Gjest Shira :o) Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Da er læreren den rette å snakke med først, ikke sant? Før en evnt snakker med barna og foreldre. Ble litt usikker her, så er det litt delte meninger, men jeg mener at skoleveien inngår under skolen, slik at jeg kan drøfte det med læreren. Synspunkt eller erfaringer? Gjelder terging/plaging på skoleveien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Dette kan du absolutt ta opp med lærer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Dette kan du absolutt ta opp med lærer. Da gjør jeg det. Huff, synes slikt er vanskelig jeg. Har heldigvis en veldig flink lærer! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1291807791' post='4489220] Da gjør jeg det. Huff, synes slikt er vanskelig jeg. Har heldigvis en veldig flink lærer! ) Enig, sånt er vanskelig. Lykke til - og håper det ordner seg til det beste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Enig, sånt er vanskelig. Lykke til - og håper det ordner seg til det beste. Takk ) Det ordner seg nok, vi må i allefall ta tak i det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kolesjanka Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Vi tok ihvertfall kontakt med læreren da vi opplevde problemer på skoleveien, og hun tok det imot. Hun snakket med alle involverte + foreldrene, og vips så var problemet løst. Håper det ordner seg for dere også. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Vi tok ihvertfall kontakt med læreren da vi opplevde problemer på skoleveien, og hun tok det imot. Hun snakket med alle involverte + foreldrene, og vips så var problemet løst. Håper det ordner seg for dere også. Lykke til :-) Takk. ) Nå hadde guttungen selv tatt det opp med læreren og de hadde lagt en slagplan sammen. Håper vi raskt får ordnet opp i det, slik at det ikke blir en stor sak, for alle involverte. Godt å høre at det ordnet seg for dere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg tenker å ta opp dette med lærer på foreldresamtale i morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg tenker å ta opp dette med lærer på foreldresamtale i morgen. Guttungen hadde snakket med læreren sin, han var veldig fornøyd med samtalen deres, så det er tydligvis lærer som er det rette. Lykke til, håper dere får en like konstruktiv samtale som guttungen tydligvis hadde hatt. Det er ikke noe særlig når det oppstår problemer. :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1291830994' post='4489431] Guttungen hadde snakket med læreren sin, han var veldig fornøyd med samtalen deres, så det er tydligvis lærer som er det rette. Lykke til, håper dere får en like konstruktiv samtale som guttungen tydligvis hadde hatt. Det er ikke noe særlig når det oppstår problemer. :-/ Nei, det er skremmende. I vårt tilfelle er det en 1 år eldre gutt som har funnet ut at det er "morsomt" å stenge veien, slå og dytte den eldste datteren vår på vei hjem fra skolen. Heldigvis har hun en god venninne som bor i nærheten, de tar følge. Og så prøver hun å komme seg av gårde før ham fra skolen. Jeg har gitt datteren vår beskjed om at hvis det skjer en gang til, det har skjedd 2 ganger, så ringer jeg foreldrene. Men nå tar vi det opp med lærer i alle fall. Det skal jo ikke være slik! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Nei, det er skremmende. I vårt tilfelle er det en 1 år eldre gutt som har funnet ut at det er "morsomt" å stenge veien, slå og dytte den eldste datteren vår på vei hjem fra skolen. Heldigvis har hun en god venninne som bor i nærheten, de tar følge. Og så prøver hun å komme seg av gårde før ham fra skolen. Jeg har gitt datteren vår beskjed om at hvis det skjer en gang til, det har skjedd 2 ganger, så ringer jeg foreldrene. Men nå tar vi det opp med lærer i alle fall. Det skal jo ikke være slik! Her er det også 1-2 år eldre barn som driver på, bare at det er på bussen. Det skal ikke være slik nei. Vi har også snakket om å prate med foreldre, men ble enige om i første omgang å ta det med læreren. Håper dere får bukt med det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ta det opp med lærer, ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ta det opp med lærer, ja... Ja ) Nå gjorde han det selv, men jeg har fortløpende dialog med han og tar en telefon til læreren om det trengs. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja, aller først tar du det opp med læreren! Om det ikke bedrer seg så står foreldre på tur....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja, aller først tar du det opp med læreren! Om det ikke bedrer seg så står foreldre på tur....! Læreren skulle ta tak i det i dag, så jeg krysser fingre for at det ordner seg. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Skolevei er pr definisjon en del av skoledagen. Dermed gjelder skolens reglement der også. Ta kontakt med lærer og forklar situasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1291833377' post='4489460] Her er det også 1-2 år eldre barn som driver på, bare at det er på bussen. Det skal ikke være slik nei. Vi har også snakket om å prate med foreldre, men ble enige om i første omgang å ta det med læreren. Håper dere får bukt med det! Da er læreren informert. Han tar det videre til rektor som tar det videre til rektor på guttens skole. På guttens skole kommer de til å snakke med gutten og lage en avtale med ham. Jeg har gitt beskjed om at hvis det skjer igjen, så tar jeg kontakt med guttens skole, samt foreldrene til gutten. Får håpe dette får bukt med problemet, og ikke at det fører til at det eskalerer... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Da er læreren informert. Han tar det videre til rektor som tar det videre til rektor på guttens skole. På guttens skole kommer de til å snakke med gutten og lage en avtale med ham. Jeg har gitt beskjed om at hvis det skjer igjen, så tar jeg kontakt med guttens skole, samt foreldrene til gutten. Får håpe dette får bukt med problemet, og ikke at det fører til at det eskalerer... Håper dere får tatt det nå og at det ikke skjer noe mer! Her hadde lærer sammen med guttungen snakket med de andre, og foreløpig har det gått veldig fint. Guttungen er veldig sår på mange ting, så vi må trå litt varsomt, men samtidig vise at vi hører og tror på han. Vi har god dialog om akkurat dette med læreren heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1292060672' post='4491494] Håper dere får tatt det nå og at det ikke skjer noe mer! Her hadde lærer sammen med guttungen snakket med de andre, og foreløpig har det gått veldig fint. Guttungen er veldig sår på mange ting, så vi må trå litt varsomt, men samtidig vise at vi hører og tror på han. Vi har god dialog om akkurat dette med læreren heldigvis. Får tro det ordner seg hos dere også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.