Gå til innhold

Redd

susann75

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en datter på 20måneder og er en ting vi lurer på. Hun fikk feber, 39grader, en kveld, fikk ingen paraset, så på natten ilskriker hun og er kald nesten som hun frys, tar hun opp på fanget og hun ser seg runt nesten litt forvirret, som hun ser noe som ikke finnes der og får noe rykninger i kroppen, skjer ca 3-4ggr på en liten stund, får roet henne ned og måler tempen- feberfri. Får sove i senga vår, hun våkner noen ganger og beter seg akkurat det samme, med skriking og litt rykkninger, ser seg runt akkurat som hun ser noe og skrik forferdilig, som hun er redd for noe. Har hørt etterpå at barn kan få slikt etter feberen gått ned før fort, stemmer det? Etterpå så vil hun ikke sovne i senga si. Hun sovner godt på fanget men når vi skal legge henne i senga våkner hun og skrik å vil ikke være i senga. Hva er det som skjedd og hva kan vi gjøre?? Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Barnet ditt har hatt feber, jeg går ut fra at tp. er målt i endetarmen, hun skriker og er urolig og har noen bevegelser som beskrives som rykninger.Dette gjentar seg noen ganger og hun skriker og virker redd. At barnet har hatt feber, passer med at det har/har hatt en infeksjon,det har påvirket almentilstanden og gitt uro,skrik,feber,virker litt forvirret, faller ikke til ro i sengen,vil ikke sove i egen seng, føler seg ikke trygg.

Det er diffuse og ikke lett tolkbare symtomer,men jeg synes feber som forklaring passer best.Følg barnet og tp.,evt. kontakt lege dersom symptombildet endrer seg,mål tp. og noter tp. følg med i barnets drikke og spisemønster, se etter utslett,evt. kontakt lege dersom du ser det.

Jeg synes ikke raskt tp.fall skal brukes som forklaring på symptomene.Jeg synes symptombildet virker fredelig og ufarlig,men hun skal følges og overvåkes slik jeg skisserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet ditt har hatt feber, jeg går ut fra at tp. er målt i endetarmen, hun skriker og er urolig og har noen bevegelser som beskrives som rykninger.Dette gjentar seg noen ganger og hun skriker og virker redd. At barnet har hatt feber, passer med at det har/har hatt en infeksjon,det har påvirket almentilstanden og gitt uro,skrik,feber,virker litt forvirret, faller ikke til ro i sengen,vil ikke sove i egen seng, føler seg ikke trygg.

Det er diffuse og ikke lett tolkbare symtomer,men jeg synes feber som forklaring passer best.Følg barnet og tp.,evt. kontakt lege dersom symptombildet endrer seg,mål tp. og noter tp. følg med i barnets drikke og spisemønster, se etter utslett,evt. kontakt lege dersom du ser det.

Jeg synes ikke raskt tp.fall skal brukes som forklaring på symptomene.Jeg synes symptombildet virker fredelig og ufarlig,men hun skal følges og overvåkes slik jeg skisserer.

Det jag er mest urolig for er det som skjedd etterpå at hun ikke vil sove i senga si og virker redd å sove der. Hun hadde bare feber den kvelden. Legg vi henne i senga vår så er det ingen problemer, sovner med en gang. Hun kan leke og så ellers på rommet hennes men akkurat og legge hun ner i senga fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...