Gjest Siberia Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 MÅ man skolde mandlene når man skal lage marsipan?? Kan jeg ikke bare la skallet være på å skolde de? Kanskje smaken blir enda bedre? Noen som har en fin oppskrift på marsipan? Litt god ordentlig mer lik rå-marsipan og ikke den typiske alt for søte marsipanen?? Hadde blitt så glad om noen hadde hatt en fin oppskrift! OG GOD JUL ) 0 Siter
Gjest Siv27 Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Hvis ikke du skolder de får du kransekakedeig, noe som ikke smaker marsipan i det hele tatt. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Du kan absolutt bruke uskåldede mandler. Marsipanen blir da mørkere i fargen og med noen "skallflekker", men smaken er ganske lik. Jeg pleier å bruke ca halvparten av mandelvekten i melis og eggehvite til passende masse. Om jeg maler mandlene 2 ganger først, og siste gangen sammen med melisen blir marsipanen veldig fin. Men grov marsipan er også godt. Da holder det med 1-2 malinger. Det enkle er ofte det beste 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Hvis ikke du skolder de får du kransekakedeig, noe som ikke smaker marsipan i det hele tatt. Det er direkte feil Bare prøv 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.