Gå til innhold

Råd for harmoniske skiturer?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Det er jo ganske typisk da. Men hvorfor lot dere henne få lov til og sitte for og se ferdig sitt program, etter at dere hadde begynt på middagen? Da har hun jo allerede fått lov til og tøye grenser:-)

Fordi hun hadde fulgt med på den serien, og jeg trodde det var siste episode. nå viste det seg at det ikke var siste epiosde likevel.

Synes det er vanskelig det med tv'en nå i jula. Det går jo så mye gøy på tv nesten hele dagen. Tror vi fikk spist frokos klokka 11 i dag, elle halv tolv pga det som var på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

11

• tonie

6

• frosken

4

• Mandolaika

4

Mest aktive i denne tråden

Fordi hun hadde fulgt med på den serien, og jeg trodde det var siste episode. nå viste det seg at det ikke var siste epiosde likevel.

Synes det er vanskelig det med tv'en nå i jula. Det går jo så mye gøy på tv nesten hele dagen. Tror vi fikk spist frokos klokka 11 i dag, elle halv tolv pga det som var på tv.

Da er det slik at omstendigheter utenfor famlien teller mer enn deres egne rutiner, tror jeg. Og den mellomste jenta di har tydeligvs lært seg og utnytte dette mer enn de andre? Hun driver åpenbart med tøying av grenser. Verken mer eller mindre. Og slik var det vel også mht skituren i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, hun var veldig ivrig, fordi hun fikk nye skistaver i går, og ville prve dem. Men så skar det seg jo med de skoene FØR vi i det hele tatt hadde kommet oss ut av huset. Men hun var forsåvidt blid i bilen.

Æsj :(

Jeg må bare blande meg inn her. Dette er helt normalt. Å Gud som jeg kjenner meg igjen. Jeg synes dere høres ut som en helt normal småbarnsfamilie. Det er bare på bilder at livet er helt perfekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare blande meg inn her. Dette er helt normalt. Å Gud som jeg kjenner meg igjen. Jeg synes dere høres ut som en helt normal småbarnsfamilie. Det er bare på bilder at livet er helt perfekt :-)

Det var akkurat den forestillingen jeg også forsøkte og gripe tak i. Det er ikke så mye som er perfekt på denne jord:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det var akkurat den forestillingen jeg også forsøkte og gripe tak i. Det er ikke så mye som er perfekt på denne jord:-)

Nei og prust sin familie høres ut som enhver familie i den mest slitsomme perioden, men årene går fort og i ettertid kan man le av det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og prust sin familie høres ut som enhver familie i den mest slitsomme perioden, men årene går fort og i ettertid kan man le av det :-)

Mulig det:-) Men grenser er viktige - faktisk for oss alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en liten ryddepause på kjøkkenet, men sjekker innom her litt nå før jeg legger meg.

Godt mulig at det er normalt med krangling og divergerende ønsker på en skitur - men hos oss er det ikke bare en periode akkurat nå som vi kan le av etterpå. "Perioden" har vært i 6,5 år, siden hun mellomste var 3 år. Vi trodde da at det bare var vanlig treårstrass - men det er noe mer, uten at noen ser noen diagnose på henne.

Hun er krevende, men et fantastisk barn på sine områder. Men jeg synes det er vanskelig, fordi det hennes humør og lunefulle "hyss" går så veldig utover de to andre og familien som helhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Mulig det:-) Men grenser er viktige - faktisk for oss alle sammen:-)

Det er det selvfølgelig :-)

Men dette med skisko som ikke passer, staver som er for korte, votter som på forunderligvis blir borte, ja jeg kunne nevnt i fleng. Vi har mange slike historier her :-)

Først i år fant vi ut at ungene skulle prøve utstyret i god tid før sesongen startet, men vi har brukt mange år på å lære :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hadde en liten ryddepause på kjøkkenet, men sjekker innom her litt nå før jeg legger meg.

Godt mulig at det er normalt med krangling og divergerende ønsker på en skitur - men hos oss er det ikke bare en periode akkurat nå som vi kan le av etterpå. "Perioden" har vært i 6,5 år, siden hun mellomste var 3 år. Vi trodde da at det bare var vanlig treårstrass - men det er noe mer, uten at noen ser noen diagnose på henne.

Hun er krevende, men et fantastisk barn på sine områder. Men jeg synes det er vanskelig, fordi det hennes humør og lunefulle "hyss" går så veldig utover de to andre og familien som helhet...

Ok, dette vet du best selv selvfølgelig. Jeg tenkte mest på stresset dere opplevde før og under skituren, men jeg vet selvfølgelig lite om hvordan jenta de er, bortsett fra det du har skrevet her inne. Håper dere kan få hjelp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det selvfølgelig :-)

Men dette med skisko som ikke passer, staver som er for korte, votter som på forunderligvis blir borte, ja jeg kunne nevnt i fleng. Vi har mange slike historier her :-)

Først i år fant vi ut at ungene skulle prøve utstyret i god tid før sesongen startet, men vi har brukt mange år på å lære :-)

Vi prøvde jo utstyret i god tid før vi skulle på ski - men likevel passet det ikke akkurat i dag.

Jeg har sagt til henne at når hun så ofte sier "sokkene virker ikke", "skoene er for trange", "støvlene er for små", "stillongsen sitter vondt" osv i hytt og pine, så blir det til at vi ikke tror på henne. Og i dag VAR de nok for små, så humøret hennes steg jo noen hakk i bilen når hun ahdde fått på seg større sko - men det forsvant fort da vottene ikke var noe greie med henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette vet du best selv selvfølgelig. Jeg tenkte mest på stresset dere opplevde før og under skituren, men jeg vet selvfølgelig lite om hvordan jenta de er, bortsett fra det du har skrevet her inne. Håper dere kan få hjelp :-)

Ja, vi går på familiesenteret en gang i uka, og får hjelp - men det er vanskelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Vi prøvde jo utstyret i god tid før vi skulle på ski - men likevel passet det ikke akkurat i dag.

Jeg har sagt til henne at når hun så ofte sier "sokkene virker ikke", "skoene er for trange", "støvlene er for små", "stillongsen sitter vondt" osv i hytt og pine, så blir det til at vi ikke tror på henne. Og i dag VAR de nok for små, så humøret hennes steg jo noen hakk i bilen når hun ahdde fått på seg større sko - men det forsvant fort da vottene ikke var noe greie med henne....

Jeg er enig i at hun høres ut til å ha et vanskelig humør, hvis dette er slik dere stadig opplever henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at hun høres ut til å ha et vanskelig humør, hvis dette er slik dere stadig opplever henne.

Ja.... Vi har hatt noen runder med belønningsskjema, men jeg er lit lei av det, fordi jeg forventer egentig at ei jente på 9,5 skal kunne ordne seg selv om morgenen (med oppfølging av voksne innimlellom) uten å lage bråk... Og gjennomføre et måltid med familien uten at hennes stemmer er den eneste vi hører og uten glefsing og sint stemme fordi hun ikke få maten på sekundet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt tips til neste skitur må bli å legge den til en tid på året da en kan gå på ski i bikini hvis så ønsket, i et tempo som passer den enkelte, uten masekjerringer og julekaker. Det blir bra. Får jeg være med?:)

''Mitt tips til neste skitur må bli å legge den til en tid på året da en kan gå på ski i bikini hvis så ønsket, i et tempo som passer den enkelte, uten masekjerringer og julekaker. Det blir bra. Får jeg være med?:)''

Jeg leste dette for mannen min , og han flirte godt i skjegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mitt tips til neste skitur må bli å legge den til en tid på året da en kan gå på ski i bikini hvis så ønsket, i et tempo som passer den enkelte, uten masekjerringer og julekaker. Det blir bra. Får jeg være med?:)''

Jeg leste dette for mannen min , og han flirte godt i skjegget...

Da regner jeg med at det kommer en invitasjon når du får bearbeidet det hele;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at det kommer en invitasjon når du får bearbeidet det hele;)

Hm. Jeg lurer bare litt på det der med bikini og ski... Og hva slags rolle skal du ha på turen - Ekstravoksen til 9-åringen, ekstramamma ti de to andre, eller ekstrakone til mannen min?

;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg lurer bare litt på det der med bikini og ski... Og hva slags rolle skal du ha på turen - Ekstravoksen til 9-åringen, ekstramamma ti de to andre, eller ekstrakone til mannen min?

;.)

Jeg skal være en motpol til alt det perfekte. Det er det de typecatster meg til alltid, og jeg passer godt om jeg skal si det selv.

Denne er til deg fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være en motpol til alt det perfekte. Det er det de typecatster meg til alltid, og jeg passer godt om jeg skal si det selv.

Linken forsvant, men her er den;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motpol til alt det perfetke.... Ja, det trenger jeg sikkert....

Hva beyr typecaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En motpol til alt det perfetke.... Ja, det trenger jeg sikkert....

Hva beyr typecaster?

Det perfekte...Det er mulig jeg ikke kjenner deg godt nok, men jeg har dannet meg et bilde av deg i løpet av de årene jeg har sett deg her inne. Jeg ser for meg en kvinne med veldig bestemte meninger for hva som er rett, hva som er feil og i hvilken grad hun synes verden bør tilpasse seg hennes ønsker og behov. Jeg vet at jeg får halve dol på nakken, men jeg tror du har godt av at noen sier det rett ut:

Verden er ikke perfekt.

Det blir ikke alltid som en synes det burde vært, og det er alltid delte meninger om hvordan verden bør være, og din mening er ikke viktigere/riktigere enn de andres.

Det var vel egentlig det jeg prøvde å si. Jeg vil deg ikke vondt. Jeg liker deg på mange måter, men jeg tror det vil gjøre deg godt å ta litt mer hensyn til de rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...