Gå til innhold

Straff på skolen, hva synes dere?

margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Gjest myerartass

Dakal, synes gutten din at det er urettferdig? Uffda, tenk at han får straff for å ha oppført seg utidig. Mamma og pappa må absolutt ta kontakt med skolen og si at det er urettferdig. Jeg synes dere samtidig skal ta kontakt med et advokatfirma og møte opp med minst to advokater på rektors kontor.

kanskje du skal gå inn på forumet psykiatri isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dakal, synes gutten din at det er urettferdig? Uffda, tenk at han får straff for å ha oppført seg utidig. Mamma og pappa må absolutt ta kontakt med skolen og si at det er urettferdig. Jeg synes dere samtidig skal ta kontakt med et advokatfirma og møte opp med minst to advokater på rektors kontor.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du begynner å bli en gammel mann, og har mistet innsikten i hvilke regler som gjelder i skolegården. Svært mange skoler har forbud mot denne typen lek, og i tillegg har de nøye utviklede prosedyrer som igangsettes hver gang en snøball blir kastet. (Stakkars rektorer; de har det uhyre travelt med utskriving av snøballmeldinger hver gang snøen er kram...)''

Jeg skal i hvert fall ikke late som om jeg er overrasket. ;)

Men dersom kongen på haugen er ulovlig og barna likevel lekte leken, synes jeg det er litt drøyt å straffe de to som vant. Da burde de eventuelt straffa alle som var med på leken, og det må ha vært mer enn to stykker.

''Men dersom kongen på haugen er ulovlig og barna likevel lekte leken, synes jeg det er litt drøyt å straffe de to som vant.''

Hehe... det minner meg om historien om de to 9 åringene som ble utvist fra skolens fotballbane i alle friminutter en uke fremover, fordi de i følge en lærer hadde hatt ballen altfor mye av tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på dette som en gylden anledning til å lære sønnen din å ta konsekvensen av sine handlinger, også om de lar seg lede av andre. De må lære seg til å vurdere og tenke selv, om dette er noe de vil være med på.

Jeg vil tro at guttene har gjort noe alvorlig vært veldig harde med de andre når de får en slik straff. Synes du skal ringe skolen og forklare at du synes straffen er streng, og hvordan situasjonen faktisk var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Men dersom kongen på haugen er ulovlig og barna likevel lekte leken, synes jeg det er litt drøyt å straffe de to som vant.''

Hehe... det minner meg om historien om de to 9 åringene som ble utvist fra skolens fotballbane i alle friminutter en uke fremover, fordi de i følge en lærer hadde hatt ballen altfor mye av tiden...

''Hehe... det minner meg om historien om de to 9 åringene som ble utvist fra skolens fotballbane i alle friminutter en uke fremover, fordi de i følge en lærer hadde hatt ballen altfor mye av tiden...''

Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes straffen er fin i forhold til forseelsen. Det er meget mulig at din sønn ble trukket med på det, men han ble med. Nå får han merke konsekvensen av dette.

Dere som foreldre bør absolutt backe opp skolen her, og ikke vise overfor gutten at dere synes straffen er streng.

Gutten lærer nå, forhåpentligvis, at det kan være lurt å ikke bli med på alt andre sier.

At den andre gutten skulker er trist, men ikke noe dere kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lignende regler på barnas skole, men det er noe alle elever og foresatte har fått mye informasjon om. Men her er straffen å sitte inne i ett storefri. Jeg syns det er viktig at foreldre backer opp skolen på dette, det er et viktig virkemiddel for å hindre at barn blir plaget på skolen! Men jeg syns hver dag i en uke var litt drøyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes straffen er fin i forhold til forseelsen. Det er meget mulig at din sønn ble trukket med på det, men han ble med. Nå får han merke konsekvensen av dette.

Dere som foreldre bør absolutt backe opp skolen her, og ikke vise overfor gutten at dere synes straffen er streng.

Gutten lærer nå, forhåpentligvis, at det kan være lurt å ikke bli med på alt andre sier.

At den andre gutten skulker er trist, men ikke noe dere kan gjøre noe med.

Iallefall lærer han at en for enhver pris må unngå å bli oppdaget av de voksne. Om han lærer noe mer om empati og egne grenser er derimot uvisst. Men det var kanskje heller ikke det en ville oppnå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall lærer han at en for enhver pris må unngå å bli oppdaget av de voksne. Om han lærer noe mer om empati og egne grenser er derimot uvisst. Men det var kanskje heller ikke det en ville oppnå ...

Jeg tror du både har rett og tar feil. Alle som får straff vil ønske å ikke bli oppdaget om de gjør noe feil - selvsagt :)

Samtidig tror jeg det er god læring i å se at handlinger har konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...