frosken Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Det har vi, men de var nok langt mindre synlige før enn nå Jeg har en kompis som vokste opp med alkoholiserte foreldre.. De var synlig fulle på fellesarrangementer til skole osv, men vi hørte aldri om noe barnevern e.l.. Barna bodde hos foreldrene til de var gamle nok til å flytte hjemmefra.... ''Det har vi, men de var nok langt mindre synlige før enn nå '' Barnevernet har fokusert på noe ulike ting opp gjennom tidene. Det kan allikevel være grunn til å huske at f.eks. unge jenter på 50-tallet fortsatt risikerte å bli plassert på såkalte verneskoler som følge av "usedelighet". Tilsvarende for urolige gutter. Verneskolene var delvis preget av en svært brutal pedagogikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Det har vi, men de var nok langt mindre synlige før enn nå Jeg har en kompis som vokste opp med alkoholiserte foreldre.. De var synlig fulle på fellesarrangementer til skole osv, men vi hørte aldri om noe barnevern e.l.. Barna bodde hos foreldrene til de var gamle nok til å flytte hjemmefra.... ''Jeg har en kompis som vokste opp med alkoholiserte foreldre.. De var synlig fulle på fellesarrangementer til skole osv, men vi hørte aldri om noe barnevern e.l.. Barna bodde hos foreldrene til de var gamle nok til å flytte hjemmefra....'' Husker jeg hadde en klassekamerat som stadig vekk måtte være hjemme og være barnevak for en yngre bror mens mora var på bingo, dette var i de første årene på barneskolen. I tillegg mener jeg å huske at han skrev diverse stiler med ganske kraftig seksuelt innhold og fikk kjeft av læreren for dette. Antagelig var det noe han prøvde å si kanskje... En annen gutt hadde nok det vi i dag ville diagnostisert som adhd, men heller ikke her var barnevernet inne i bildet såvidt jeg vet. Han ble betraktet som en problemelev, men jeg vet at han har klart seg meget godt for han har jeg truffet en og annen gangen de siste årene. Og det gleder meg veldig at han har klart seg, for egentlig er han en veldig trivelig kar. ) Han hadde det vel heller ikke helt enkelt hjemme for å si det mildt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 ''Jeg har en kompis som vokste opp med alkoholiserte foreldre.. De var synlig fulle på fellesarrangementer til skole osv, men vi hørte aldri om noe barnevern e.l.. Barna bodde hos foreldrene til de var gamle nok til å flytte hjemmefra....'' Husker jeg hadde en klassekamerat som stadig vekk måtte være hjemme og være barnevak for en yngre bror mens mora var på bingo, dette var i de første årene på barneskolen. I tillegg mener jeg å huske at han skrev diverse stiler med ganske kraftig seksuelt innhold og fikk kjeft av læreren for dette. Antagelig var det noe han prøvde å si kanskje... En annen gutt hadde nok det vi i dag ville diagnostisert som adhd, men heller ikke her var barnevernet inne i bildet såvidt jeg vet. Han ble betraktet som en problemelev, men jeg vet at han har klart seg meget godt for han har jeg truffet en og annen gangen de siste årene. Og det gleder meg veldig at han har klart seg, for egentlig er han en veldig trivelig kar. ) Han hadde det vel heller ikke helt enkelt hjemme for å si det mildt... Finnes nok mange slike.... Jeg har flere venner som er såkalt "løvetannbarn" og der barnevernet helt klart burde vært involvert fra de var små, men uten at noe skjedde :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 ''Det har vi, men de var nok langt mindre synlige før enn nå '' Barnevernet har fokusert på noe ulike ting opp gjennom tidene. Det kan allikevel være grunn til å huske at f.eks. unge jenter på 50-tallet fortsatt risikerte å bli plassert på såkalte verneskoler som følge av "usedelighet". Tilsvarende for urolige gutter. Verneskolene var delvis preget av en svært brutal pedagogikk. Huff... :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Bernard Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Men er det ikke så at man skal respektere andre kulturer? Det er jo en stor debatt egentlig som jeg ikke vil fortsette på, men kun til ettertanke. I norge er vi vel heldigvis alle enige om at dette ikke skal skje. Om allse vanskjøtselsakene som er innom barnevernet ble kjent, tror jeg vi ville fått bakoversveis, alle vi her i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.