Gjest majaf Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Min sønn på 9 år har de siste 2 dagene vært hjemme fra skolen med feber, svimmelhet og slapphet. Han føler seg riktignok på bedringens vei nå. I natt var han oppe på toalettet, og begynte å blø neseblod. Så ble det, etter det han har fortalt, helt svart, han så ingenting. Dette varte kanskje et minutt eller to, så kom synet tilbake. Han hadde ingen smerter i forbindelse med dette, hverken hodepine eller vondt i øynene, men jeg la merke til igår at han var rødskutt i øynene. Hva kan dette være? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 At han holdt på å besvime? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Det var nok bare en nesten-besvimelse (han falt ikke?) eller et migreneanfall, som også kan gi synsutfall. Skjer det igjen, så kan det være lurt å ta ham til lege. Men et engangstilfelle er ikke farlig, selv om det selvsagt kan oppleves skremmende for barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majaf Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 At han holdt på å besvime? Nei, oppfattet det ikke som det. Han var hverken svimmel eller uvel på andre måter, synet ble bare borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Nei, oppfattet det ikke som det. Han var hverken svimmel eller uvel på andre måter, synet ble bare borte. Jeg ville tatt han til lege bare sånn for sikkerhetsskyld. Aner ikke hva det kan være, og siden jeg hadde vært usikker ville legen vært neste stopp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 For å gi en sikker forklaring skulle jeg gjerne vite litt mer. Min første tanke er at dette ikke dreier seg om et synsproblem som har konsekvenser videre, men er en opplevelse gutten din hadde om natten på grunn av kombinasjonen av infeksjonssykdommen og neseblødningen. Det er f.eks. tenkbart at han holdt på å besvime fordi han ble redd, og da er det godt mulig at opplevelsen av at synet ble borte var et ledd i dette. Jeg går ut fra at han er i bedring fortsatt, og anbefaler at dere ser det hele an uten å problematisere opplevelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Bernard Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Nei, oppfattet det ikke som det. Han var hverken svimmel eller uvel på andre måter, synet ble bare borte. Da har det sikkert "svartnet for øynene" hans. Som skyldes et blodtrykksfall. Det hjelper å bøye hodet ned så blodtrykket får normalisert seg raskt. En kan også føle seg litt "lett" og rar i hodet når det svartner. Jeg har opplevd dette mye i løpet av livet, spesielt når jeg har stått lenge oppreist. Eller i dusjen om morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.