Gå til innhold

hard mage -kutte ut melk

smekka

Anbefalte innlegg

Har en 5åring som skal kutte ut melk forr å se om det hjelper ift hard avføring. Noen som har erfaring med dette? bør da -alle- produkter som inneholder melk kuttes ut? (pølser, sjokolade...) eller bare rene melkeprodukter? (yoghurt, biola, is)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge mine barn har hatt steinhard avføring. Det viste seg at det var mel de ikke tålte. Melk gikk helt fint.... Bare som tips å ha i bakhodet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kuttet ut sukker og mel før jeg hadde kuttet ut melk... Søtmelk er ikke så nødvendig, bruk helmelk i såfall, men syrnede melkeprodukter er flott. :o)

Om jeg spiser mye karbohydrater som sukker og mel blir jeg steinhard i magen i alle fall. Men med mer fett og mindre karbohydrater blir magen helt fin. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar Oftedal, barnelege

Dersom gutten din er en stor melkedrikker kan det lønne seg å kutte ut melk en periode. Vi vet at mye melk skaper hard avføring hos svært mange barn, men vi vet også at litt melk kan gi hard mage hos noen. Det er derfor et godt råd å prøve uten melk en periode. Det gjelder søt melk, ikke yougurt eller Biola. Treg mage har mange årsaker, og reaksjon på melk er bare en av dem. Dersom du prøver uten melkedrikke i noen uker, vil du vite om det hjelper. Dersom det ikke har noen effekt, er årsaken en annen, og du må kanskje få råd hos fastlegen dersom han er mye plaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...