Gå til innhold

Hater julegave-utdelingen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neste gang gir jeg heller penger så slipper de å få noe de ikke har bruk for.

Jeg pleier å gi bort gavekort i favør av Leger uten grenser. Vanskelig å finne på noe til noen som har eller fint kan skaffe seg "alt". Da synes jeg en organisasjon jeg har tro på kan få bedre nytte av de pengene. Ikke alle som helt vet hvordan de skal takle en slik gave - pirker nok borti enkeltes egoisme...

Gjest Julegaven

Jeg pleier å gi bort gavekort i favør av Leger uten grenser. Vanskelig å finne på noe til noen som har eller fint kan skaffe seg "alt". Da synes jeg en organisasjon jeg har tro på kan få bedre nytte av de pengene. Ikke alle som helt vet hvordan de skal takle en slik gave - pirker nok borti enkeltes egoisme...

Hvilken god ide. Jeg hadde blitt kjempeglad for en slik gave, men tror ikke unger hadde satt så stor pris på det.

Hvilken god ide. Jeg hadde blitt kjempeglad for en slik gave, men tror ikke unger hadde satt så stor pris på det.

Nei, det har du nok rett i. Ikke så lett å finne på noe til unger. Og unger er så forskjellige - noen er veldig fornøyd med det meste, mens andre fort griner på nesen. Etter en viss alder forventer jeg imidlertid en viss "folkeskikk" - kjenner jeg gremmes av kravstore og misfornøyde drittunger - får lyst til å ikke gi dem noe. Men penger eller gavekort på klær eller elektronikk er også en grei ting.- da har de en "startkapital" til å skaffe seg det de helst ønsker seg.

Du må prøve å ikke vende det mot deg selv om de ikke er fornøyde. Du gjør det du kan ut fra dine forutsetninger.

Annonse

Jeg ga i år bort en del hjemmelagde saker - hadde strikket både tøfler og kjøkkenkluter og de ble mottatt med stooor begeistring! Klutene (av alle ting!) ble skrytt opp i skyene og tøflene ble umiddelbart tatt i bruk og skrytt av resten av kvelden. :o) Det er ikke prisen som teller.

''Hvilken god ide. Jeg hadde blitt kjempeglad for en slik gave, men tror ikke unger hadde satt så stor pris på det.''

Joda. Min får en veldedig julegave i tillegg og i år utbrøt 10-åringen da de åpnet kortet:"Åh, så fint!" :o) At 100 andre barn fikk hver sin skrivebok så de kan lære seg å skrive syntes hun var kjempefint. :o)

Det tror jeg handler mer om deg enn om de som mottar gavene!

Ungene her fikk hjemmestrikka luer, lipgloss (kosta sikkert ikke mer enn 20 kroner), hårpynt osv - og de gavene ble mottatt med like stor begeistring som de dyrere gavene :)

Jeg fikk et glass hjemmelaga syltetøy og ble superglad for det :)

Julegaver er spennende uansett pris :)

Ikke tenk på det. Jeg fikk en veldig fin tegning til jul! Av en isbjørn med to isbjørnunger. Den største sønnen min er superglad i å tegne, og legger mye arbeid i å få det til så fint han kan.

Gaver trenger ikke å koste masse penger.

F.eks. en telysholder fra -nille til 20-30 kr er faktisk også en pen ting å å gi, og å motta. Se på side 5 og 6:

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=fv6cpr7h&gInitPage=1

Jeg ga i år bort en del hjemmelagde saker - hadde strikket både tøfler og kjøkkenkluter og de ble mottatt med stooor begeistring! Klutene (av alle ting!) ble skrytt opp i skyene og tøflene ble umiddelbart tatt i bruk og skrytt av resten av kvelden. :o) Det er ikke prisen som teller.

Jeg fikk et hjemmestrikket skjerf en gang, begynte nesten å gråte, så glad ble jeg over at noen hadde brukt tid på å lage dette til meg istedenfor å kjøpe noe (mer lettvint).

Jeg fikk et hjemmestrikket skjerf en gang, begynte nesten å gråte, så glad ble jeg over at noen hadde brukt tid på å lage dette til meg istedenfor å kjøpe noe (mer lettvint).

Det var det stemora som fikk de hjemmestrikkede, tova tøflene sa også - hun så på meg med smilende, varme øyne og sa:"Det er så ekstra koselig med hjemmelagde gaver!" :o) Og det kom rett fra hjertet og varmet meg ekstra også.

Annonse

Ikke tenk på det. Jeg fikk en veldig fin tegning til jul! Av en isbjørn med to isbjørnunger. Den største sønnen min er superglad i å tegne, og legger mye arbeid i å få det til så fint han kan.

Gaver trenger ikke å koste masse penger.

F.eks. en telysholder fra -nille til 20-30 kr er faktisk også en pen ting å å gi, og å motta. Se på side 5 og 6:

http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=fv6cpr7h&gInitPage=1

''F.eks. en telysholder fra -nille til 20-30 kr er faktisk også en pen ting å å gi, og å motta. Se på side 5 og 6:''

Enig med deg. :o) En slik holder kan være kjempefin, spesielt om den går i farger som passer inn i stua til mottaker og er koselig å ha og tenne lys i i mørke vinterkvelder. Synes nå jeg. :o)

Fikk i år en gave som var enda mindre verdt i penger enn det, men den varmet veldig (giver har virkelig ikke penger) og jeg vil tenke på henne og bli varm om hjertet hver gang jeg bruker den. :o) Dessuten kan den fylles på om den blir tom og brukes om og om igjen. Koselig.

.

Jeg har også fått endel hjemmelaget gaver opp i gjennom tida...

Fikk en gang en lysestake som gut`en min laget på skolen...

Jeg ble så gla`at tårene fosset...

Lysestaken har fått sin faste plass hvor den er synlig for alle her hjemme...

Hjemmelaget gaver er virkelige koselige å få når de er laget med omtanke...

Onsdag1365380628

Neste gang gir jeg heller penger så slipper de å få noe de ikke har bruk for.

''Neste gang gir jeg heller penger så slipper de å få noe de ikke har bruk for.

''

Penger er virkelig ikke tingen å gi om man har dårlig råd, Her er jo verdien virkelig trykt på gaven. Bruker man litt tid og fantasi er det utrolig hvor flott en gave kan bli, med ting som ikke koster all verden.

Nå synes jeg virkelig at det går over alle grenser med julegavehysteriet. En gave er en gave som er gitt av giveren. Det er tanken bak som teller. Jeg tror at vi på et eller annet vis er nødt til og si stopp snart når det og gi gaver skal medføre perstasjonsangst hos giveren. Jeg gremmes!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...