Gjest hvagjørman? Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Vår lille gutt er snart 2 år. Han spiser som en mus til daglig,men nå har han vært forkjøla og feber en uke. Han drikker biola,men det er alt han får i seg. han elsker biola. Vet han blir mett av det,men det er ingenting annet han vil ha. Jeg blir snart sprø, begynte å grine nå når han ikke ville ha noe til kvelden. Har prøvd med brød,yoghurt, ris, pommes frites, frukt. I dag har han spist en pepperkake og drukket biola og vann og juice. Hva skal en bekymret mor gjøre?? Han er ikke slapp, er i farta her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 datteren min var også en slik småspist liten sak. Til kvelds pleide jeg å koke makaroni, og blande det i ett omelettegg i panna. Det spiste hun. Ellers brukte jeg å blande en skje eller to med barnegrøt i yougerten. Kanskje det går med Biola også. Havregrøt kokt på melk, med syltetøy var ogå en slager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg er en mor med erfaring med barn som ikke spiser. For det første: Slapp av , Ikke stress! Hvis bilola er det eneste han vil ha, så gi han biola. Det er helt greit. Du skal tilby han mat, og si her er mat til deg, denne kan du spise. Du sier det med en forventning om at han spiser, men ikke et krav. Hvis han ikke spiser, så gjør du ingenting. Ikke mas. Du kan gjerne notere ned hva han får i seg. Han skal ha ca 1 liter væske på en dag, og ca 1000kcal. Det er ikke krise om han går under det noen dager, bare følg med. Blir han slapp, så tar du kontakt med lege. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 En småspist 2-åring som er syk, vil være enda mer småspist. Desverre er det ikke stort du kan gjøre med det. Gi ham det han har lyst på, Biola er bra, kanskje druker, søt kjeks, pepperkaker i noen dager, så kommer han seg og igjen vil han spise som han pleier. Problemet er at du må skjemme ham bort når han er syk, slik at det kan være litt problematisk å komme tilbake til de daglige rutinene igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.