Gå til innhold

Bøker til 10-åring

Gjest Juledama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Juledama

Molly Moon-bøkene.

Judy Moody-bøkene.

Historien om... bøker.

Doktor Proktor-bøkene.

Harry Potter-bøkene.

Bøkene om Kurt.

Gummi-Tarzan.

Mange gode forslag her. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode forslag her. Takk!

Datteren min digger Rampete Robin, men jeg så et sted at dette liksom var "guttebøker". Har også hatt mye glede av Roald Dahl. Datteren min er i utgangspunktet lite glad i å lese, og dette er noe av det som har funka. Gummi Tarzan og de andre bøkene til Ole Lund Kirkegaard er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tonje Glimmerdal" og "Vaffelhjarte" av Maria Parr

"Den Hemmelige Hagen"

"Røvet av Vikinger" Torill Torstad Hauger (hun har flere gode)

5-serien av Enid Blyton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min digger Rampete Robin, men jeg så et sted at dette liksom var "guttebøker". Har også hatt mye glede av Roald Dahl. Datteren min er i utgangspunktet lite glad i å lese, og dette er noe av det som har funka. Gummi Tarzan og de andre bøkene til Ole Lund Kirkegaard er også bra.

Det var da rart. Rampete Robin er noe av det min datter på nesten 9 faktisk gidder å lese selv. Kan ikke bøker være for begge kjønn heller nå??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttungen min som ble ti i oktober har bestandig vært glad i å lese - men når han oppdaget spiderwick tidligere i høst tok det virkelig av med lesinga :D og harry potter er bra bøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da rart. Rampete Robin er noe av det min datter på nesten 9 faktisk gidder å lese selv. Kan ikke bøker være for begge kjønn heller nå??!!

Ja ikke sant? Så en liste i avisen over anbefalte bøker til gutte og jenter, og da var Rampete Robin kun under gutte listen. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ikke sant? Så en liste i avisen over anbefalte bøker til gutte og jenter, og da var Rampete Robin kun under gutte listen. *sukk*

Det er jo bare å la de lese det de vil vel og ikke bry seg om anbefalinger og eventuelt "guttebøker" eller "jentebøker", det viktigste er at de leser det de liker. Rampete Robin blir lest av alle våre barn, både bøker og lydbøker og vi har barn på 4,7 og 9 år, både gutter og jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juledama

Det er jo bare å la de lese det de vil vel og ikke bry seg om anbefalinger og eventuelt "guttebøker" eller "jentebøker", det viktigste er at de leser det de liker. Rampete Robin blir lest av alle våre barn, både bøker og lydbøker og vi har barn på 4,7 og 9 år, både gutter og jenter!

Må bare si takk til alle for gode forslag.

Valget falt på Molly Moon, tror det vil slå an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...