne pupp så ofte og lenge hun vil ha. Du kan evt. gi litt morsmelk fra flaske (pump det brystet hun har tatt minst fra, etter måltidet) hvis det virker som om hun synes det er lettere. De legger ikke på seg helt jevnt hele tiden, men de skal jo øke, ikke gå ned. Så jeg vet ikke hvor reell bekymringen er - hvis det bare er helsesøsters trang til å få alle inn på gjennomsnitts-kurven, kan du ta det helt med ro hvis datteren din virker frisk og fornøyd ellers. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gi tillegg hvis du har nok melk?Gi henne pupp så ofte og lenge hun vil ha. Du kan evt. gi litt morsmelk fra flaske (pump det brystet hun har tatt minst fra, etter måltidet) hvis det virker som om hun synes det er lettere. De legger ikke på seg helt jevnt hele tiden, men de skal jo øke, ikke gå ned. Så jeg vet ikke hvor reell bekymringen er - hvis det bare er helsesøsters trang til å få alle inn på gjennomsnitts-kurven, kan du ta det helt med ro hvis datteren din virker frisk og fornøyd ellers. Puppen har hun ingen problemer med, men hun er ikke vant til flaske. Får ikke i henne noe særlig mer med kopp heller, så tror nok heller det er det at hun er mett. Ikke virker hun dehydrert eller noe heller, er mest det de er redd for da. Men så helt fin ut da helsesøster så på henne, og hun er blid og følger med i omgivelsene. Har våte bleier og hadde avføring både i går og i dag, så jeg tror nok det ikke står på det liksom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Om barnet er blid og fornøyd og ikke går ned i vekt så hadde jeg ikke stresset med mme. Gi pupp til hun blir mett, men pass gjerne på at hun tømmer puppen godt før du evt. bytter pupp slik at hun får i seg den fete melka som kommer til slutt. Helsesøstre har en tendens til å være sykelig opptatt av gram og cm. Ja, jeg lar henne tømme det ene brystet før hun tar neste. Hun hadde strukket seg bra i cm, så det står ikke på det liksom. Var en gang før hun hadde vokst lite i vekt, så var vi til kontroll tre dager senere, og da hadde hun gått opp 270 gram på 3 dager - altså tatt igjen det hun skulle gått opp på 2 uker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Når du har nok melk, jenta er blid og fornøyd og hun har våte bleier - så er det jo ikke noe poeng i å gi MME???!!! Merkelig helsesøster.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg ble sprø av helsesøstre som var så bekymra for liten vektoppgang hos mine barn... Selv var jeg ikke det grann bekymra siden ungene var friske, raske og spiste godt.... Vel, helsesøstrene fikk meg til å begynne å tenke at noe kanskje var galt... Den ene datteren min gikk til og med litt ned i vekt i en periode på fire mnd før vekta økte igjen. Idag er de friske og normale unger på 6, 10 og 13 år:) Jeg hadde ikke bekymra meg om ungen virka fornøyd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Ja, jeg lar henne tømme det ene brystet før hun tar neste. Hun hadde strukket seg bra i cm, så det står ikke på det liksom. Var en gang før hun hadde vokst lite i vekt, så var vi til kontroll tre dager senere, og da hadde hun gått opp 270 gram på 3 dager - altså tatt igjen det hun skulle gått opp på 2 uker Hm, noe tull med vekta på helsestasjonen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Huff, disse overhysteriske helsesøstrene... Så lenge ungen spiser til den er mett, har våte bleier og i tillegg utvikler seg normalt, så hadde jeg ikke bekymret meg. Kanskje du har "skummet melk" i puppene Slutt å pes med ME, pass på å gi pupp ganske hyppig, og la ungen suge helt tomt det første brystet før du evt. tilbyr det andre. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg fikk også slik beskjed med den siste, men valgte å ikke gi tillegg. Problemet var jo ikke at hun var sulten, men at hun sov hele tiden. Fra å være under snittet på vekt og lengde er hun nå over snittet på lengde, og gjennomsnittlig på vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.