Sør Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg er enig med "julekule" i at eieren har mye å si. Mer enn rasen, egentlig, etter min mening. En ansvarsfull eier har gitt hunden god "oppdragelse" og vil heller ikke la barna herje med hunden uten oppsyn. Barn bør også lære å være rolige nær dyr, og å ikke forstyrre og klappe fremmde hunder uten at eieren er til stede (og samtykker). ''Barn bør også lære å være rolige nær dyr, og å ikke forstyrre og klappe fremmde hunder uten at eieren er til stede (og samtykker).'' Det er mye barn "bør" gjøre, og som de glemmer og ikke gjør. Det er derfor det er hundeeiers ansvar å holde hunden under kontroll til enhver tid. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Er ikke Rottweilere barnevennlige? Mener å ha lest det. Dette er ikke ustabile kamphunder av Pittbull-typen. Alle hunder kan potensielt skade barn. Tar jeg ikke feil er det den gule Golden Retriveren som skader flest mennesker i Norge. Schæferen har også et frynsete rykte. Eieren har alt å si. ''Eieren har alt å si.'' Det gjelder også for håndgranater! ;-) Problemet, og grunnen til at vi ikke lar folk vandre gatelangs med håndgranater, er jo nettopp at vi knapt nok vet om eieren er egnet til å eie en hund, eller om hunden er trent. Gummistrikk og chihuahua, derimot, er det ikke så alvorlige konsekvenser hvis eieren er en gærning! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Rotwailere er kjent for å være veldig godlynte og forutsigbare. Eneste en bør passe på med valper og små barn er at de tunge valpene ikke hopper på små barn... Hadde vært mer skeptisk mot små selskapshunder og shæfere... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 ''Eieren har alt å si.'' Det gjelder også for håndgranater! ;-) Problemet, og grunnen til at vi ikke lar folk vandre gatelangs med håndgranater, er jo nettopp at vi knapt nok vet om eieren er egnet til å eie en hund, eller om hunden er trent. Gummistrikk og chihuahua, derimot, er det ikke så alvorlige konsekvenser hvis eieren er en gærning! ;-) Med vennlig hilsen Jeg for min del har dårligst erfaringer med pudler. De er små, men langt fra harmløse. Steike gale hele bunten. Nei, takke meg da til en Rottweiler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg for min del har dårligst erfaringer med pudler. De er små, men langt fra harmløse. Steike gale hele bunten. Nei, takke meg da til en Rottweiler. Små pudler kan nok glefse til slik at det gjør litt vondt i overflaten, men noen drapsmaskiner er de definitivt ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Små pudler kan nok glefse til slik at det gjør litt vondt i overflaten, men noen drapsmaskiner er de definitivt ikke. Looks can be deceiving: (Monty Python) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Små pudler kan nok glefse til slik at det gjør litt vondt i overflaten, men noen drapsmaskiner er de definitivt ikke. Nei, de dreper kanskje ikke, men disse lodottene er like irriterende som de er sjarmerende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Nei, de dreper kanskje ikke, men disse lodottene er like irriterende som de er sjarmerende. Ikke enig! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Looks can be deceiving: (Monty Python) Med vennlig hilsen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Ikke enig! :-) Du har ikke puddel? Jeg vil jo nødig støte noen. Trodde ikke det var noen som hadde sånn krek lenger. Jeg har sett disse forvokste pudlene spankulere forbi med snasne frisyrer, og disse er om mulige enda styggere, dog er de ikke like irriterende da de stort sett forholder seg rolige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Du har ikke puddel? Jeg vil jo nødig støte noen. Trodde ikke det var noen som hadde sånn krek lenger. Jeg har sett disse forvokste pudlene spankulere forbi med snasne frisyrer, og disse er om mulige enda styggere, dog er de ikke like irriterende da de stort sett forholder seg rolige. Har ikke puddel, men det er den hunderasen jeg gjerne ville hatt, dersom jeg skulle skaffet meg hund, hvilket jeg ikke skal :-) De fleste pudlene er ikke klippet i løveklipp og andre "utstillings-klipp", men mer lammeklipp. Aller helst ville jeg nok ha hatt en aprikosefarget puddel, som f eks denne: http://www.caninest.com/images/red-poodle-1.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Har ikke puddel, men det er den hunderasen jeg gjerne ville hatt, dersom jeg skulle skaffet meg hund, hvilket jeg ikke skal :-) De fleste pudlene er ikke klippet i løveklipp og andre "utstillings-klipp", men mer lammeklipp. Aller helst ville jeg nok ha hatt en aprikosefarget puddel, som f eks denne: http://www.caninest.com/images/red-poodle-1.jpg Der var en av dem, ja. I rest my case. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Der var en av dem, ja. I rest my case. Nei, du tar helt feil. _Dette_ er en av dem: http://fileserver.tinker.com/tinker/events/3/3396_main_image_1244063906.jpg Og for ikke å snakke om _dette_: http://4.bp.blogspot.com/_SQ0eRaM1qsg/SUFLRjKSL_I/AAAAAAAACXE/jmmR38C1eOk/s320/poodle2-293_1204066f.jpg Den jeg linket til i forrige innlegg er puddelverdenens svar på Labbetuss :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Nei, du tar helt feil. _Dette_ er en av dem: http://fileserver.tinker.com/tinker/events/3/3396_main_image_1244063906.jpg Og for ikke å snakke om _dette_: http://4.bp.blogspot.com/_SQ0eRaM1qsg/SUFLRjKSL_I/AAAAAAAACXE/jmmR38C1eOk/s320/poodle2-293_1204066f.jpg Den jeg linket til i forrige innlegg er puddelverdenens svar på Labbetuss :-) Nettopp. De små er ille, men de store oppdilla vestkantfruedingstene er enda verre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Er ikke Rottweilere barnevennlige? Mener å ha lest det. Dette er ikke ustabile kamphunder av Pittbull-typen. Alle hunder kan potensielt skade barn. Tar jeg ikke feil er det den gule Golden Retriveren som skader flest mennesker i Norge. Schæferen har også et frynsete rykte. Eieren har alt å si. shæferen som ligger på bitetoppen i følge engelske statistikker i allefall.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hundevant som godtar at andre er redde Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg har en golden retriver som er oppvokst med barn som drar den i halen og piller den i øynene og den er snill som et lam og elsker barn og katter! Grunnen til at den ligger på bitetoppen er at de fleste voksne lar sine barn løpe bort til slike hunder som ser snille ut og lar dem klappe dem. (det ville man ikke gjort med en rottweiler f.eks.)Og da er det ikke rasen det er snakk om , men hva den er oppdratt til og vant til. Det finnes mange hunder som ikke liker/er vant til barn. Så til ditt problem, jeg ville hatt ungene litt på avstand den første tiden i unghundstadiet for da er hundene litt ville og gale. Hvis du ser at hundeeieren tar hunden med på div. kurser for å hanskes med hunden så ser du samtidig at denne eieren er ansvarlig og vil det beste for hund og barn og hjem. Deretter blir du selv kjent med hunden og ser hvordan hunden fungerer med dine barn og familiens barn. Hvis du med tiden da ser at utviklingen går riktig vei og det blir en flott personlighet på hunden så ville jeg ha slappet av og ikke vært nervøs. Men dette tar jo lang tid og i mellomtiden kan du forklare denne familien at du er litt skeptisk og ønsker litt avstand for å bli kjent med hunden. La barna være mye hos dere i denne valpe/unghund perioden. Hvis det er foreldre som er ansvarlige så vil de godta at dere holder litt avstand eller tilby seg at hunden er i et annet rom enn barna leker sammen i. Blir eierne sure, så forkast dem, hold barna unna og tenk som så at dette nok ikke vil gagne hunden deres. Hvert enkelt dyr må man bli kjent med 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 ''Det er flere som blir bitt av små hunder enn av store, har jeg lest en gang.'' Helt sikkert, men de som blir bitt av en chihuahua overlever som regel! ;-) Med vennlig hilsen Hei! Ja det er vel det jeg tenker også. Det er ille å bli bitt, men nesten alle alvorlige bitt av hund er forårsaket av rottweiler. Jeg var inne på flere sider utenlandske og norske ex. hundebitt.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Du har ikke puddel? Jeg vil jo nødig støte noen. Trodde ikke det var noen som hadde sånn krek lenger. Jeg har sett disse forvokste pudlene spankulere forbi med snasne frisyrer, og disse er om mulige enda styggere, dog er de ikke like irriterende da de stort sett forholder seg rolige. Det finnes puddel-eiere som ikke pynter og friserer hundene i snasne frisyrer :-) Pudler kan faktisk være søte og sjarmerende,- og intelligente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg har en golden retriver som er oppvokst med barn som drar den i halen og piller den i øynene og den er snill som et lam og elsker barn og katter! Grunnen til at den ligger på bitetoppen er at de fleste voksne lar sine barn løpe bort til slike hunder som ser snille ut og lar dem klappe dem. (det ville man ikke gjort med en rottweiler f.eks.)Og da er det ikke rasen det er snakk om , men hva den er oppdratt til og vant til. Det finnes mange hunder som ikke liker/er vant til barn. Så til ditt problem, jeg ville hatt ungene litt på avstand den første tiden i unghundstadiet for da er hundene litt ville og gale. Hvis du ser at hundeeieren tar hunden med på div. kurser for å hanskes med hunden så ser du samtidig at denne eieren er ansvarlig og vil det beste for hund og barn og hjem. Deretter blir du selv kjent med hunden og ser hvordan hunden fungerer med dine barn og familiens barn. Hvis du med tiden da ser at utviklingen går riktig vei og det blir en flott personlighet på hunden så ville jeg ha slappet av og ikke vært nervøs. Men dette tar jo lang tid og i mellomtiden kan du forklare denne familien at du er litt skeptisk og ønsker litt avstand for å bli kjent med hunden. La barna være mye hos dere i denne valpe/unghund perioden. Hvis det er foreldre som er ansvarlige så vil de godta at dere holder litt avstand eller tilby seg at hunden er i et annet rom enn barna leker sammen i. Blir eierne sure, så forkast dem, hold barna unna og tenk som så at dette nok ikke vil gagne hunden deres. Hvert enkelt dyr må man bli kjent med Hei! Takk for et fyldig svar. Ja jeg har lest litt om hunder og jeg kjenner til det med retriveren, men jeg vet også at de er for snille og at det nettopp derfor ikke blir tatt de riktige hensyn. Likevel på hundebitt.no samt internasjonale tilsvarned sider er det få som slår rottweiler når det kommer til store bittskader av mennesker og dyr. Barna er litt skeptiske, min sønn ble redd fordi den hoppet opp, men dette har han glemt og jeg tenker sånn er jo barn at de glemmer. Det er en fin familie, men de leker voldsomt med den og den blir jo preget av den voldsomme leken. Ja jeg får snakke med dem, de vet jeg er engstelig og jeg spurte om hunden ikke kunne være ute i luftegården når mine barn er der, men jeg skjønner jo at de helst vil ha den inne, det er jo deres familiemedlem. Vel jeg vil ikke at barna skal bli skremt av hund, så jeg får nok få dem til å forstå at så lenge hunden løper rundt inne så må deres venner heller komme hit. Men de er naturlig nok lei seg, men den er ganske så voldsom selv om den bare er leken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2010 shæferen som ligger på bitetoppen i følge engelske statistikker i allefall.... Hei! Nei den er nr 2, rottweiler ligger øverst og mange land vurderer nå å forby den på linje med kamphunder selv om den ikke er det. Rottweiler er jo egentlig en kveghund tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.