Gå til innhold

Telefonsamtaler og barn som avbryter

Gjest curlingen

Anbefalte innlegg

Gjest curlingen

Si du ringer en veninne. Hun blir under hele samtaalen avbrutt av barn på fem og seks år mens dere prater. Hun ber dem ikke om å la være å avbryte men svarer de på alt samtidig som du snakker. Er det bare mine barn som har blitt opplært til at de ikke får avbryte slik mens jeg prater i telefonen? Hva skjer med barn som ikke lærer seg å vente og ta hensyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest harikkenickfortiden

He he. har en søster som har barn som nå er 18 og 20, og fortsatt både avbryter de, og hun selv samtalen, ved å begynne å prate med de samtidig som hun er i telefonen. har nå sluttet å ringe henne, for jeg blir så mektig irritert på henne når hun holder på slik. tror ikke det har noe med alder på barn å gjøre. tror bare at hun er så stressa i hodet at hun bare MÅ få sagt det og det til dem, mens hun ennå husker det.

selv snerrer jeg til barna når de prøver å si meg noe mens jeg er i telefonen. men det er nå meg, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest been there, yes

Slike samtaler er sliiiiiiitsomme.

Har noen sånne i omgangskretsen.

Når jeg sitter i telefonen prøver jeg å holde meg unna rsten av familien, og ber dem vente om de prøver å henvende seg til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende, ja.

Meeeen.... til tross for at mine barn er oppdratt til ikke å avbryte telefonsamtaler, gjorde min 14-åring akkurat slik igår: "Mamma, mamma...". Barn, altså...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er stadige avbrytelser, gidder jeg ikke å kaste bort tiden min på oppstykket samtale og mye venting, så jeg gir beskjed om at vi får snakkes senere.

Enig at barna må lære seg å vente, men selvsagt hvis telefonsamtalen varer lenge, så må man få lov til å svare på spørsmål barnet har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skravle skravle

Når jeg snakker i telefonen er det kun lov å avbryte meg for å bruke telefonen til å ringe etter ambulanse eller brannbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det minner meg om stemoren min som syntes sønnen min var svært uhøflig. Han satt i telefonen da hun informerte om at middagen er ferdig. Med kraftige håndbevegelser viftet han henne bort.

Akkurat der og da følte jeg ikke for å informere om at det var innlært hjemmefra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

He he. har en søster som har barn som nå er 18 og 20, og fortsatt både avbryter de, og hun selv samtalen, ved å begynne å prate med de samtidig som hun er i telefonen. har nå sluttet å ringe henne, for jeg blir så mektig irritert på henne når hun holder på slik. tror ikke det har noe med alder på barn å gjøre. tror bare at hun er så stressa i hodet at hun bare MÅ få sagt det og det til dem, mens hun ennå husker det.

selv snerrer jeg til barna når de prøver å si meg noe mens jeg er i telefonen. men det er nå meg, det.

Mora til venninna mi kommenterer hele tiden når hun er i nærheten. En periode satt venninna på høytalerne slik at mora hørte absolutt alt. Jeg ga da beskjed om at jeg vil informeres _før_ høytalerne kommer på, og det har hun tatt til seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...