Gjest Tuppehøna Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Ja, det er da jeg begynner å lure på om det faktisk finnes nisser Jeg vet, jeg kan faktisk finne på å si høyt og irritert - rett ut i løse lufta - "Kutt ut da, det her er ikke morsomt!!" ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Ja, det er da jeg begynner å lure på om det faktisk finnes nisser Det tror jeg ikke - det finnes bare en dårlig leter i oss alle :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Det var godt dere fant dem, briller til unger er dyrt. Men vi har fått et ekstra par ved siden av. Jeg lurer på om det er et troll her som får brillene til minstemann til å forsvinne, han har hatet dem fra første stund Junior her begynte med linser i sommer - han er storfornøyd! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuppehøna Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Mora mi legger dem alltid på dolokket når hun bader, og så ser hun jo ingenting og setter seg på dem når hun skal tørke seg. Jeg tilbragte barndommen med å plukke glassbiter ut av rumpa hennes. Du skal være glad hun legger dem andre steder enn på dolokket, men det kunne kanskje hjelpe om dere banka inn i henne å legge dem et bestemt sted hver gang? ¨''Jeg tilbragte barndommen med å plukke glassbiter ut av rumpa hennes'' Føyer seg fint inn i barndomshistoriene til Monty Python.. "We lived in a hole in the middle of the road!!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Har en pakke her, han prøvde en gang og så fikk han panikk. Så ikke dette før jeg la inn innlegg over her. Min gutt måtte tilvennes linsene. Vi forsøkte først en optiker som jeg ikke var spesielt fornøyd med - en som jeg ikke syntes tok det på riktig måte da en daværende nesten-12-åring skulle forsøke linser. Han fikk litt skrekken. Men da han drøyt året etter hadde fylt 13, gjorde vi et nytt forsøk hos Krogh nederst på Karl Johan, og jeg synes de var kjempeflinke og tålmodige med han - virkelig noe som kan anbefales! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 ¨''Jeg tilbragte barndommen med å plukke glassbiter ut av rumpa hennes'' Føyer seg fint inn i barndomshistoriene til Monty Python.. "We lived in a hole in the middle of the road!!" "Luxury!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Så ikke dette før jeg la inn innlegg over her. Min gutt måtte tilvennes linsene. Vi forsøkte først en optiker som jeg ikke var spesielt fornøyd med - en som jeg ikke syntes tok det på riktig måte da en daværende nesten-12-åring skulle forsøke linser. Han fikk litt skrekken. Men da han drøyt året etter hadde fylt 13, gjorde vi et nytt forsøk hos Krogh nederst på Karl Johan, og jeg synes de var kjempeflinke og tålmodige med han - virkelig noe som kan anbefales! De var veldig flinke med ham, men han fikk panikk når han skulle ta dem ut om kvelden enda jeg sto ved siden av og tok ut mine egne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Så ikke dette før jeg la inn innlegg over her. Min gutt måtte tilvennes linsene. Vi forsøkte først en optiker som jeg ikke var spesielt fornøyd med - en som jeg ikke syntes tok det på riktig måte da en daværende nesten-12-åring skulle forsøke linser. Han fikk litt skrekken. Men da han drøyt året etter hadde fylt 13, gjorde vi et nytt forsøk hos Krogh nederst på Karl Johan, og jeg synes de var kjempeflinke og tålmodige med han - virkelig noe som kan anbefales! Det er vel greit, men som sagt så fikk han panikk og så nektet han og har nektet siden. Jeg har dem enda, men han vil ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Det er vel greit, men som sagt så fikk han panikk og så nektet han og har nektet siden. Jeg har dem enda, men han vil ikke. Ja, man kan jo ikke true folk.Han kan jo ombestemme seg senere i livet. :-) Min er ihvertfall veldig happy etter at tilvenningen først var på plass. Han er nærsynt og trenger å gå med briller/linser hele tiden - ikke bare til lesing osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Uffda, he he... Husker forresten en gang jeg absolutt ikke kunne finne igjen brillene mine mens jeg bodde på hybel i Trondheim. Dette var før jeg fikk linser, og jeg ser temmelig dårlig uten briller/linser. Hybelen var hos en eldre dame, med deling av bad, og i dusjen hadde hun en krakk hun brukte å sitte på når hun dusjet. Av en eller annen grunn hadde jeg lagt fra meg brillene der mens jeg fløy frem og tilbake mellom badet og hybelen for å stelle meg. (Det var sikkert dårlig plass på speilhylla...) Jeg skulle treffe venner for å dra i teateret, men da sminke & hår var på plass, fant jeg absolutt ikke brillene! Det er neimen ikke lett å finne dem når man ikke har dem på ;-) Krakken i dusjen var forlengst glemt... Jeg husker jeg lå på alle fire på hybelen og kjente systematisk etter med hendene hvor brillene kunne være - det ville jo være kjipt om jeg tråkket på dem. Jeg fant dem i aller siste liten med tanke på å skulle rekke forestillingen! :-) Jeg ser det for meg;) Briller burde ha en eller annen type ringe opp-alarm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 ¨''Jeg tilbragte barndommen med å plukke glassbiter ut av rumpa hennes'' Føyer seg fint inn i barndomshistoriene til Monty Python.. "We lived in a hole in the middle of the road!!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Ja, man kan jo ikke true folk.Han kan jo ombestemme seg senere i livet. :-) Min er ihvertfall veldig happy etter at tilvenningen først var på plass. Han er nærsynt og trenger å gå med briller/linser hele tiden - ikke bare til lesing osv. Min er langsynt og synes han ser bra nok. Han ser normalt på det ene øyet og bruker ikke det andre så vi har prøvd det meste. Det ble oppdaget forseint, han klarte ikke å lese bokstaver på fireårskontrollen og da fikk vi bare beskjed om at det sikkert var bokstavene som var problemet og det var det jo også, men også synet på det ene øye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Det var godt dere fant dem, briller til unger er dyrt. Men vi har fått et ekstra par ved siden av. Jeg lurer på om det er et troll her som får brillene til minstemann til å forsvinne, han har hatet dem fra første stund Jeg er nesten overbevist om at det finnes husnisser som låner og gir tilbake etter hvert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg vet, jeg kan faktisk finne på å si høyt og irritert - rett ut i løse lufta - "Kutt ut da, det her er ikke morsomt!!" ;-) He, he - jeg også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Det tror jeg ikke - det finnes bare en dårlig leter i oss alle :-) Det kan nok også være en forklaring 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg ser det for meg;) Briller burde ha en eller annen type ringe opp-alarm. Absolutt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg er nesten overbevist om at det finnes husnisser som låner og gir tilbake etter hvert... Men det kan jeg være enig med deg i. Men denne brillenissen her hos oss er nok ikke den nissen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Men det kan jeg være enig med deg i. Men denne brillenissen her hos oss er nok ikke den nissen. He, he - hvorfor liker han ikke brillene sine? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg ser det for meg;) Briller burde ha en eller annen type ringe opp-alarm. JA!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 He, he - hvorfor liker han ikke brillene sine? Fordi de tvinger han til å bruke det øye han ikke ser så godt med og han ser bra på det andre. Jeg tror kanskje de andre ungene ertet han på skolen, men han har blånektet fra første øyeblikk omtrent enda han har fått valgt brillene sjøl. Jeg har gitt opp etterat vi prøvde kontaktlinsene. Jeg kan jo ikke være i hælene hans hele tida, det var jeg fram til han var ganske stor, men så ble det nok. Han kunne ikke være to minutter alene uten å gjøre noe han ikke burde ha gjort 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.