Gå til innhold

Hvordan sender man tanker?

Anbefalte innlegg

Hei!

Stadig er det noen som sender meg en tanke og jeg vet jo de ikke blir postlagt og at dette jo dreier seg om en måte å si noe på.

Men er det slik at mennesker aktivt et øyeblikk tenker på noen? Eller foretar man seg noe annet, når man sender noen en tanke?

Jeg har problemer med å se for meg hva man gjør eller hvordan dette foregår?

Nå var det min psykiater som sa til meg, "jeg sender deg en tanke på julaften", det syns jeg var fint sagt, men jeg følte meg litt usikker på hvordan min psykiater gjør dette.

Jeg holdt på å si før jeg gikk ut døren at det er kanskje bedre hvis du sender meg en sms, for den er det lettere å forstå gangen i, hvordan det rent teknisk foregår. Men jeg sa ikke dette fordi vi var 10 min over tid og jeg begynte å tenke på at jeg nå måtte forte meg avgårde og ikke si noe mer eller stille flere spørsmål.

Min psykiater satte seg liksom til sitt skrivebord klar for å jobbe videre så det ut for, og jeg vet hun har mye å gjøre.

Hvis dette betyr det samme som "tenke på" sender jeg min psykiater tanker omtrent hver dag flere ganger, og ikke bare jeg men min mann også.

Håper noen vet hva dette betyr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357930-hvordan-sender-man-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

13

• morsan

11

• Sør

2

• Mirabell

2

Mest aktive i denne tråden

Det betyr det samme som "tenke på".

Hei!

Takk, da ser det ut som det var som jeg tenkte.

Går dette fort eller tar dette tid evt. hvor lang tid?

Man vet jo ca hvor lang tid posten tar slik at det er jo på en annen måte, men jeg tenker tar det 2 sek. eller 2 min. eller noe i mellom der eller evt kan det ta lengre tid? Når jeg tenker på min psykiater tar dette forholdsvis lang tid fordi jeg gjentar ting og situasjoner, men jeg tror jeg gjentar fordi jeg har asperger syndrom.

Min psykiater har ikke asperger syndrom dvs hun gjentar ikke, hennes liv er meget enkelt med andre ord. ( i vertfall tror jeg det, men jeg kan jo ta feil)

Annonse

Hei!

Man vet jo ca hvor lang tid posten tar slik at det er jo på en annen måte, men jeg tenker tar det 2 sek. eller 2 min. eller noe i mellom der eller evt kan det ta lengre tid? Når jeg tenker på min psykiater tar dette forholdsvis lang tid fordi jeg gjentar ting og situasjoner, men jeg tror jeg gjentar fordi jeg har asperger syndrom.

Min psykiater har ikke asperger syndrom dvs hun gjentar ikke, hennes liv er meget enkelt med andre ord. ( i vertfall tror jeg det, men jeg kan jo ta feil)

Når jeg tenker på noen kan det være en kort tanke og andre ganger tenker jeg lenge på de.

Når jeg tenker på noen kan det være en kort tanke og andre ganger tenker jeg lenge på de.

Hei!

Takk det er slik jeg har det også, det har å gjøre med hvor mye tid jeg har tilgjengelig. Jeg pleier å tenke lenge på ting, men det hender jeg har det travelt.

Hei!

En tanke kan være kort, bare et blaff på et sekund eller noen sekunder - eller det kan være en lang tanke, på ett minutt eller flere minutter.

Hvis du spør om hvor lang tid det tar før tanken "kommer frem" til den som personen tenker på, så er det nok ikke no fasitsvar på dette, verken på hvor lang tid det tar, og om tanken i det hele tatt kommer frem til den som blir tenkt på.

Jeg tror at en kan tenke hardt og konsentrert på noen, slik at de på en eller annen måte kan kjenne det og da kanskje tenke på meg, eller få en god følelse i seg. Men dette kan jeg ikke forklare vitenskapelig.

Det er et uttrykk som sier "To sjeler og én tanke" - og det kan en bruke når to personer tenker samme tanke samtidig, eller at de tenker på hverandre samtidig.

Boka "Afrodites basseng" av Gert nygårsdhaug handler bl.a. om at tanker kan overføres til andre mennesker, men at det er så mye støy i verden nå, at det er vanskelig å oppfatte det. Boka er en roman, og den tredje i en trilogi. http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=7063&isbn=9788202223366

En tanke kan være kort, bare et blaff på et sekund eller noen sekunder - eller det kan være en lang tanke, på ett minutt eller flere minutter.

Hvis du spør om hvor lang tid det tar før tanken "kommer frem" til den som personen tenker på, så er det nok ikke no fasitsvar på dette, verken på hvor lang tid det tar, og om tanken i det hele tatt kommer frem til den som blir tenkt på.

Jeg tror at en kan tenke hardt og konsentrert på noen, slik at de på en eller annen måte kan kjenne det og da kanskje tenke på meg, eller få en god følelse i seg. Men dette kan jeg ikke forklare vitenskapelig.

Det er et uttrykk som sier "To sjeler og én tanke" - og det kan en bruke når to personer tenker samme tanke samtidig, eller at de tenker på hverandre samtidig.

Boka "Afrodites basseng" av Gert nygårsdhaug handler bl.a. om at tanker kan overføres til andre mennesker, men at det er så mye støy i verden nå, at det er vanskelig å oppfatte det. Boka er en roman, og den tredje i en trilogi. http://www.cappelendamm.no/main/katalog.aspx?f=7063&isbn=9788202223366

''Hvis du spør om hvor lang tid det tar før tanken "kommer frem" til den som personen tenker på, så er det nok ikke no fasitsvar på dette, verken på hvor lang tid det tar, og om tanken i det hele tatt kommer frem til den som blir tenkt på.''

Jeg vil si at tankens kraft går fortere enn lysets hastighet. Lyset tar 8 minutter til sola, men du kan tenke på sola på en brøkdel av et sekund.

Den viktigste personen når det gjelder å sende en tanke mener jeg er _avsenderen_, og at det ikke er nødvendig at "mottakeren" skal registrere tanken for at man skal kunne si at en tanke er sendt (eller "kommet frem", om du vil).

''Hvis du spør om hvor lang tid det tar før tanken "kommer frem" til den som personen tenker på, så er det nok ikke no fasitsvar på dette, verken på hvor lang tid det tar, og om tanken i det hele tatt kommer frem til den som blir tenkt på.''

Jeg vil si at tankens kraft går fortere enn lysets hastighet. Lyset tar 8 minutter til sola, men du kan tenke på sola på en brøkdel av et sekund.

Den viktigste personen når det gjelder å sende en tanke mener jeg er _avsenderen_, og at det ikke er nødvendig at "mottakeren" skal registrere tanken for at man skal kunne si at en tanke er sendt (eller "kommet frem", om du vil).

''

Jeg vil si at tankens kraft går fortere enn lysets hastighet. ''

Ingenting går fortere enn lysets hastighet. For å overbevise deg selv, forsøk å åpne kjøleskapet før lyset tennes!

;-)

Med vennlig hilsen

Annonse

''

Jeg vil si at tankens kraft går fortere enn lysets hastighet. ''

Ingenting går fortere enn lysets hastighet. For å overbevise deg selv, forsøk å åpne kjøleskapet før lyset tennes!

;-)

Med vennlig hilsen

Men jeg klarer fint å _tenke_ at jeg åpner kjøleskapet så raskt at ikke lyset tenner :-)

Har du foresten hørt om han svenske gutten, som da læreren forklarte om lysets hastighet, mente at dersom han løp fortere enn dette ville det svartne for øynene?

Det er jeg helt enig med deg i. Det er avsenderen som er avgjørende for tanken.

Men jeg klarer fint å _tenke_ at jeg åpner kjøleskapet så raskt at ikke lyset tenner :-)

Har du foresten hørt om han svenske gutten, som da læreren forklarte om lysets hastighet, mente at dersom han løp fortere enn dette ville det svartne for øynene?

''Men jeg klarer fint å _tenke_ at jeg åpner kjøleskapet så raskt at ikke lyset tenner :-)''

Ja, men da er det innholdet i tankene som endres/flyttes, og ikke selve tankene. ;-)

''Har du foresten hørt om han svenske gutten, som da læreren forklarte om lysets hastighet, mente at dersom han løp fortere enn dette ville det svartne for øynene?''

:knegg:

Med vennlig hilsen

''Men jeg klarer fint å _tenke_ at jeg åpner kjøleskapet så raskt at ikke lyset tenner :-)''

Ja, men da er det innholdet i tankene som endres/flyttes, og ikke selve tankene. ;-)

''Har du foresten hørt om han svenske gutten, som da læreren forklarte om lysets hastighet, mente at dersom han løp fortere enn dette ville det svartne for øynene?''

:knegg:

Med vennlig hilsen

Jeg kan tenke på deg raskere enn jeg kan lyse på deg. :-)

Hei!

Ja jeg tenkte vel ikke at tanker virkelig kan overføres på den måten du snakker om, altså rent konkret og at jeg skulle føle at min psykiater tenker på meg på julaften, jeg tenkte mest det handlet om å vite dette ikke føle det fysisk.

Men en gang min psykiater sto i bokhandelen, så hadde hun vist sett på et par bøker som var interessante, disse hadde hun så fått av meg i julegave, da sendte hun meg en sms eller mail, jeg husker ikke (merkelig jeg trodde hun sendte en sms, men det gjør hun jo aldri slik at kanskje jeg husker det feil at det var mail) der stod det, "Så rart, så rart, jeg sto og så på de bøkene du ga meg i julegave". Dette syns jeg selv var spesielt, men jeg tenker på det som en merkelig hendelse, ikke noe mer.

Hei!

Når jeg sender tanker, kan andre høre dette, dette fordi jeg sier det jeg tenker. Er det slik andre også sender tanker?

Jeg ser ikke helt for meg hvordan andre mennesker gjør det?

Vel det er ikke alltid jeg sier mine tanker høyt, det kommer an på om det er noen i nærheten som høre, er det slik for andre også?

Jeg pleier å sitte stille når jeg sender tanker, eller jeg skriver, men jeg gjør aldri andre ting når jeg sender tanker, men for min psykiater antar jeg det er mere slik som med min mann at de kan gjøre flere ting på en og samme tid.

Men det høres ganske komisk ut å "sende tanker", jeg pleier å si, "jeg skal tenke på deg" jeg sier ikke jeg skal sende deg en tanke for jeg vil ikke at andre skal begynne å lure og tenke på hvordan jeg gjør dette. Vel min psykiater tenkte nok bare ikke over at jeg syns slikt høres rart ut.

Hei!

Ja jeg tenkte vel ikke at tanker virkelig kan overføres på den måten du snakker om, altså rent konkret og at jeg skulle føle at min psykiater tenker på meg på julaften, jeg tenkte mest det handlet om å vite dette ikke føle det fysisk.

Men en gang min psykiater sto i bokhandelen, så hadde hun vist sett på et par bøker som var interessante, disse hadde hun så fått av meg i julegave, da sendte hun meg en sms eller mail, jeg husker ikke (merkelig jeg trodde hun sendte en sms, men det gjør hun jo aldri slik at kanskje jeg husker det feil at det var mail) der stod det, "Så rart, så rart, jeg sto og så på de bøkene du ga meg i julegave". Dette syns jeg selv var spesielt, men jeg tenker på det som en merkelig hendelse, ikke noe mer.

Jeg har opplevd flere ganger at jeg tenker på en person, og så ringer denne personen omtrent i det jeg har tenkt tanken, eller omvendt - at jeg ringer en person, og så sier hun/han at vedkommende akkurat tenkte på meg.

Men jeg tror ikke det er slik alltid, at tanken kommer frem til den som blir tenkt på.

Det viktigste i det du opprinnelig spør om, er at en person har DEG i fokus, tenker på deg (gejrne på en spesiell dag), og da "sender deg en tanke", altså tenker på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...