Gå til innhold

Depresjon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om jeg begynner å lide av depresjon. Slik som jeg er nå har jeg aldri vært før. Jeg har, som alle andre hatt småstunder hvor jeg var vært litt deppa, men slik opplever alle. Dette er noe helt nytt. Det har ikke skjedd noe endringer i mitt liv i det siste (utenom at jeg har blitt sunnere og nesten kuttet ut snusingen), men jeg føler meg plutselig ekstremt trist, jeg har mistet interessen for ting jeg vanligvis finner underholdene, jeg er trøtt og sliten selv om jeg sover mye og jeg har liten matlyst. Vanligvis burde jeg nå være en veldig glad fyr, det er jul, mange av mine venner kommer hjem neste uke fra rundt i om verden, det er helg, det er ferie osv. Likevel er jeg helt nedbrutt. Lider jeg av depresjon, eller er dette noe som vil gå over de neste dagene? Jeg er rett og slett litt panisk og redd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357859-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest min teori

Du skriver at du nettopp har kuttet ut mye av snusingen, og her kan mye av forklaringen være. Nå synes jeg det er kjempebra at du gjør det, og fortsett for all del med det, men det er faktisk et giftstoff som skal ut av kroppen, og mange opplever å komme i en kjemisk ubalanse en stund når de kutter røyken. Slik at det kan forverre både depresjon og angst. Dette må du ikke tolke dithen at du blir gladere av røyk. Nikotin øker angst, men akkurat når du slutter kan den angsten forverres. Det er bare det at kroppen din kommer i en midlertidig kjemisk ubalanse før den godtar at giftstoffene er ute.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357859-depresjon/#findComment-3083947
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...