Gå til innhold

Røde føflekker hos barn

Gjest Hvordan arter det seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan arter det seg?

Femåringen min har en liten rød forhøyning på huden som han har hatt en stund. Den ligner på en rød føflekk. Jeg har flere røde føflekker så det ligner mye på det jeg har. Men det merkelige med hans er at den ser litt betent ut, altså litt rødt rundt den lille røde forhøyningen. Han har dette dette i noen måneder. Har bestillt legetime men har ikke fått ime før uti neste uke. Er engstelig for dette. Om noen har erfaring eller kan si meg hva dette er er jeg takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gunnar Oftedal, barnelege

Jeg tror ikke dette er noe å engste seg for. Siden det ligner føflekker du har, er det størst grunn til å tro at denne er av samme slaget. Jeg er enig i at irritasjonen rundt ikke passer,men det kan kanskje ha sammenheng med at flekken er i ferd med å bryte frem. Føflekker og utslett må man se selv for å diagnostisere, men urovekkende er dette ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Hvordan arter det seg

Jeg tror ikke dette er noe å engste seg for. Siden det ligner føflekker du har, er det størst grunn til å tro at denne er av samme slaget. Jeg er enig i at irritasjonen rundt ikke passer,men det kan kanskje ha sammenheng med at flekken er i ferd med å bryte frem. Føflekker og utslett må man se selv for å diagnostisere, men urovekkende er dette ikke.

Takk for svar. Vi har nå vært hos lege. Fikk beskjed om at dette var en type blodknute. Det var heldigvis helt ufarlig slik som du også mente. Ha en fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...