Gå til innhold

Oppdatering slag i magen

jubalong70

Anbefalte innlegg

Så torsdag ringte jeg legen og fikk time et par timer etterpå. Hun undersøkte og sendte oss rett opp på sykehuset. Der ble det tatt ultralyd, så CT uten kontrast, så med kontrast, og så ble vi lagt inn. De så en oppfylning nede i abdomen og mente det måtte en operasjon til.

Ikke noe morsom beskjed å få. Så vi holdt jenta fastende fortsatt. Etterhvert kom det en lege og fortalte at det ikke ble operasjon den dagen i hvertfall, men at vi skulle avvente rtgmøtet fredag morgen.

Etter det kom en kirurg for å snakke med oss. Oppfylningen er 11 x 7 cm stor og har nok vært der ganske lenge. Slaget i magen laget antagelig en blødning der som gjorde vondt. De syntes det var bra det skjedde. De syntes også det var rart hun ikke har hatt noen problemer med magen/blæra fra før.

Vi ble sendt til barnekreftavd. på St. Olavs, og her er vi nå.

Lungertg ble tatt fredag kveld, og var heldigvis uten noen funn.

Barnelege og barnekirurg har vært her, og siden ting ikke er akutt vil de bruke litt tid på å planlegge operasjon. Siden det er helg blir det ikke gjort noe særlig... så vi har blitt flinke til å være tålmodige pasienter ;)

Det blir antageligvis operasjon på tirsdag. Og vi håper inderlig vi får lov til å komme hjem til jul. Hvis ikke så blir det definitivt en alternativ julefeiring på oss i år...

Jenta har det bra. Magesmertene har blitt mindre, men hun spiser nesten ingen ting. Biola og yoghurt går ned, og det får hun selvsagt.

Det er unektelig en merkelig følelse å være innlagt på kreftavdelingen, og vi håper vi slipper å dele skjebne med de andre pasientene her.

De prøvene som har blitt tatt til nå kan ikke bekrefte malignitet, og vi klamrer oss til håpet om at det ikke er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

23

• Dorthe

2

• cathlin

2

• Axcia

2

Mest aktive i denne tråden

Oi, jeg har tydeligvis ikke fått med meg noe her! ;)

Skjønner godt at man blir tankefull av å være i en sånn situasjon... Jeg krysser fingre for at det er forholdsvis "uskyldig" (selvom operasjon selvfølgelig alltid er litt skremmende)...

Og ikke minst håper jeg at dere får komme hjem til jul! Om ikke annet så for permisjon på julaften, ihvertfall!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Uffda, så ubehagelig situasjon å være i.

Men så bra at det ble oppdaget, og at dere raskt er havnet i gode hender.

God bedring til dere. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter og leter i tråder her for å finne starten på denne historien.... :-/

Huff, høres veldig trasig ut dette der..... Håper det beste for jenta di og at dere får kommet dere hjem til jul!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så leit! Håper inderlig det går bra og støtter de andre her på at nå er ho iallfall i de beste hender...

Ønsker god bedring og en så god julefeiring som mulig!

Klemmer og tanker herfra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...