Gå til innhold

Julenisse - eller ikke?

Mammantil3

Anbefalte innlegg

Man må selvsagt ha julenisse! Hjelper ikke at man ikke tror på nissen lengre ;)

Styr? Er jo bare å legge en gave til hver av barna i en pose og sende med den som skal være nisse. Vedkommende tar på nissemaske, lue og noen klær h*n ikke blir gjenkjent i.. så er det bare å showe og gi barn og voksne en god latter :)

Helt enig - nisse hører med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

'' Synes det er noe tull. Litt moro var det da barna var helt små, men nå er vår minste 6,5 og min søsters minste 5, og jeg synes det er helt unødvendig''

Ja er julen egentlig nødvendig? ;) Nisse må vi bare ha! Ingen her som tror på den, men det hører med. Og selv minstemann spiller godt at han virkelig tror nissen har kommet fra Nordpolen! :-).

Kan kanskje ha noe med det at heller ikke vi hadde da jeg var barn - og jeg var litt misunnelig på venner som hadde? I følge mine foreldre hadde de forsøkt med nisse da jeg var to år, og jeg hadde skreket så høyt at det aldri fristet til gjentakelse...

''I følge mine foreldre hadde de forsøkt med nisse da jeg var to år, og jeg hadde skreket så høyt at det aldri fristet til gjentakelse...''

Jeg livredd nissen til jeg var 10 år... Selv om jeg utmerket godt visste hvem som var bak forkledningen så var jeg like redd, derfor hadde vi aldri julenisse hjemme. Men det var jo alltid nisser på juletrefestene da.

Vi har heller aldri hatt nisse for ungene. Dvs. han har hatt det veldig travelt - ett år glemte han votten sin på trappa da han satte fra seg gavesekken og ett år ramlet han for langt ned i pipa og kom ut i peisen i kjellerstua og satte igjen gavesekken der. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Synes det er noe tull. Litt moro var det da barna var helt små, men nå er vår minste 6,5 og min søsters minste 5, og jeg synes det er helt unødvendig''

Ja er julen egentlig nødvendig? ;) Nisse må vi bare ha! Ingen her som tror på den, men det hører med. Og selv minstemann spiller godt at han virkelig tror nissen har kommet fra Nordpolen! :-).

Kan kanskje ha noe med det at heller ikke vi hadde da jeg var barn - og jeg var litt misunnelig på venner som hadde? I følge mine foreldre hadde de forsøkt med nisse da jeg var to år, og jeg hadde skreket så høyt at det aldri fristet til gjentakelse...

Jul må vi feire, men at nissen kommer, synes ikke jeg er nødvendig. Ungene spør aldri om det når vi er hos svigermor, men hun minste husker tydeligvis at vi hadde nisse for to år siden da vi også var her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte jo å glemme nissekostymet da vi dro over til min søster (ca 20 minutter å kjøre hver vei).

Midt i pakkeutdelingen måtte jeg kjøre hjem, hente kostymet, og være nisse når jeg kom tilbake.

Var faktisk litt moro, men fy så irritert jeg var på meg selv at jeg hadde glemt det, men også på min søster som absolutt MÅTTE ha nisse - men det var jo veldig gøy når jeg var tilbake altså...

Hun minste til min søster skjønte ikke at det var meg, og min minste forstod det først bittegrann helt på slutten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte jo å glemme nissekostymet da vi dro over til min søster (ca 20 minutter å kjøre hver vei).

Midt i pakkeutdelingen måtte jeg kjøre hjem, hente kostymet, og være nisse når jeg kom tilbake.

Var faktisk litt moro, men fy så irritert jeg var på meg selv at jeg hadde glemt det, men også på min søster som absolutt MÅTTE ha nisse - men det var jo veldig gøy når jeg var tilbake altså...

Hun minste til min søster skjønte ikke at det var meg, og min minste forstod det først bittegrann helt på slutten ;-)

Jeg hadde aldri giddi å kjørt tilbake kun for en nissedrakt. Det hadde ikke vært krise å være uten nisse ett år vel ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde en sekk med gaver fra nissen, og når vi var ferdige med maten kom det en sms fra julenissen hvor han sa at han hadde det veldig travelt, at sleden gikk så dårlig når det var så kaldt og at han hadde satt igjen en sekk ved bakdøra vår. (SMS var fra min mann, jeg bare endret navnet hans i adresseboka mi.)

Til alt hell kikket jentene ut rett før den sms'n kom, og da så de faktisk nissen som gikk i gata - og da ble jammen den eldste veldig usikker på nissens eksistens også. :-) (Det er småbarn i alle de andre husene rundt oss, så de hadde sikkert gjort noen avtaler om nissebytte.)

Dermed gikk det veldig fint at nissen ikke kom, men gavene var jo helt supre ifølge ungene. Nissen greide oppgaven også i år, uten å engang ha vært innom. :-)

Det ble en rolig og fin julekveld, helt etter min smak. :-)

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri giddi å kjørt tilbake kun for en nissedrakt. Det hadde ikke vært krise å være uten nisse ett år vel ;O)

''Jeg hadde aldri giddi å kjørt tilbake kun for en nissedrakt''

Tror ikke prust reiste tilbake for sin egen skyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde aldri giddi å kjørt tilbake kun for en nissedrakt''

Tror ikke prust reiste tilbake for sin egen skyld ;)

Jeg hadde ikke dratt tilbake for barna heller.Syns nissegreier er noe tull. Vi hadde vel nisse to ganger da vi var små, men tror ikke vi var så veldig interesserte.Like koselig og spennende uten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en artig opplevelse med barnebarnet på 5 år i går:-) Nissen, som i dette tilfellet var pappaen, banket på hagedøra, akkurat som i fjor. Gutten viste en skrekkblandet fryd da vi slapp nissen inn i stua:-) I fjor ville han gjerne sitte på fanget til julenissen, men det ville han ikke i år. Så han krøp opp i sofaen, ved siden av meg. Jeg tror ikke det gikk mer enn et par minutter, før han hvisket i øret mitt: " Jeg tror ikke det er julenissen jeg. Jeg tror det er pappa":-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt tilbake for barna heller.Syns nissegreier er noe tull. Vi hadde vel nisse to ganger da vi var små, men tror ikke vi var så veldig interesserte.Like koselig og spennende uten :o)

Er helt enig med deg. Men i og med at det er anspent melom min søster og jeg, opplevde jeg at jeg MÅTTE hente det, ellers vile det bli baluba...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg. Men i og med at det er anspent melom min søster og jeg, opplevde jeg at jeg MÅTTE hente det, ellers vile det bli baluba...

Jeg skjønner deg jo litt og da mtp søsteren din.Men syns det er litt drøyt på julekvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...