frosken Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hei! Det er slett ikke sikkert jeg får til alt selv, jeg kan begynne, men jeg har dårlig erfaring med en del ting. Nå var det min manns venn som forklarte meg i julen hvor lett det er å sette opp nedsunkne downlights, han viste meg hvor jeg kan sette opp lekte (tror jeg han kalte det på veggen), og jeg tenkte dette må jeg prøve. Men jeg tenkte ikke å balansere på en stol med stikksag slik han sa, jeg tenkte å lage kasser for det har jeg sett noen gjøre, luftekasser til downlightsene. Men nå fikk jeg vite ant. lag med sponplater, pluss ant. cm med lufting, osv...slik at det føltes overkommelig. (jeg har teorien og det er langt fra utførelse) Når det gjelder motorsagen, så er hekken veldig høy og jeg ikke stor, slik at der har jeg en fysisk hindring, men på en god dag kan jeg sikkert klare dette med en god stige . Problemet er at jeg snubler så mye syns jeg, så jeg må være ekstra forsiktig slik at jeg ikke faller ned og får motorsagen i hodet. Jeg er litt klønete, men ikke alltid, men det er dags-avhengig. Min mann er i blant alt for redd for meg og derfor liker jeg å vise at jeg greier ting. Men det kan godt hende han tar motorsagen fra meg før jeg kutter hekken. Jeg falt ned fra en stige en gang, en stige med rekkverk og jeg blødde men kjente ingen smerte, men jeg ble stygt skadet i det fallet og bedre ble det ikke når jeg ikke viste at jeg var skadet før noen sa, "du blør". Men min psykiater sier jeg er helt i orden og jeg beveger meg pent eller grasiøst, jeg husker ikke hvilket ord hun sa, derfor har jeg vist ikke nevrologiske utfall som skulle tilsi at jeg er klønete/klomsete som noen med asperger kan være. Derfor tror jeg nok det går bra med verktøyet. Men hadde min psykiater sagt noe annet, ville jeg tenkt meg om. Nå husker jeg ikke hva mer jeg skulle svare deg på....? Nedskjæring av den hekken høres ut som noe dere bør være to personer om å gjøre. Å jobbe med motorsag kan være svært farlig, så arbeidet må gjøres med større forsiktighet enn enklere arbeider. Når det gjelder ønsket ditt om å lære å snekre, så skrev jeg noe om det et annet sted i denne tråden. Tenkte bare jeg skulle si her at du jo kan trene på å bygge små ting i hagen (som et ekstra hønsehus) i stedet for å gå i gang innendørs. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hei! Det er slett ikke sikkert jeg får til alt selv, jeg kan begynne, men jeg har dårlig erfaring med en del ting. Nå var det min manns venn som forklarte meg i julen hvor lett det er å sette opp nedsunkne downlights, han viste meg hvor jeg kan sette opp lekte (tror jeg han kalte det på veggen), og jeg tenkte dette må jeg prøve. Men jeg tenkte ikke å balansere på en stol med stikksag slik han sa, jeg tenkte å lage kasser for det har jeg sett noen gjøre, luftekasser til downlightsene. Men nå fikk jeg vite ant. lag med sponplater, pluss ant. cm med lufting, osv...slik at det føltes overkommelig. (jeg har teorien og det er langt fra utførelse) Når det gjelder motorsagen, så er hekken veldig høy og jeg ikke stor, slik at der har jeg en fysisk hindring, men på en god dag kan jeg sikkert klare dette med en god stige . Problemet er at jeg snubler så mye syns jeg, så jeg må være ekstra forsiktig slik at jeg ikke faller ned og får motorsagen i hodet. Jeg er litt klønete, men ikke alltid, men det er dags-avhengig. Min mann er i blant alt for redd for meg og derfor liker jeg å vise at jeg greier ting. Men det kan godt hende han tar motorsagen fra meg før jeg kutter hekken. Jeg falt ned fra en stige en gang, en stige med rekkverk og jeg blødde men kjente ingen smerte, men jeg ble stygt skadet i det fallet og bedre ble det ikke når jeg ikke viste at jeg var skadet før noen sa, "du blør". Men min psykiater sier jeg er helt i orden og jeg beveger meg pent eller grasiøst, jeg husker ikke hvilket ord hun sa, derfor har jeg vist ikke nevrologiske utfall som skulle tilsi at jeg er klønete/klomsete som noen med asperger kan være. Derfor tror jeg nok det går bra med verktøyet. Men hadde min psykiater sagt noe annet, ville jeg tenkt meg om. Nå husker jeg ikke hva mer jeg skulle svare deg på....? ''Når det gjelder motorsagen, så er hekken veldig høy og jeg ikke stor, slik at der har jeg en fysisk hindring, men på en god dag kan jeg sikkert klare dette med en god stige '' Du skal da ikke klippe hekk med en motorsag? Det finnes motoriserte hekklippere som er mye enklere å håndtere og som er designet til dette bruk. http://www.mantis.no/Hekklipper-60---76-cm/catid-3213 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.