Gjest Tuppehøna Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Nyttårsaften forandres liksom totalt fra det øyeblikk en får barn. De 6 årene vi har vært foreldre har vi byttet på å være hjemme hos andre venner med barn, vi har vært et år hos oss også. Men i år ser det ikke ut som det blir noe selskap på oss verken her eller der. Littegran stusselig synes jeg, men kan jo bli koselig å være hjemme også. Hva skal dere andre med småbarn? Våre er 4 og 6, usikker på om vi skal vekke dem til fyrverkeriet, hva gjør dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Etter at vi fikk barn har nyttårsaften stort sett vært feiret sammen med venner med barn i ca. samme aldersgruppe. Ett år skjedde det ikke noe spesielt og vi var bare hjemme vi i kjernefamilien. Barna var vel da omtrent som deres er nå, og de var oppe til midnatt. Forsøkte vel å legge minstemann litt i forkant, men det var ikke snakk om å sove. Vi hadde det veldig koselig, selv om jeg nok synes det bør skje noe mer nyttårsaften :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuppehøna Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Etter at vi fikk barn har nyttårsaften stort sett vært feiret sammen med venner med barn i ca. samme aldersgruppe. Ett år skjedde det ikke noe spesielt og vi var bare hjemme vi i kjernefamilien. Barna var vel da omtrent som deres er nå, og de var oppe til midnatt. Forsøkte vel å legge minstemann litt i forkant, men det var ikke snakk om å sove. Vi hadde det veldig koselig, selv om jeg nok synes det bør skje noe mer nyttårsaften :-). Ja, det sitter liksom i ryggmargen at noe skal skje på nyttårsaften. :-) Men, vi skal likevel mekke til kalkun og waldorf, det gir jeg ikke slipp på!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg synes nyttårsaften er best hjemme! :-) I fjor hadde vi et vennepar m/tre barn på middag, "fest" med måte og overnatting. Det var veldig hyggelig. I år vet jeg ikke hva som skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Nyttårsaften hjemme er bra, synes jeg. Vi prøver å holde tradisjon med sen middag og fyrverkeri. Tenåringen vil være hjemme i år også, for hun elsker partyet hjemme med familie Vi har blitt litt skremt av noen som lar tenåringene styre som de vil pga at de selv er på fest. Derfor tviholder vi på vårt eget opplegg, og håper ungene setter pris på det så lenge som mulig Vi har både småbarn og tenåring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuppehøna Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Nyttårsaften hjemme er bra, synes jeg. Vi prøver å holde tradisjon med sen middag og fyrverkeri. Tenåringen vil være hjemme i år også, for hun elsker partyet hjemme med familie Vi har blitt litt skremt av noen som lar tenåringene styre som de vil pga at de selv er på fest. Derfor tviholder vi på vårt eget opplegg, og håper ungene setter pris på det så lenge som mulig Vi har både småbarn og tenåring. Høres utrolig bra ut :-) Er det dere mor, far og barn, eller kommer det flere familiemedlemmer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Høres utrolig bra ut :-) Er det dere mor, far og barn, eller kommer det flere familiemedlemmer? Vi er 6 stk, i tillegg inviterer vi noen besteforeldre, tanter og tanteunger. Det viktigste ser jeg, er at ungene har en tradisjon for nyttårsaften. Jeg vil virkelig at de _ønsker_ å holde seg hjemme en slik dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Vår eldste er nå 9 år, og vi har ingen spesiell tradisjon nyttårsaften. Noen ganger har vi hatt gjester med barn på omtrent samme alder, noen ganger har vi vært hos noen med barn på samme alder, et par ganger har vi vært hjemme hos oss selv alene og en gang hos svigermor som er riktig gammel. Hele poenget med nyttårsaften for oss er at vi pynter bordet litt annerledes enn ellers i jula og lager god mat, spiller spill, spiser godteri og venter på midnatt. Husker ikke akkurat hvilket år ungene forble oppe, men jeg er ganske sikker på at de sov over noen nyttårsraketter ja. Nå er de selvfølgelig oppe, og selv om vi ikke tenner raketter selv har vi stjerneskudd og "champagne" og hoier oss inn i det nye året sammen med de som ellers er ute der vi er. I år tror jeg vi får besøk av en venninne og hennes to barn, og det blir kjempekoselig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuppehøna Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Vi er 6 stk, i tillegg inviterer vi noen besteforeldre, tanter og tanteunger. Det viktigste ser jeg, er at ungene har en tradisjon for nyttårsaften. Jeg vil virkelig at de _ønsker_ å holde seg hjemme en slik dag. ''Jeg vil virkelig at de _ønsker_ å holde seg hjemme en slik dag.'' Ikke sant, jeg håper vi får til det slik som dere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Vi skal være "bare" oss fire, vi har også barn på 4 og 6. Det kunne forresten ikke falle meg inn å vekke dem til fyrverkeriet! Vi skal sende opp noen få raketter tidligere på kvelden når vi er ute og brenner stjerneskudd, i åttetiden kanskje, å holde dem oppe lengre enn ni ser jeg på som utopisk og langt fra noe mål heller. Vi var hos venner nyttårsaften det året eldsten var nyfødt, så var det vel to år etter det vi hadde gjester her hjemme, men de siste tre årene har det vært oss fire kjernefamilien, og mamma og pappa i seng ti over tolv:-) Alldeles i orden for meg! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Vi er hos søstra mi med fam hvert år og det er kjempekoselig Det pleier å være minst 9-10 barn der og ungene leker hele kvelden (lager teater etc:-)). Dobbelsenga til tante og onkel er ledig til de ungene som har behov for en dupp i løpet av kvelden, men de fleste holder koken Nyttårsnatta er ei sånn natt ungene snakker om i månedsvis etterpå.. det er SÅÅÅ stas å ikke legge seg før klokka ett-to på natta ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Annethvert år pleier vi å være hos noen gode venner, 3-4 familier sammen. Møtes klokka 19, spiser god mat (alle tar med noe hver), leker og prater, går ut litt før tolv og ser på raketter, og skyter opp litt, og går inn igjen og holder det gående til 1-2-3 :-) Da ungene var mindre, la vi dem, husker en gang et av barna våre sovnet under bordet, en annen gang sovnet gutten vår inni bilen i tolv-tida, fordi han syntes det bråkte sånn ;-) I år skal vi ikke være her i området - da blir det en helt rolig kveld vi fem sammen med svigermor. For to år siden var det litt tamt, tror vi må planlegge kvelden litt bedre i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Vi har stort sett feiret alene hjemme etter at vi fikk barn. Og det har vært veldig koselig. Når ungene var små lot vi dem sove gjennom fyrverkeriet. Etterhvert fikk de velge om de ville være oppe eller legge seg mot lovnad om at vi vekket dem. De siste par årene har vi vært sammen med venner, og det har også vært koselig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Vi pleide å lage til fest i stua. Da ungene var helt små, satt de og så ut stuevinduet på sporadiske raketter. De holdt ikke ut så lenge, og sov ofte før klokka var 22. Vi voksne var hjemme og så TV, nøt god mat og drikke. Etter hvert som ungene ble større var vi noen ganger med på venne-lag-fester, og kunne være opp til 20-25 stk med stort og smått. Festen varte til tidliger morgentimer....til stor stas for ungene. Andre ganger har vi valgt å feire i lag med et vennepar. Laget god mat og pratet fremtil midnatt. Gått ut og sett på raketter og avsluttet kvelden deretter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feiendeflott... Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Vi har bedt min mor og far hit, sammen med vår lille kjernefamilie på 3 :-) Da blir det kalkun, champis og hyggelig prat. Jeg kunne veldig godt tenkt meg å feire med venner, men mine venninner blir bedt til deres menns venner. Og min mann har single venner og det blir liksom en annen type fest Men koselig blir det uansett..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Vi skal spise tidlig middag (kl 16.00) Etter middag får jenten på 3 sove litt. Rundt 20.00 tar vi alle barna med på fest hos noen venner. For de to eldste er det veldig stas (6år og 8år) Det går på omgang i vennekretsen hvem som holder festen. Det er selvfølgelig kun de venneparene som ikke har småbarn som har disse festene. Vi som har barn med oss går hjem etter at fyrverket er over. De to eldste pleier å snakke om denne festen mange mnd etter den er over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Vi feirer sammen med en annen familie med unger på alder med vår. Vi spiser pinnekjøtt fra ca åtte, og har gaveoverlevering og konkuranser fram til midnatt - de samme konkuransene hvert år. Etter rakettene møter vi et annet tilsvarende "lag" og koser oss til vi får taxi ;-) Jr på 15 og et halvt gleder segogså til dette, og har ikke spurt om å få være på en fest med kompisene som jeg vet at flere av vennene hans skal på. Det tar jeg som et tegn på at også han liker tradisjonen - i år og mange år framover... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Kjenner igjen det der, uten barn - helt greit å være hjemme, med barn, - da skal en liksom måtte finne på noe. I år skal vi reise til Egypt på nyttårsaften, så i år er det ordnet noe :-) Og som jeg gleder meg :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heffalump Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Vi er hjemme på nyttårsaften, og som regel er det bare oss (noen ganger har vi mormor på besøk). Vi spiser kalkun og godteri, og ungene får være oppe til fyrverkeriet er over (hvis de orker). Enkelt og greit, og vi koser oss masse Har aldri følt at det ikke var "bra nok" å være "bare oss". Tvert imot, når man er en aktiv familie med mye å styre med i hverdagen er det ganske deilig å ha litt tid sammen, bare vi fem Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.