Gå til innhold

Legen skrev feil på resept, bør jeg bytte?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk resept på 100 stk 2 mg rivotril, slik jeg ba om. Men på resepten stod det, mot epilepsi. Jeg har ikke epilepsi, men bruker det mot angst. Dette er egentlig legen klar over, da jeg tror han bare skriver den ut pga att det står som anbefalt behovsmedikasjon på epikrisen fra DPS`n.

Bør jeg be om ny resept, eller spiller ikke dette noen rolle?

Fortsetter under...

Dersom du fikk rivotril på blå resept, så er det sannsynligvis for å oppnå dette legen har skrevet epilepsi som indikasjon.

Hvis du ikke fikk det på blå resept, så har det sikkert bare gått litt fort i svingene for legen. Du vet jo selv hvorfor du tar medisinen, så det er vel ikke nødvendig å be om ny resept.

Om dette er blåresept: Ta det som en gave :-) Står det på en hvitresept, blås i det. Så lenge du får rett styrke og antall, samt at du kjenner til hva du skal ta - så bare gjør som vanlig.

Apoteket kan ikke kontrollere om du har epilepsi.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...