Gå til innhold

Skitur med små barn?

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

ja takk, jeg kan kanskje møte på SFO før bussen går til skiskolen og se hva de andre barna har for utstyr. Jeg er virkelig redd det kan bli kaldt for henne i en slik tynn Dæhlie dress, slik at jeg tror vinterdressen er bedre for min datter. Det beste ville vært vindtett fjelltøy, men det er så forferdelig dyrt med alt sånt utstyr og vi har jo 5 barn.

''Det beste ville vært vindtett fjelltøy, men det er så forferdelig dyrt med alt sånt utstyr og vi har jo 5 barn.

''

Det meste av barneklær som er ment for lek i snøen (dresser og boblebukser osv.) er vel vindtett og vannavstøtende, i hvert fall mye mer vindtett enn de skidressene som er ment for å gå fort for å holde varmen. Jeg er helt enig i at dyrt fjellutstyr er unødvendig til 6-åringer som bare skal gå på vanlig skiskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

18

• Lillemus

8

• Mirabell

4

• Lisabeth

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde gjort det enklere - tatt på bobledressen fra starten av med begrunnelse i at "i går hadde du den tynne dressen og da frøys du så du hakket tenner, jeg vil ikke at du skal bli syk så derfor blir det bobledress i dag." Og sånn hadde det blitt, det er ikke alltid det er rom for diskusjon.

Hei!

ja akkurat ja er det slik du gjør det, interessant.

Min mann sier jeg diskuterer alt for mye med barna fra de er bittesmå. Vi blir da enige som regel, men ting tar tid og min mann er utålmodig til tider og syns man må da kunne sette visse grenser.

Ja han ville nok valgt din løsning, men jeg er nok litt for redd for å overstyre mine barn, jeg vil de skal ta egne valg og tenke fornuftig selv, håper du skjønner hva jeg mener.

Men nettopp dette ble en sak i barnehagen, der skulle jeg vist heller ikke diskutere så mye med min datter og på den måten, men bestemme,. jeg syns jeg bestemmer til slutt, men jeg vil gjerne at barn selv skal få en erfaring selv , samt kjenne på konsekvensene av sine valg, men det er en hel lang tanketeori bak det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det beste ville vært vindtett fjelltøy, men det er så forferdelig dyrt med alt sånt utstyr og vi har jo 5 barn.

''

Det meste av barneklær som er ment for lek i snøen (dresser og boblebukser osv.) er vel vindtett og vannavstøtende, i hvert fall mye mer vindtett enn de skidressene som er ment for å gå fort for å holde varmen. Jeg er helt enig i at dyrt fjellutstyr er unødvendig til 6-åringer som bare skal gå på vanlig skiskole.

Hei!

ja vinterdressene er vindtette, men de er liksom for tykke sies det til å gå på ski i, men jeg får tenke videre på hva jeg gjør, samt diskutere dette med min datter, som nå har glemt at hun frøs på skituren i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min mann sier jeg diskuterer alt for mye med barna fra de er bittesmå. Vi blir da enige som regel, men ting tar tid og min mann er utålmodig til tider og syns man må da kunne sette visse grenser.

Ja han ville nok valgt din løsning, men jeg er nok litt for redd for å overstyre mine barn, jeg vil de skal ta egne valg og tenke fornuftig selv, håper du skjønner hva jeg mener.

Men nettopp dette ble en sak i barnehagen, der skulle jeg vist heller ikke diskutere så mye med min datter og på den måten, men bestemme,. jeg syns jeg bestemmer til slutt, men jeg vil gjerne at barn selv skal få en erfaring selv , samt kjenne på konsekvensene av sine valg, men det er en hel lang tanketeori bak det der....

Joda, ungene skal lære seg å ta valg, men endeløse diskusjoner med småbarn som kanskje ikke har grunnlag til å ta noen beslutning i det hele tatt er bare tull.

Hun kan få bestemme om hun vil ha den røde eller den blå bobledressen, men ikke om hun skal ha sommerkjole eller vinterdress, om du skjønner hva jeg mener. Er det kaldt ute så er det faktisk mor og far som bestemmer at ungen skal ha på seg såpass mye klær at hun ikke vil fryse. Barnet er ikke i stand til å vite at "selv om jeg er varm nå før vi drar, så vil jeg bli kald etter en stund med den tynne dressen", men det vet mor! Ergo må mor ta kontrollen her og kle på barnet skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja vinterdressene er vindtette, men de er liksom for tykke sies det til å gå på ski i, men jeg får tenke videre på hva jeg gjør, samt diskutere dette med min datter, som nå har glemt at hun frøs på skituren i går!

''som nå har glemt at hun frøs på skituren i går!

''

Ja, de har ofte selektiv hukommelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

''jeg vil de skal ta egne valg og tenke fornuftig selv''

Barn vet ofte hva de vil, men ikke alltid hva de trenger. Min sønn hadde gladelig spist iskrem og pannekaker til hvert eneste måltid, f.eks. Men jeg er til en viss grad enig i at barn kan få erfare at det var kaldt med den tynne skidressen i -15*C, i hvert fall hvis det var på en liten skitur i nærområdet.

Men derfra til å kjøpe svindyre goretex-jakker til en 6-åring bare fordi det er så få andre som bruker bobleklær, det er et drøyt stykke. Og det hun lærer er vel at det er viktigere å gjøre som "alle andre" enn å tenke selv hva som er fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''jeg vil de skal ta egne valg og tenke fornuftig selv''

Barn vet ofte hva de vil, men ikke alltid hva de trenger. Min sønn hadde gladelig spist iskrem og pannekaker til hvert eneste måltid, f.eks. Men jeg er til en viss grad enig i at barn kan få erfare at det var kaldt med den tynne skidressen i -15*C, i hvert fall hvis det var på en liten skitur i nærområdet.

Men derfra til å kjøpe svindyre goretex-jakker til en 6-åring bare fordi det er så få andre som bruker bobleklær, det er et drøyt stykke. Og det hun lærer er vel at det er viktigere å gjøre som "alle andre" enn å tenke selv hva som er fornuftig.

Hei!

Ja men jeg tror min datter er mer viljesterk enn andre skjønner.

Min psykiater har vært inne med gode løsninger da min datter har for noen år siden hengt seg fast i diverse gjenstander i huset, samt i butikken og ikke vært mulig å fjerne uten å diskutere og kompromisse.

Nå er dette stadiet fordi, heldigvis, men en løsning var blant annet at min datter skulle få et valg mellom 3 ting i feks lekebutikken når hun gikk inn dit og de 3 gjenstandene skulle jeg finne og bestemme, dette løste et problem. (dette var min psykiaters påfunn)

Når min datter gikk uten strømpebukse til barnehagen hver dag ut november og jeg måtte bære henne i ullteppe fra bilen inn døren fordi hun nektet å ha på seg fornuftige klær, løste dette seg plutselig en dag hvor hun selv sa til meg, "nå skal jeg bruke strømpebukse for jeg vil ikke fryse mer", jeg ble glad og tenkte, så fornuftig hun er, men det tok tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ungene skal lære seg å ta valg, men endeløse diskusjoner med småbarn som kanskje ikke har grunnlag til å ta noen beslutning i det hele tatt er bare tull.

Hun kan få bestemme om hun vil ha den røde eller den blå bobledressen, men ikke om hun skal ha sommerkjole eller vinterdress, om du skjønner hva jeg mener. Er det kaldt ute så er det faktisk mor og far som bestemmer at ungen skal ha på seg såpass mye klær at hun ikke vil fryse. Barnet er ikke i stand til å vite at "selv om jeg er varm nå før vi drar, så vil jeg bli kald etter en stund med den tynne dressen", men det vet mor! Ergo må mor ta kontrollen her og kle på barnet skikkelig.

Hei!

Min psykiater har vært inne med gode løsninger da min datter har for noen år siden hengt seg fast i diverse gjenstander i huset, samt i butikken og ikke vært mulig å fjerne uten å diskutere og kompromisse.

Nå er dette stadiet fordi, heldigvis, men en løsning var blant annet at min datter skulle få et valg mellom 3 ting i feks lekebutikken når hun gikk inn dit og de 3 gjenstandene skulle jeg finne og bestemme, dette løste et problem. (dette var min psykiaters påfunn)

Når min datter gikk uten strømpebukse til barnehagen hver dag ut november og jeg måtte bære henne i ullteppe fra bilen inn døren fordi hun nektet å ha på seg fornuftige klær, løste dette seg plutselig en dag hvor hun selv sa til meg, "nå skal jeg bruke strømpebukse for jeg vil ikke fryse mer", jeg ble glad og tenkte, så fornuftig hun er, men det tok tid.

– Madelenemie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns forresten det der hørtes lurt ut, altså valget mellom to ting. Jeg skal huske på det, tusen takk.

Min psykiater var inne på det samme hva angikk lekebutikken, fordi jeg kranglet med min mann, eller min mann var sint på meg, da jeg kjøpte dyre ting til henne fordi hun en periode hang fysisk fast i ting og jeg er ikke god på den frekvensen barnegråt ligger på. Min mann var med og sa hadde han vært alene hadde han bært min datter skrikende ut av lekebutikken om så er sparkende og under armen, min mann er bestemt. Jeg tåler ikke visse lyder og dette var før jeg fik støyproppene, men nå er ikke dette noe problem mer, hun er svært fornuftig når jeg forklarer hva ting koster, samt hvilke priser som er i kategorien julegaver/bursdag og hva man kanskje kan vurderes en hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datra mi er også 6 og bruker Reimatec-dressen når hun står på ski. Det er ikke lange turene hun går, og hun kommer til å bruke det når hun skal på skiskole i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

– Madelenemie

''Når min datter gikk uten strømpebukse til barnehagen hver dag ut november og jeg måtte bære henne i ullteppe fra bilen inn døren fordi hun nektet å ha på seg fornuftige klær,''

Jeg er stum over at du lar en 3-åring styre deg på den måten. Jeg tror ikke datteren din er mer viljesterk enn andre unger på samme alder, jeg tror du er i overkant ettergivende og redd for å ta opp kampen og vise hvem som bestemmer.

Når det gjelder situasjonen i lekebutikken hadde jeg også gjort som din mann - tatt ungen under armen og gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når min datter gikk uten strømpebukse til barnehagen hver dag ut november og jeg måtte bære henne i ullteppe fra bilen inn døren fordi hun nektet å ha på seg fornuftige klær,''

Jeg er stum over at du lar en 3-åring styre deg på den måten. Jeg tror ikke datteren din er mer viljesterk enn andre unger på samme alder, jeg tror du er i overkant ettergivende og redd for å ta opp kampen og vise hvem som bestemmer.

Når det gjelder situasjonen i lekebutikken hadde jeg også gjort som din mann - tatt ungen under armen og gått ut.

Hei!

Ja da må du stole på at min psykiater vet hva hun snakker om, hun sa hva jeg skulle gjøre og var enig med meg. Men hun vet jeg ikke er god på visse lyder, men hun sa hva hun ville gjort feks hvis hun var i lekebutikken med sitt barnebarn. Når min datter hang fast i ting her hjemme og jeg snakket rolig til henne og løsnet hendene hennes, grep hun tak i noe nytt og slik ble hun for meg en blekksprut, som jeg litt sånn mistet kontrollen på, jeg satte meg ned på gulvet og tenkte hva gjør jeg nå, men som sagt dette stadiet er over og jeg tror heller ikke du kan vinne noen kamp hvis ditt barn ble en blekksprut med så mange armer som henger fast i ting. Jeg har 5 barn og min yngste datter er den mest viljesterke, men nå er hun blitt meget fornuftig og vi har lite konflikter fordi hun selv gjør ganske gode valg og vurderinger i mange situasjoner. Det var mitt første møtet med en slik 3 års stahet, men den varte godt inn i 4 året også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja det skjønner jeg.

De Dæhlie dressene er ganske rimelige skjønner du fremfor vindtette anorakker/sett som jeg har sett på Turistforeningen. Jeg liker godt slikt vindtett tøy, men kanskje jeg bare nå kjøper det for det går som du sier også på fjellet. Når vi er på fjellet har vi med mere bobletøy. Kanskje kan jeg kjøpe vindanorakkene så store at de har de noen år, feks kunne jeg kjøpe str. 8 år til min datter på 6 år osv...? Tror den koster 2000.kr og jeg syns dette er dyrt når man bruker de så lite som i vårt tilfelle.

Oj, ja det var dyrt. Vi har ikke så dyre klær.

Dvs en av barna har en anorakk som vi har arvet. De andre bruker softshelljakke eller "tech"-jakke, det er de ordinære jakkene de bruker høst og vår. På beina har to av dem fått bergans "tech"-bukse, den brukes som turbukse hele året. Minstemann har en annen turbukse som han har arvet.

Softshelljakkene er litt i tetteste laget, men de duger. Bedre det enn en tynn treningsjakke, synes jeg.

Gode gamasjer er vel det eneste vi har kjøpt spesielt til vinterbruk på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, ja det var dyrt. Vi har ikke så dyre klær.

Dvs en av barna har en anorakk som vi har arvet. De andre bruker softshelljakke eller "tech"-jakke, det er de ordinære jakkene de bruker høst og vår. På beina har to av dem fått bergans "tech"-bukse, den brukes som turbukse hele året. Minstemann har en annen turbukse som han har arvet.

Softshelljakkene er litt i tetteste laget, men de duger. Bedre det enn en tynn treningsjakke, synes jeg.

Gode gamasjer er vel det eneste vi har kjøpt spesielt til vinterbruk på fjellet.

Hei!

Jeg vet ikke hva dette er: Softshelljakkene.

Jeg prøver å se og spørre andre mødre om klær noen ganger, men jeg får motstridende og dyre svar og ender opp med ikke alltid det beste.

Jeg har fått litt hjelp av min psykiater også, men mest finner jeg ut av selv, men jeg er glad for alle her som syns slike dyre anorakker blir voldsomt dyrt for en vanlig familie.

Jeg tenker sånn at det er jo så mye jeg skal kjøpe, jeg må også ha en motorsag for tujahekken har blitt så høy og i den siste testen som kom ut om motorsager så jeg at det er flere ting jeg ikke hadde tenkt på som jeg burde tenkt på.

Nå sa min mann akkurat Ja til at jeg melder meg inn i klubben "gjør det selv" jeg fikk reklame i posten i dag og med på kjøpet får jeg en sånn Ir-laser eller krysslinjelaser eller avstandsmåler(men jeg må velge). Her kan jeg følge tilbud og tester på verktøy samt lære steg for steg, det ser ganske så interessant ut. Slik at så dyre klær til hvert barn syns jeg blir litt voldsomt. Vi har ikke engang stikksag, slik at hvordan skal jeg få satt opp spotter i stuetaket? Min manns løsning er alltid, "Håndverkere", men jeg syns man kan gjøre litt mere selv, da sparer man jo penger, han sier >"la ekspertene gjøre jobben", men jobben blir jo ikke gjort for det er jo samtidig et økonomisk spørsmål. Hver gang de kommer ruller tusenlappene avgårde. (hvis du skjønner hva jeg mener med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg prøver å se og spørre andre mødre om klær noen ganger, men jeg får motstridende og dyre svar og ender opp med ikke alltid det beste.

Jeg har fått litt hjelp av min psykiater også, men mest finner jeg ut av selv, men jeg er glad for alle her som syns slike dyre anorakker blir voldsomt dyrt for en vanlig familie.

Jeg tenker sånn at det er jo så mye jeg skal kjøpe, jeg må også ha en motorsag for tujahekken har blitt så høy og i den siste testen som kom ut om motorsager så jeg at det er flere ting jeg ikke hadde tenkt på som jeg burde tenkt på.

Nå sa min mann akkurat Ja til at jeg melder meg inn i klubben "gjør det selv" jeg fikk reklame i posten i dag og med på kjøpet får jeg en sånn Ir-laser eller krysslinjelaser eller avstandsmåler(men jeg må velge). Her kan jeg følge tilbud og tester på verktøy samt lære steg for steg, det ser ganske så interessant ut. Slik at så dyre klær til hvert barn syns jeg blir litt voldsomt. Vi har ikke engang stikksag, slik at hvordan skal jeg få satt opp spotter i stuetaket? Min manns løsning er alltid, "Håndverkere", men jeg syns man kan gjøre litt mere selv, da sparer man jo penger, han sier >"la ekspertene gjøre jobben", men jobben blir jo ikke gjort for det er jo samtidig et økonomisk spørsmål. Hver gang de kommer ruller tusenlappene avgårde. (hvis du skjønner hva jeg mener med det:)

Jeg merker jeg blir litt stressa når du snakker om motorsag og montering av downlights selv.... Likte bedre at du snakket om umbraconøkler og verktøysett av en litt mindre eksplosiv karakter ;-)

Spøk til side; når det gjelder elektroarbeider så synes jeg det bør gjøres av fagfolk så fremt man ikke kan usedvanlig mye om dette selv. Motorsag låner vi av hverandre her i mitt nabolag (men jeg kom i skade for å kaste en på gjenvinningsstasjonen i fjor sommer - fant litt for mange eksemplarer av arten da jeg ryddet i kjelleren ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Doownlights i stuetaker er absolutt jobb for en elektriker! Downlights er brannfarlige hvis de er montert feil så det er absolutt ikke noe jeg ville montert selv.

Når det gjelder utstyr til unger (og voksne), tenker jeg som så at man klarer seg ofte greit nok med det man har. Man trenger ikke "nordpolekspedisjonstøy" for å gå et par timers tur på fjellet. Behøver ikke langrennsdress for å rusle en runde i lysløypa. Trenger ikke dyr sykkel for å sykle fire treningsturer eller en søndagstur med familien. Lurt å senke skuldrene hva utstyr angår og heller fokusere på aktiviten/hyggen/kosen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg blir litt stressa når du snakker om motorsag og montering av downlights selv.... Likte bedre at du snakket om umbraconøkler og verktøysett av en litt mindre eksplosiv karakter ;-)

Spøk til side; når det gjelder elektroarbeider så synes jeg det bør gjøres av fagfolk så fremt man ikke kan usedvanlig mye om dette selv. Motorsag låner vi av hverandre her i mitt nabolag (men jeg kom i skade for å kaste en på gjenvinningsstasjonen i fjor sommer - fant litt for mange eksemplarer av arten da jeg ryddet i kjelleren ).

Hei!

Det er slett ikke sikkert jeg får til alt selv, jeg kan begynne, men jeg har dårlig erfaring med en del ting. Nå var det min manns venn som forklarte meg i julen hvor lett det er å sette opp nedsunkne downlights, han viste meg hvor jeg kan sette opp lekte (tror jeg han kalte det på veggen), og jeg tenkte dette må jeg prøve. Men jeg tenkte ikke å balansere på en stol med stikksag slik han sa, jeg tenkte å lage kasser for det har jeg sett noen gjøre, luftekasser til downlightsene. Men nå fikk jeg vite ant. lag med sponplater, pluss ant. cm med lufting, osv...slik at det føltes overkommelig. (jeg har teorien og det er langt fra utførelse)

Når det gjelder motorsagen, så er hekken veldig høy og jeg ikke stor, slik at der har jeg en fysisk hindring, men på en god dag kan jeg sikkert klare dette med en god stige . Problemet er at jeg snubler så mye syns jeg, så jeg må være ekstra forsiktig slik at jeg ikke faller ned og får motorsagen i hodet. Jeg er litt klønete, men ikke alltid, men det er dags-avhengig. Min mann er i blant alt for redd for meg og derfor liker jeg å vise at jeg greier ting. Men det kan godt hende han tar motorsagen fra meg før jeg kutter hekken. Jeg falt ned fra en stige en gang, en stige med rekkverk og jeg blødde men kjente ingen smerte, men jeg ble stygt skadet i det fallet og bedre ble det ikke når jeg ikke viste at jeg var skadet før noen sa, "du blør".

Men min psykiater sier jeg er helt i orden og jeg beveger meg pent eller grasiøst, jeg husker ikke hvilket ord hun sa, derfor har jeg vist ikke nevrologiske utfall som skulle tilsi at jeg er klønete/klomsete som noen med asperger kan være. Derfor tror jeg nok det går bra med verktøyet. Men hadde min psykiater sagt noe annet, ville jeg tenkt meg om.

Nå husker jeg ikke hva mer jeg skulle svare deg på....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jo det var det jeg skulle si /skrive: Her er ingen naboer jeg kan låne ting av, dessuten ser jeg dem snart ikke mer fordi hekken er blitt så høy (og det er deilig). Treffer jeg dem på butikken, hilser jeg og håper de ikke snakker til meg, for jeg vet jo ikke hvem de er. De begynner å spørre meg om ting også blir jeg stående å forklare og forklare og forklare, det er ikke alltid jeg vil si alt til alle, men jeg vet ikke hvordan man man lar vær å si ting når mennesker spør.

Men jeg trener litt på det med min psykiater, setninger jeg kan si for å slippe å utlevere all personlig informasjon. Men en sak jeg trener på med min psykiater er at jeg skal være på spørsmålsfronten, det vil si, jeg skal stille spørsmål, jeg har noen setninger, og min psykiater sier dette er lurt for mennesker liker å snakke om seg selv. Det har fungert noen ganger og jeg syns det er deilig å bare stå og høre og slippe å snakke om mine private ting. Men lett er det ikke, når skal jeg slutte, når kan jeg gå, hva skal jeg si (for inni mellom må man høres så interessert ut at man legger til små ord: Jaha, sier du det, jaså du, nei sier du det, artig osv osv)(jeg syns dette er forstyrrende for jeg hører bedre hvis jeg slipper å komme med verbale utbrudd og kan konsentrere meg om å få med alle detaljer av mine naboers historier), jeg foretrekker når bare mennesker hilser på meg uten å innlede en samtale, men jeg liker å hilse, det er lett, smile og nikke og lukke øynene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doownlights i stuetaker er absolutt jobb for en elektriker! Downlights er brannfarlige hvis de er montert feil så det er absolutt ikke noe jeg ville montert selv.

Når det gjelder utstyr til unger (og voksne), tenker jeg som så at man klarer seg ofte greit nok med det man har. Man trenger ikke "nordpolekspedisjonstøy" for å gå et par timers tur på fjellet. Behøver ikke langrennsdress for å rusle en runde i lysløypa. Trenger ikke dyr sykkel for å sykle fire treningsturer eller en søndagstur med familien. Lurt å senke skuldrene hva utstyr angår og heller fokusere på aktiviten/hyggen/kosen!

Hei!

Jeg vet nå teorien med lufting og sponplater m.m slik at dette kan jeg få til, men selve tilkoblingen av spottene kan en elektriker gjøre, men ikke alt det andre, sette dem i kasser osv...

At jeg nå lyttet interessert til min manns venn og fikk med meg alle detaljer for hvordan dette gjøres betyr ikke at jeg gjør det i morgen, men jeg liker å tenke at sånn kan det gjøres. Og jeg er så fascinert av verktøy og tester av elektrisk verktøy at jeg burde jo begynne å snekre. Men det er en søster jeg kjenner som snekrer en del i klosteret og hun har sagt jeg kan komme og se hvordan hun setter og en skyvedørsgarderobe m.m, jeg kan være håndtlanger og slik samtidig lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet nå teorien med lufting og sponplater m.m slik at dette kan jeg få til, men selve tilkoblingen av spottene kan en elektriker gjøre, men ikke alt det andre, sette dem i kasser osv...

At jeg nå lyttet interessert til min manns venn og fikk med meg alle detaljer for hvordan dette gjøres betyr ikke at jeg gjør det i morgen, men jeg liker å tenke at sånn kan det gjøres. Og jeg er så fascinert av verktøy og tester av elektrisk verktøy at jeg burde jo begynne å snekre. Men det er en søster jeg kjenner som snekrer en del i klosteret og hun har sagt jeg kan komme og se hvordan hun setter og en skyvedørsgarderobe m.m, jeg kan være håndtlanger og slik samtidig lære.

Det høres ut som en god plan å være håndtlanger for søsteren i klosteret. Du bør ikke starte på et downlightprosjekt uten at du på forhånd har betydelig trening. Snekring i teori og praksis er to svært forskjellige ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...