Lisabeth Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Her går de til og med 22. De to yngste hos oss ville også gjerne ha med seg _alle_ sendingene med julemorgen. Så de lurte på om det var gyldig fraværsgrunn :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hei! Ja mine barn går til og med 22 desember. Det som jeg alltid syns er så rart er at de gjør så lite på skolen før jul, de kaster bort så mye tid hvert år på det jeg kaller tull at barna heller burde vært hjemme uken før jul, de kunne jo lest selv. Jeg tenkte på dette i år, at jeg kanskje neste år søker dem fri, for det er så mye rart de foretar seg før jul, jeg føler man tar ferie lenge før man skal ved at man lager julepynt istedet for å gjøre andre mere nyttige ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuppehøna Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hei! Ja mine barn går til og med 22 desember. Det som jeg alltid syns er så rart er at de gjør så lite på skolen før jul, de kaster bort så mye tid hvert år på det jeg kaller tull at barna heller burde vært hjemme uken før jul, de kunne jo lest selv. Jeg tenkte på dette i år, at jeg kanskje neste år søker dem fri, for det er så mye rart de foretar seg før jul, jeg føler man tar ferie lenge før man skal ved at man lager julepynt istedet for å gjøre andre mere nyttige ting. Det kan være nyttig å ikke ha så mange krav til prestasjon over seg også. Fokus på kos og hygge i noen dager er da bare flott, og sosialt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parasoll Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Nei, her går de til og med 21. De har til og med svømming siste dag, ikke lei seg for det ;-) Min gidder ikke se julemorgen, så for ham er det ikke så farlig. Jeg har ferie fom onsdag (dvs jeg har min vanlige annenhver-uke-fridag da), så blir det bare to dager jobb i romjula, så jeg har en fin jul i år på tross av at det er "arbeidsgivers jul" :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Her tar hele huset ferie fra og med onsdag, og da skal det kjøpes gaver og kjøres til besateforeldre for laaaaang juleferie. Skal bli godt etter hektisk høst 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Det kan være nyttig å ikke ha så mange krav til prestasjon over seg også. Fokus på kos og hygge i noen dager er da bare flott, og sosialt. Hei! , Nei det syns ikke jeg, det er hyggeligere å fortsette med det man skal, lære ting, det er det som er gøy, i vertfall ser jeg at barna syns det er slitsomt når skoledagene ikke er så strukturerte. De trives ikke så godt når ting ikke går etter den vanlige planen det merker jeg på dem og de sier dette til meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei! , Nei det syns ikke jeg, det er hyggeligere å fortsette med det man skal, lære ting, det er det som er gøy, i vertfall ser jeg at barna syns det er slitsomt når skoledagene ikke er så strukturerte. De trives ikke så godt når ting ikke går etter den vanlige planen det merker jeg på dem og de sier dette til meg. Der tror jeg barn er forskjellige. Mine koser seg veldig disse førjulsdagene, og jeg tror de avvikende skoledagene for mange bidrar til et bedre forhold til skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Der tror jeg barn er forskjellige. Mine koser seg veldig disse førjulsdagene, og jeg tror de avvikende skoledagene for mange bidrar til et bedre forhold til skolen. Hei! Ja vel for meg er det stressende og jeg antok andre føler det samme, det blir uryddig og mye ustruktur den siste uken. Mine barn liker seg ikke på skolen når hverdagen blir så oppstykket at man lurer på hva som er meningen med å gå dit. I dag holder jeg min datter hjemme for hun virket frustrert over at de også i dag ikke skal gjøre noe konkret, jeg sa du kan være hjemme og jobbe istedet. Heldigvis er den mannlige læreren i min sønns klasse mye mer strukturert han har sagt, "skole til kl 13.00 på mandag" utover dette har de hatt fag hver dag som vanlig og ikke masse rot og tull med løping hit og dit (da mener jeg skuespill) det blir litt for mye lek syns jeg. Og jeg ser mine barn foretrekker fag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei! Ja vel for meg er det stressende og jeg antok andre føler det samme, det blir uryddig og mye ustruktur den siste uken. Mine barn liker seg ikke på skolen når hverdagen blir så oppstykket at man lurer på hva som er meningen med å gå dit. I dag holder jeg min datter hjemme for hun virket frustrert over at de også i dag ikke skal gjøre noe konkret, jeg sa du kan være hjemme og jobbe istedet. Heldigvis er den mannlige læreren i min sønns klasse mye mer strukturert han har sagt, "skole til kl 13.00 på mandag" utover dette har de hatt fag hver dag som vanlig og ikke masse rot og tull med løping hit og dit (da mener jeg skuespill) det blir litt for mye lek syns jeg. Og jeg ser mine barn foretrekker fag. Da er nok dine barn ganske uvanlige, tror de fleste andre barn foretrekker lek fremfor fag :-). Men enig med deg i at det blir for mye dødtid ved slutten av semestrene. Det er grenser for hvor mye pepperkakebaking og juleverksted, for ikke å snakke om film, en trenger i løpet av skoletiden. Lignende er det på forsommeren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Da er nok dine barn ganske uvanlige, tror de fleste andre barn foretrekker lek fremfor fag :-). Men enig med deg i at det blir for mye dødtid ved slutten av semestrene. Det er grenser for hvor mye pepperkakebaking og juleverksted, for ikke å snakke om film, en trenger i løpet av skoletiden. Lignende er det på forsommeren. Hei! Ja mulig det, nå har mine sønner jo asperger syndrom (2 av dem), men også min yngste datter som jeg holder hjemme idag som ikke har asperger syndrom, blir frustrert over at de ikke heller kan jobbe med fag. Hun er entusiastisk og dyktig på lesing og matematikk, elsker dette, men første klasse har alt for mye lek for henne, selv om hun ikke har asperger syndrom (heldigvis) SFO er derfor et mareritt for henne og fungerer dårlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei! Ja mulig det, nå har mine sønner jo asperger syndrom (2 av dem), men også min yngste datter som jeg holder hjemme idag som ikke har asperger syndrom, blir frustrert over at de ikke heller kan jobbe med fag. Hun er entusiastisk og dyktig på lesing og matematikk, elsker dette, men første klasse har alt for mye lek for henne, selv om hun ikke har asperger syndrom (heldigvis) SFO er derfor et mareritt for henne og fungerer dårlig. Ok, med barna som har asperger er det forståelig at de ønsker forutsigbarhet. Flott at barna er opptatt av fag, da! :-).Skulle gjerne sett at mine var noe mer ivrige der, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei! Ja mine barn går til og med 22 desember. Det som jeg alltid syns er så rart er at de gjør så lite på skolen før jul, de kaster bort så mye tid hvert år på det jeg kaller tull at barna heller burde vært hjemme uken før jul, de kunne jo lest selv. Jeg tenkte på dette i år, at jeg kanskje neste år søker dem fri, for det er så mye rart de foretar seg før jul, jeg føler man tar ferie lenge før man skal ved at man lager julepynt istedet for å gjøre andre mere nyttige ting. Mnja, de skal jo ha fag som Kunst og Håndverk også, der er det jo meningen man skal lage ting, f.eks julepynt. Min sønn skal på tur i skogen, med ski, og finne ting man kan lage julepynt av. Det blir jo både gym, naturfag og K&H i ett på en måte. Det er også verdifullt med litt sosial kompetanse, som ungene får på en helt annen måte når undervisningen ikke er som ellers. De fleste synes det er koselig, men jeg kan forstå at dine unger med asperger synes det blir lite forutsigbart og ikke liker at rutinene er endret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Her går de til og med 22. De to yngste hos oss ville også gjerne ha med seg _alle_ sendingene med julemorgen. Så de lurte på om det var gyldig fraværsgrunn :-) hehe, nå fikk min jente feber (igjen) i dag tidlig, så hun ligger på sofaen og ser tv i dag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Mnja, de skal jo ha fag som Kunst og Håndverk også, der er det jo meningen man skal lage ting, f.eks julepynt. Min sønn skal på tur i skogen, med ski, og finne ting man kan lage julepynt av. Det blir jo både gym, naturfag og K&H i ett på en måte. Det er også verdifullt med litt sosial kompetanse, som ungene får på en helt annen måte når undervisningen ikke er som ellers. De fleste synes det er koselig, men jeg kan forstå at dine unger med asperger synes det blir lite forutsigbart og ikke liker at rutinene er endret. Hei! Ja vår ene sønn liker nesten alle fag , men fikk et lite sammenbrudd for første gang i et fag, det var kunst og håndverk, egentlig pleier det gå bra, men det var noen fargeskalaer som fikk han til å bli helt fra seg. Det hjalp ikke å ta de med hjem heller, tenkte jeg kunne gjøre det for han, da skjønte jeg hvor opprørt han var. Han tok seg til hodet og hevet stemmen og sa, "jeg skal ikke bli kunstner" da skjønte jeg han hadde det vondt. Så han får slippe dem har jeg bestemt, det får være grenser for hva man skal drive med på skolen. Det er vel problemet med enhetsskolen vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Her er det også 22. som er siste dagen. Tenåringen er sur over det - men jo ikke akkurat pga Julemorgen, da ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Mine går på skolen til og med i morgen, tirsdag 21. Tenåringen på vgs er litt misunnelig på bestevennen som går på vgs i et annet fylke og hadde siste dag fredag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fargeklatten Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hei! Ja mulig det, nå har mine sønner jo asperger syndrom (2 av dem), men også min yngste datter som jeg holder hjemme idag som ikke har asperger syndrom, blir frustrert over at de ikke heller kan jobbe med fag. Hun er entusiastisk og dyktig på lesing og matematikk, elsker dette, men første klasse har alt for mye lek for henne, selv om hun ikke har asperger syndrom (heldigvis) SFO er derfor et mareritt for henne og fungerer dårlig. Dine barn er spesielle ja. Men jeg reagerer på at du snakker om alle barna du kjenner føler det på samme måten. Det er laaangt fra sannheten. Jeg har fulgt barn fra første til syvende klasse og dagene før sommer og juleferien er det som er gulroten for disse barna etter en lang og slitsom høst og vår med pensum. Sfo er jo heller ikke skole, det er tidsfordriv og dermed leker barna sammen og koser seg. Leker ikke ditt barn? Man må da synes at sosial omgang med andre er topp? Kan det være at hun ikke har noen å være sammen med på sfo som hun kjenner godt? Hos oss er de aller fleste ungene fra 1-4 trinnene på sfo og dermed alltid noen venninner eller venner å fordrive tiden med. Vi har også lekselesing på sfo , hvis det er det samme hos dere så er det kanskje noe å tenke på for ditt barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fargeklatten Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Dine barn er spesielle ja. Men jeg reagerer på at du snakker om alle barna du kjenner føler det på samme måten. Det er laaangt fra sannheten. Jeg har fulgt barn fra første til syvende klasse og dagene før sommer og juleferien er det som er gulroten for disse barna etter en lang og slitsom høst og vår med pensum. Sfo er jo heller ikke skole, det er tidsfordriv og dermed leker barna sammen og koser seg. Leker ikke ditt barn? Man må da synes at sosial omgang med andre er topp? Kan det være at hun ikke har noen å være sammen med på sfo som hun kjenner godt? Hos oss er de aller fleste ungene fra 1-4 trinnene på sfo og dermed alltid noen venninner eller venner å fordrive tiden med. Vi har også lekselesing på sfo , hvis det er det samme hos dere så er det kanskje noe å tenke på for ditt barn? En ting til som jeg glemte å si..på vår skole kan et førsteklassebarn som er for langt fremme i skolefag få lov til å hoppe over til andre trinn. Eller de får andre og mer utviklende oppgaver. Kan det være en fordel for ditt førsteklassebarn? Jeg må også få si at å holde et barn hjemme fra skolen som ikke er sykt er meget dårlig holdning fra foreldrenes side. Noe du blir sikkert forbanna på at jeg skriver, men jeg tror nok at mange andre foreldre også er enig med meg her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Siste dag i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hei! Ja mine barn går til og med 22 desember. Det som jeg alltid syns er så rart er at de gjør så lite på skolen før jul, de kaster bort så mye tid hvert år på det jeg kaller tull at barna heller burde vært hjemme uken før jul, de kunne jo lest selv. Jeg tenkte på dette i år, at jeg kanskje neste år søker dem fri, for det er så mye rart de foretar seg før jul, jeg føler man tar ferie lenge før man skal ved at man lager julepynt istedet for å gjøre andre mere nyttige ting. Du store all verden, du har vel ikke tenkt å ta fra barna dine denne koselige tida? Det er jo gull verdt med juleverksted, julekonserter, Lucia besøk på aldershjem, pepperkakebaking osv. Dette er uvurderlig og er med på å skape trivsel. Skolen er heldigvis mer enn matte og norsk!!!! Om de sluttet en uke før så ville de flyttet alle disse aktivitetene en uke frem, så.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.