trollemor;o) Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hei! , Nei det syns ikke jeg, det er hyggeligere å fortsette med det man skal, lære ting, det er det som er gøy, i vertfall ser jeg at barna syns det er slitsomt når skoledagene ikke er så strukturerte. De trives ikke så godt når ting ikke går etter den vanlige planen det merker jeg på dem og de sier dette til meg. Akkurat det varierer fra barn til barn... Mine barn elsker slike annerledesdager og selv syntes jeg det var høydepunktet på hele skoleåret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hei! Ja mulig det, nå har mine sønner jo asperger syndrom (2 av dem), men også min yngste datter som jeg holder hjemme idag som ikke har asperger syndrom, blir frustrert over at de ikke heller kan jobbe med fag. Hun er entusiastisk og dyktig på lesing og matematikk, elsker dette, men første klasse har alt for mye lek for henne, selv om hun ikke har asperger syndrom (heldigvis) SFO er derfor et mareritt for henne og fungerer dårlig. Da har du nok svært spesielle barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Du store all verden, du har vel ikke tenkt å ta fra barna dine denne koselige tida? Det er jo gull verdt med juleverksted, julekonserter, Lucia besøk på aldershjem, pepperkakebaking osv. Dette er uvurderlig og er med på å skape trivsel. Skolen er heldigvis mer enn matte og norsk!!!! Om de sluttet en uke før så ville de flyttet alle disse aktivitetene en uke frem, så.... Hei! Ja ja jeg leser nå i boken mattemagi for min familie og jeg har lest forordet for alle mine barn. Mattematikk er litt som grammatikk, den må læres, men matematikk dreier seg forøvrig om hele livet, om undring og om å forstå det som ikke kan forklares på andre måter. Slik at lite kan konkurrerer med matematikk, man kan jo til og med lage matematikkoppgaver å henge på juletreet, det syns jeg hadde vært morsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Dine barn er spesielle ja. Men jeg reagerer på at du snakker om alle barna du kjenner føler det på samme måten. Det er laaangt fra sannheten. Jeg har fulgt barn fra første til syvende klasse og dagene før sommer og juleferien er det som er gulroten for disse barna etter en lang og slitsom høst og vår med pensum. Sfo er jo heller ikke skole, det er tidsfordriv og dermed leker barna sammen og koser seg. Leker ikke ditt barn? Man må da synes at sosial omgang med andre er topp? Kan det være at hun ikke har noen å være sammen med på sfo som hun kjenner godt? Hos oss er de aller fleste ungene fra 1-4 trinnene på sfo og dermed alltid noen venninner eller venner å fordrive tiden med. Vi har også lekselesing på sfo , hvis det er det samme hos dere så er det kanskje noe å tenke på for ditt barn? Hei! Mine barn leker ikke så mye med samme typer leker som andre barn, et av barna mine gjør det, men de andre er mer opptatt av tegning, spill og bøker. Min datter går på SFO de dagene hun har sjakk, da venter hun på kurset, en annen dag har hun kor og da venter hun på dette, i ventetiden tegner hun. Hun opplever SFO som stressende for hun holder seg ofte for ørene og sier det er for mye bråk for henne. Jeg tenkte kanskje hun har noen asperger trekk, men nå sier en annen mor at hennes datter også er slik, slik at det kan nok hende at flere enn man tror opplever frilek som masete. Jeg skjønner at dette ikke gjelder for alle barn, men jeg overfører nok litt fort og tenker at andre opplever som meg. Jeg kan jo ikke forstå at frilek og grupper med barn kan være noe annet enn masete. Men mitt ene barn liker slike bråkeleker, med sverd og soldater osv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hei! Ja ja jeg leser nå i boken mattemagi for min familie og jeg har lest forordet for alle mine barn. Mattematikk er litt som grammatikk, den må læres, men matematikk dreier seg forøvrig om hele livet, om undring og om å forstå det som ikke kan forklares på andre måter. Slik at lite kan konkurrerer med matematikk, man kan jo til og med lage matematikkoppgaver å henge på juletreet, det syns jeg hadde vært morsomt. Du og jeg er på to vidt forskjellige planeter..... jeg vet ikke om noe som er kjedeligere enn mattematikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Du og jeg er på to vidt forskjellige planeter..... jeg vet ikke om noe som er kjedeligere enn mattematikk. Hei! Ja da kan jeg anbefale bøker som mattemagi, da får man øynene opp for at mattematikk er det meste i livet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.