Gå til innhold

kyssing eller brusglass?

Anbefalte innlegg

Min datter har fått kyssesyken.Hun er skråsikker på at hun ble smittet av et glass til en venninne ,som hun ved en feil drakk av.Hun har i samme tidsrom klint med en gutt..Både denne jenta og gutten har hatt kyssesyken for en tid tilbake.Er det mest sannsynlig smitten kom fra glasset eller klininga?Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357957-kyssing-eller-brusglass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant aldri smittekilden da jeg hadde kyssesyken.

Men jeg jobber på sykehus, så er vel en del basselusker som sirkulerer der vil jeg tro.

Det jeg mistenker er at jeg har drukket av et glass i kantina som ikke var skikkelig vasket, men det kan jo også ha vært en pasient eller pårørende som har hostet på meg. Hørt at friske folk med virus i kroppen kan smitte folk med nedsatt immunsforsvar. Dette var en periode hvor jeg var overarbeidet og stresset og sikkert lett mottakelig.

Kyssesyken er veldig smittsom, og det kan vel gjerne være en helt annen som kanskje har hostet på henne eller tatt henne i hånden etter ha hostet seg i hånden. Helt umulig å si - og det spiller vel heller ingen rolle.

Når det er sagt utveksles vel gjerne MER spytt enn ved lån av glass, og objektivt sett skulle faren for smitte således være større, men en kan ikke derved vite at smitten kom den veien.

Annonse

Gjest Brusflaske

Takk for svar ! Sant at det ikke er så nøye hvor smitten kom ifra.Tenker alikavel at det er større sansynlighet å bli smittet av kyssing enn fra et glass..men man kan selfølgelig ikke vite .

Jeg ble også smittet av å drikke fra en brusflaske til en smittebærer.

Da jeg hadde dette (i år 2000, som begynner å bli lenge siden), fikk jeg beskjed om at jeg kunne være smittebærer i 6 måneder. Jeg måtte heller ikke drikke alkohol eller få et slag mot milten, i 6 måneder.

Kyssesyken er helt forferdelig, men det er veldig individuelt hvor hardt man blir rammet. God bedring!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...