Gjest grrr akkurat nå Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Sønnen min på ti år har fått se 2 Rambofilmer hos en kamerat. Foreldrene mente guttene maste sånn om å få se filmene, dessuten spurte de om sønnen min fikk lov å se sånne filmer (han sa ja, men det er løgn). Filmene har 18 års aldersgrense og er fulle av voldelige scener. Gutten min har fått problemer med dette i ettertid, det er derfor vi har oppdaget at de har sett disse filmene. Jeg mener at barna må fritas for all skyld her. Det er voksne mennesker som har latt de får lov. 10 åringer må noen ganger beskyttes mot seg selv. Kjenner jeg er rasende for at noen er så slepphendte!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja, jeg ville også blitt irritert på foreldre som hadde latt min tiåring se slik film. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Enig med deg, dette er helt uaksepabelt, men det er dessverre sånt som skjer. Jeg ville nok tatt det opp med foreldrene, og bare gitt beskjed om at mitt barn ikke får lov å se, - selv om barnet sier noe annet. Ikke lett, men vi må stå på for våre unger, selv om det kanskje sårer andres stolthet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja, jeg hadde blitt sint og, og sagt i fra til foreldrene det gjelder, i hvert fall hvis du kjenenr litt til dem, ikke så lett å gi beskjed til fremmede. Men jeg tror også jeg ville gitt mitt barn beskjed om å ikke mase på andres foreldre om å få se filmer med 18-årsgrense. Men ansvaret er helt klart de voksnes! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gåten Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Husker en gang mine gutter hadde besøk av en kamerat, de var på rommet og såg film..mens jeg holdt på med andre ting. Ante ikke at de satt og såg på en film med 15 års grense, min elste hadde jo slike filmer. Jeg burde virkelig ha fulgt med, og har gjort det i ettertid. Kameraten fikk store problemer etter den filmen, han sliter med psyken fra før..så å se denne filmen gjorde sterkt inntrykk. Måtte bare beklage til moren, og fikk dårlig samvittighet. Ja, det er de voksnes ansvar å følge med, ungene kan ikke styre det selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg har en grei regel på slikt: Alle spill og filmer som har aldersgrense over alderen til barnet/barna skal klareres med foreldrene. En av mine kan fint se filmer og spille spill med høyere aldersgrense enn alderen, mens andre barn vil reagere. Derfor er det greiest om de som kjenner de best (foreldrene) får avgjøre slikt. Jeg skjønner irritasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg hadde blitt fly forbanna!!!!! Tiåringen min var i selskap til en i klassen og de fikk lov å se en film med 15-årsgrense (thriller). Da gikk datra mi og venninna fordi de visste de ikke ville få lov å se den dersom vi foreldre hadde visst om det... Jeg blir sjokkert over så slepphendte foreldre! Jeg er ellers ikke så strikt på aldersgrenser, men må vite om akkurat min unge kan tåle å se en slik film. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kolesjanka Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg er helt enig med deg, og ville også reagert med harme. Det bør være en regel at man ikke viser andres barn filmer med aldersgrense over deres alder. Man vet ikke hvordan forskjellige barn reagerer på slikt. Om man så gjerne vil det, må man i alle fall ta en telefon til foreldrene og spørre først. Jeg tror faktisk at de fleste foreldre har sunt vett når det gjelder dette, men det er alltid noen som er irriterende ignorante. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grrr akkurat nå Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Takk for support fra dere som svarte meg. Jeg trengte litt støtte på dette. Det som er dumt er at dette er hjemme hos folk som jeg kjenner godt og som kjenner meg. Føler at noe av uskylden ble tatt fra gutten min når han nå sliter med ting som han absolutt burde vært forskånet for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg ville ha nevnt det for foreldrene og bedt om at de ringer deg hvis det blir aktuelt en annen gang. Skjønner ikke hva de har tenkt på. Klart 10-åringen svarer ja på et sånt spørsmål, det hadde nok jeg også gjort i den alderen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg hadde flydd i flint om min 12-åring kom hjem og hadde sett 18-årsgrensefilmer! Faren er stor for at foreldrene der hadde fått en arg telefon fra meg ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Kjære vene, så tankeløs det går an å være... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 At det går an! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg hadde flydd i flint om min 12-åring kom hjem og hadde sett 18-årsgrensefilmer! Faren er stor for at foreldrene der hadde fått en arg telefon fra meg ja... Jeg tror også jeg hadde ringt til foreldrene, hadde blitt rimelig forbanna jeg altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Det har du all grunn til og. Min så motorsagmassakren i den alderen hos en kamerat. Jeg fatter ikke at ikke foreldre vet hva ungene ser på hjemme og min spør om få se på mine filmer og han er 14 år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 skjønner godt at du er rasende! hender seg vi lar unger som er på besøk se filmer med aldersgrense 1-2 over, men da ser vi an hvem det er og hvilken type film det er - og er vi usikre spør vi foreldrene om unga virkelig virkelig har lyst å se en bestemt film 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.