Gå til innhold

Rottweiler og små barn

Madelenemie

Anbefalte innlegg

"3 eller 4 store hunder som lekte og ville bite i meg" Dett er sjokkerende spør du meg. Greit at det er kjempeflott med store og trygge lekemuligheter for hundene og et sted hvor hundeeiere kan møtes men å bli møtt av hunder som skal BITE I EN og agerer ukontrollert, som jeg kaller det, hører ingen sted hjemme.

Det er mange uegnede hundeeiere, ingen tvil om det, og det gjør meg rimelig oppgitt.

Hei!

Jeg så ikke at hun ble sint, jeg hørte det og oppfattet det, hvordan øyene var stilt husker jeg ikke, sannsynligvis konsentrerte jeg meg om å få med meg det hun sa slik at jeg så nok ikke så mye på henne for det er vanskelig både se og lytte til hva det andre menneske har på hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

19

• Sør

10

• morsan

7

• ShitDiddelyDo

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Synd det er så lett å få hund.

Hei!

Ja selv for meg som ikke er redd for hunder var dette litt ubehagelig, men jeg skjønte at de ikke gikk til angrep, men at jeg og min datter havnet i deres lek.

Jeg sa derfor til min mann en dag han skulle sykle med barna i parken at ikke gå forbi hundesletten for det føltes litt ubehagelig, jeg var vel mest redd for at min datter skulle bli redd, men det gikk bra. Men den hundedamen var meget sint, det så jeg.

"Men den hundedamen var meget sint, det så jeg." Hadde det vært meg som hadde gått der så hadde denne hundedamen fått ei anna VELDIG sint dame å bryne seg på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rottweiler-eier med små barn

Og jeg blir oppgitt over slike siom deg. :S

Vi har også en Rottweiler på ett år. Og har små barn. I tillegg har ungene masse besøk. Ingen som ikke sender ungene hit iallefall selv om vi har en farlig Rottweiler. :P

En Rottweiler er vel en langt tryggere hund enn mange andre, den opptrer rolig og er ikke nervøst anlagt.

Så slapp helt av og la ungene dine dra bort til vennene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Men du har rett i det du skriver, men mange får seg hund og hunden hører ikke på eieren.

Da jeg en dag gikk tur i Frognerparken, gikk jeg forbi hundesletten, med min datter. Flere hunder kom løpende mot oss, men da vi ikke er redd for hunder gikk dette bra for oss to, men jeg løftet min datter opp fordi det var store hunder. Så kom en sint dame bort til meg og kjeftet på meg og sa jeg ikke hadde noen grunn til å være der fordi området var forbeholdt hundeiere. Jeg sa ingenting til henne for jeg tenker ikke så fort som andre mennesker tror jeg. Jeg hørte på det hun hadde å si før jeg smilte til henne og gikk videre med min datter. Jeg tenkte på det at jeg hadde ikke tenkt å oppholde meg der, saken er at jeg gikk bare fordi fordi vi var på vei til monolitten, der er det gøy å være.

Også tenkte jeg på det at ikke mange ser har kontroll på sine hunder, man må rett og slett ikke gå forbi der hvis man er redd for hunder og egentlig burde man satt opp et skilt som advarer før man kommer dit, er redd man redd for hunder er det ikke stedet å gå fordi. Jeg syns sånt er forunderlig, at jeg fikk kjeft for å gå på en sti i ytterkanten av en slette hvor andre leker med hundene sine, vi stoppet ikke en gang, men ble stoppet av 3 eller 4 store hunder som lekte og ville bite i meg. Men det var lek og ikke noe truende, men jeg tenkte på mennesker som er redd for hunder.

Du skulle selvfølgelig ikke fått kjeft for å gå forbi hundejordet i Frognerparken:-)

Jeg synes det i utgangspunktet er svært positivt at det finnes noen parker i Oslo med et område hvor hunder kan løpe fritt under lek med andre hunder. Det er svært få slike områder, men kanskje burde det vært satt opp en form for avgrensning mot resten av parken, slik at forbipasserende slipper å bli skremt. Hunder som leker på den måten er etter min erfaring sjeldent opptatt av noe annet enn hverandre (samt hundeeiere med hundegodterier i lommene...), men kan selvfølgelig virke skremmende på utenforstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle selvfølgelig ikke fått kjeft for å gå forbi hundejordet i Frognerparken:-)

Jeg synes det i utgangspunktet er svært positivt at det finnes noen parker i Oslo med et område hvor hunder kan løpe fritt under lek med andre hunder. Det er svært få slike områder, men kanskje burde det vært satt opp en form for avgrensning mot resten av parken, slik at forbipasserende slipper å bli skremt. Hunder som leker på den måten er etter min erfaring sjeldent opptatt av noe annet enn hverandre (samt hundeeiere med hundegodterier i lommene...), men kan selvfølgelig virke skremmende på utenforstående.

Hei!

Ja jeg tror de mere bet i hverandre enn meg, det virket sånn, at det var et uhell, for hundene var opptatt med å leke. Men det startet jo med at en hund eller to kom bort til meg/oss også kom de andre, slik at situasjonen var egentlig helt grei, men da for meg som har hatt hund, ikke for de som er redde for hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...