Gå til innhold

dette blir jo helt feil

Gjest rettferdigheten lenge leve

Anbefalte innlegg

Gjest rettferdigheten lenge leve

8 klasse, ungdomskole. Spesielt to jenter er veldig flinke til å verbalt erte og utestenge en annen jente. Læreren er informert. I dag blir det for mye for den som blir mobbet. Hun slår til den ene.Hun ringer mamman sin som straks kommer til skolen. Og den stakkars lille jenta som er blitt plaget i hele høst får en dags utvising fordi hun har slått. Jeg blir helt målløs, jeg. Man skal jo selvfølgelig ikke tolerere at noen slår, men hvorfor er det ingen som tar tak i det som ligger bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I undervisningsloven står det ettertrykkelig at skolen har plikt til å gripe fatt i mobbing, og hvis de ikke gjør det kan lærere/rektor faktisk bli fengslet.

Hvis det var mobbing, og skolen visste om det, så er det deres plikt å gjøre noe.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turte aldri ta igjen

Gratulerer til jenta som satte skapet på plass! Det er verdt en utvisning eller fem for å slå inn i skallen på dumme nek at de har krysset en grense!

Så kan folk mene hva de vil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så erting rettferdiggjør vold?

Det er i så fall helt nye toner.....

Ja, det synes jeg, og det syntes også retten da en østfolding godt oppi tjueåra banka opp mobberen til hans lillebror. Han ble frikjent.

Ungen som blir mobbet, uten at noen gjør noe, og så tar igjen, for så å bli straffet fordi hun tok igjen, blir her utsatt for nok et overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettferdigheten lenge leve

Det er jo ingen som har tatt tak i de bakenforliggende årsakene her. Hadde det blitt reagert med en gang hadde det ikke gått så langt. Og i så fall var det vel alle tre som skulle blitt utvist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg, og det syntes også retten da en østfolding godt oppi tjueåra banka opp mobberen til hans lillebror. Han ble frikjent.

Ungen som blir mobbet, uten at noen gjør noe, og så tar igjen, for så å bli straffet fordi hun tok igjen, blir her utsatt for nok et overgrep.

Ja, det synes jeg også. Har bare fått utrolig mye motbør her når jeg tidligere har hevdet det samme.

Det ville kanskje vært annerledes om en av mobberne hadde en diagnose? For da er det vel lov å plage andre? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Feil.

Psykisk vold over tid er OK. Det ser skolen gjennom fingrene med.

Men viss den som i møte med daglig psykisk vold reagerer fysisk, blir det reaksjoner. Selvsagt.

Vold er vold. Ingen grunn til å nyansere mellom knivstikking og en velfortjent ørefik.

Den som ble slått var sikkert storfornøyd. Nå klarte h*n å gjøre offeret til syndbukk også. Innertier!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltredes.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...