Gå til innhold

Webmaster som diskuterer i forum


Gjest Hvorfor så hemmelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvorfor så hemmelig?

Webmaster er Webmaster, med samme taushetsplikt uansett.

At samme fysiske person også skriver fra en egen konto privat, i fritiden, ser jeg virkelig ikke på som et problem, og jeg vil påstå at å konstruere det som er "problem" er urimelig.

Jeg har faktisk ingen interesse av å diskutere dette i det vide og det brede, da hadde jeg postet på Åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    10

  • Sør

    7

  • Spenol(1)

    1

  • help my

    1

Mest aktive i denne tråden

Jeg har faktisk ingen interesse av å diskutere dette i det vide og det brede, da hadde jeg postet på Åpent.

Jeg tror de fleste vil tolke det som at du ikke har noen god grunn for hvorfor ikke Webmaster, som alle andre, også skal kunne skrive på DOL fra en privat konto.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvorfor så hemmelig

Jeg tror de fleste vil tolke det som at du ikke har noen god grunn for hvorfor ikke Webmaster, som alle andre, også skal kunne skrive på DOL fra en privat konto.

Takk!

-Bare fordi jeg ikke orker å legge ut i det vide og det brede så har jeg ingen god nok grunn? Ja, da er det nok sånn, så enkel er verden. Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Bare fordi jeg ikke orker å legge ut i det vide og det brede så har jeg ingen god nok grunn? Ja, da er det nok sånn, så enkel er verden. Takk for oppklaringen.

Hadde Webmaster skrevet/argumentert i tråder på linje med andre, så ville langt flere protestert.

Og det ville vært veldig vanskelig for brukere å vite om WM skrev som privatperson eller som WM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvorfor så hemmelig?

Hadde Webmaster skrevet/argumentert i tråder på linje med andre, så ville langt flere protestert.

Og det ville vært veldig vanskelig for brukere å vite om WM skrev som privatperson eller som WM.

''Og det ville vært veldig vanskelig for brukere å vite om WM skrev som privatperson eller som WM.''

Siden webmaster faktisk bruker forum under andre nick, så kan man vel si at du er i nærheten av det jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og det ville vært veldig vanskelig for brukere å vite om WM skrev som privatperson eller som WM.''

Siden webmaster faktisk bruker forum under andre nick, så kan man vel si at du er i nærheten av det jeg snakker om.

Nei,

Hvis WM skriver som "xxxx" så er det i så fall som privatperson, og ikke som WM.

Enklere kan det knapt bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvorfor så hemmelig?

Nei,

Hvis WM skriver som "xxxx" så er det i så fall som privatperson, og ikke som WM.

Enklere kan det knapt bli.

Apropos enkelt: Jeg er ikke interessert i å diskutere dette mer med deg Sør. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos enkelt: Jeg er ikke interessert i å diskutere dette mer med deg Sør. Enkelt og greit.

Så hvorfor gjør du det da, i innlegg etter innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvorfor så hemmelig?

Så hvorfor gjør du det da, i innlegg etter innlegg?

Tja. jeg forsøker (tydeligvis fåfengt) å fortelle deg at jeg ikke orker å legge ut til deg alt om bakgrunnen for at jeg spør. Dette er *webmaster-forum* Du nærmet deg, så jeg ga det en sjangs, men så måtte du igjen avskrive saken som "enkel".

Det er bare arrogant, dermed gir jeg deg beskjed om at jeg ikke kommer til å gi legge ut noe mer om årsaken bak spørsmålet mitt.

Forstår du nå, eller skal du bare fortsette å svare bare for å bli den som får siste ord? Med begrunnelsen at "jeg svarer jo bare på innlegg som er til meg"?

Ja, knock yourself out. God natt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Tja. jeg forsøker (tydeligvis fåfengt) å fortelle deg at jeg ikke orker å legge ut til deg alt om bakgrunnen for at jeg spør. Dette er *webmaster-forum* Du nærmet deg, så jeg ga det en sjangs, men så måtte du igjen avskrive saken som "enkel".

Det er bare arrogant, dermed gir jeg deg beskjed om at jeg ikke kommer til å gi legge ut noe mer om årsaken bak spørsmålet mitt.

Forstår du nå, eller skal du bare fortsette å svare bare for å bli den som får siste ord? Med begrunnelsen at "jeg svarer jo bare på innlegg som er til meg"?

Ja, knock yourself out. God natt! :-)

Men spørsmålet ditt er jo litt rart. Ingen av oss andre plikter å oppgi personlig informasjon om oss her inne, og dersom brukeren som også er Webmaster må fortelle hva hun arbeider med og hvor hun arbeider (dol), er det klar forskjellsbehandling.

Når Webmaster diskuterer på dol under sitt private nick er det jo nettopp privat.

I og med at de er flere, pluss en aktiv psykiater, vil jeg tro de selv er i stand til å rydde i egne rekker dersom en av Webmasterne skulle gå ut av sitt gode skinn og f.eks. slette innlegg til folk hun ikke likte, eller diskuterte med under sitt private nick.

Det er vanskelig å se problemstillingen, og det er vel derfor vi spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvorfor så hemmelig?

Men spørsmålet ditt er jo litt rart. Ingen av oss andre plikter å oppgi personlig informasjon om oss her inne, og dersom brukeren som også er Webmaster må fortelle hva hun arbeider med og hvor hun arbeider (dol), er det klar forskjellsbehandling.

Når Webmaster diskuterer på dol under sitt private nick er det jo nettopp privat.

I og med at de er flere, pluss en aktiv psykiater, vil jeg tro de selv er i stand til å rydde i egne rekker dersom en av Webmasterne skulle gå ut av sitt gode skinn og f.eks. slette innlegg til folk hun ikke likte, eller diskuterte med under sitt private nick.

Det er vanskelig å se problemstillingen, og det er vel derfor vi spør.

Javel, men om jeg så er den eneste her på forumet som lurer - so be it.

Dere andre er mer enn velkomne til å bruke tida deres på mer nyttige ting. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Javel, men om jeg så er den eneste her på forumet som lurer - so be it.

Dere andre er mer enn velkomne til å bruke tida deres på mer nyttige ting. :-)

Mer nyttig enn dette? Nja. Skal vel godt gjøres å finne noe sånt. :)

Jeg er bare generelt skriveklar når jeg ser noe jeg ikke forstår. Det er ikke verre, og viktig er det såvisst ikke. Dessuten er dette diskutert opp og ned og i mente i alle årene jeg har vært på dol, og du får sikkert ikke noe godt svar av webbis du heller, for de gir bare et sånt "Vi i Doktor Online er underlagt taushetsplikten og ser ingen problemer med at Webmaster også har private brukerkontoer".

Så de mest utdypende svarene du kan vente i denne tråden, har du allerede fått. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litt naivt å tro

Nei, jeg forstår at du ikke mener det. Du tenker sannsynligvis på sensitive innlegg. Ta meg som eksempel. Kanskje jeg sliter med et eller annet sensitivt problem, og trenger råd av fagekspert. Dette er skikkelig pinlige greier. Ekstrem hårvekst på ryggen eller noe sånt.

Så jeg vil bytte nick til noe annet. F.eks. "anonym i dag".

Her skjønner jeg heller ikke hva det vil ha å si at Webmaster kan gå inn og se at det faktisk er SDD som sliter med ekstrem hårvekst på ryggen. Ei heller tror jeg Webmaster går rundt og snoker på denne måten. Men la oss si de gjør det: Hva har det å si for meg at Webmaster vet at anonyme jeg har ekstrem hårvekst på ryggen (eller psykiske problemer eller annet sensitivt)?

Det ville selvfølgelig blitt et problem dersom Webmaster outet meg, men jeg har aldri sett Webmaster gjøre noe sånt, så det kan jeg ikke se at det er noen grunn til å frykte.

Men selv om du ser problemet: Hvorfor blir problemet større fordi Webmaster også har et annet nick han eller hun bruker aktivt på dol?

''Ei heller tror jeg Webmaster går rundt og snoker på denne måten''

Nåja, jeg husker ei med spiseproblemer som benktet at det var hun som hadde skrevet noen tidligere innlegg og mente at webmaster (som brukte eget nick da) sikkert tenkte på en annen, hvorpå webmaster går inn og sier " Jo, det var deg jeg tenkte på".

Så det er kanskje litt naivt og tro at webmaster ikke sjekker:-)

Selv er jeg anonym innimellom, men jeg ville selv under anonyme nick ikke skrevet om de mest sensitive ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

''Ei heller tror jeg Webmaster går rundt og snoker på denne måten''

Nåja, jeg husker ei med spiseproblemer som benktet at det var hun som hadde skrevet noen tidligere innlegg og mente at webmaster (som brukte eget nick da) sikkert tenkte på en annen, hvorpå webmaster går inn og sier " Jo, det var deg jeg tenkte på".

Så det er kanskje litt naivt og tro at webmaster ikke sjekker:-)

Selv er jeg anonym innimellom, men jeg ville selv under anonyme nick ikke skrevet om de mest sensitive ting.

Men er du registrert her med ditt fulle navn? I så fall kan jeg forstå at du ikke ville skrevet om det mest personlige her inne - tatt i betraktning at du ikke stoler på Webmaster.

Jeg for min del stoler på folk til det motsatte er bevist, og jeg stoler selvfølgelig på aktørene til et av norges største forum.

Ellers gjelder generelle nettvettregler her som alle andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naivt å tro

Men er du registrert her med ditt fulle navn? I så fall kan jeg forstå at du ikke ville skrevet om det mest personlige her inne - tatt i betraktning at du ikke stoler på Webmaster.

Jeg for min del stoler på folk til det motsatte er bevist, og jeg stoler selvfølgelig på aktørene til et av norges største forum.

Ellers gjelder generelle nettvettregler her som alle andre steder.

Jeg stoler på webmaster. Jeg har fått et inntrykk av en stødig person, selv om jeg synes det var litt ekkelt den gangen det gikk opp for meg hvem det var. Det er veldig lenge siden. Tror ikke jeg skrevet noe som plager meg i ettertid.

Det plager meg ikke lenger at webmaster er den den er. Jeg har ingen store problemer som jeg har behov for å lufte, men om jeg hadde hatt det, ville jeg nok ikke brukt dette forumet. Ikke fordi jeg ikke stoler på vedkommende, men personlige ting er personlige ting. Så jeg kan i grunnen skjønne de som blir usikre og grubler over dette.

Ja, det står hele mitt navn i min mail. Jeg var ikke særlig datakyndig da jeg opprettet mailadressen min. Har skjønt det etterpå.Ingen vits i å endre nå, men ikke hvem som helst får den adressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg stoler på webmaster. Jeg har fått et inntrykk av en stødig person, selv om jeg synes det var litt ekkelt den gangen det gikk opp for meg hvem det var. Det er veldig lenge siden. Tror ikke jeg skrevet noe som plager meg i ettertid.

Det plager meg ikke lenger at webmaster er den den er. Jeg har ingen store problemer som jeg har behov for å lufte, men om jeg hadde hatt det, ville jeg nok ikke brukt dette forumet. Ikke fordi jeg ikke stoler på vedkommende, men personlige ting er personlige ting. Så jeg kan i grunnen skjønne de som blir usikre og grubler over dette.

Ja, det står hele mitt navn i min mail. Jeg var ikke særlig datakyndig da jeg opprettet mailadressen min. Har skjønt det etterpå.Ingen vits i å endre nå, men ikke hvem som helst får den adressen.

''Ja, det står hele mitt navn i min mail. Jeg var ikke særlig datakyndig da jeg opprettet mailadressen min. Har skjønt det etterpå.Ingen vits i å endre nå, men ikke hvem som helst får den adressen.''

Men det skal ikke være noe problem heller. De aller fleste forum krever i dag registrering med fullt navn (f.eks. via mobiltelefon). Det går selvfølgelig an å jukse, dog.

Jeg er registrert med nick og en e-postadresse jeg ikke husker, men de få gangene jeg har vært i kontakt med webmaster (husker ikke hvorfor, men jeg smiska sikkert for å bli bedt på julebordet), har jeg skrevet med fullt navn.

Og ingen mystiske biler med ukjente kvinner har forfulgt meg, tror jeg, så litt kreditt skal de ha. ;)

Jeg er helt sikker på at de ser relevansen i taushetsplikten på et legeforum, og at dol sånn sett er et av de tryggeste nettstedene der ute.

Jeg vet ikke hvem Webmaster er, men jeg husker det muligens ble outet for noen år siden. Hvis dette stemmer kan jeg i hvert fall ikke se problemet. Det er ikke akkurat en bruker som har det med å drapstrue folk i diskusjoner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naivt å tro

''Ja, det står hele mitt navn i min mail. Jeg var ikke særlig datakyndig da jeg opprettet mailadressen min. Har skjønt det etterpå.Ingen vits i å endre nå, men ikke hvem som helst får den adressen.''

Men det skal ikke være noe problem heller. De aller fleste forum krever i dag registrering med fullt navn (f.eks. via mobiltelefon). Det går selvfølgelig an å jukse, dog.

Jeg er registrert med nick og en e-postadresse jeg ikke husker, men de få gangene jeg har vært i kontakt med webmaster (husker ikke hvorfor, men jeg smiska sikkert for å bli bedt på julebordet), har jeg skrevet med fullt navn.

Og ingen mystiske biler med ukjente kvinner har forfulgt meg, tror jeg, så litt kreditt skal de ha. ;)

Jeg er helt sikker på at de ser relevansen i taushetsplikten på et legeforum, og at dol sånn sett er et av de tryggeste nettstedene der ute.

Jeg vet ikke hvem Webmaster er, men jeg husker det muligens ble outet for noen år siden. Hvis dette stemmer kan jeg i hvert fall ikke se problemet. Det er ikke akkurat en bruker som har det med å drapstrue folk i diskusjoner. ;)

'' Det er ikke akkurat en bruker som har det med å drapstrue folk i diskusjoner. ;)''

Det kan du nok føle deg trygg på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Men spørsmålet ditt er jo litt rart. Ingen av oss andre plikter å oppgi personlig informasjon om oss her inne, og dersom brukeren som også er Webmaster må fortelle hva hun arbeider med og hvor hun arbeider (dol), er det klar forskjellsbehandling.

Når Webmaster diskuterer på dol under sitt private nick er det jo nettopp privat.

I og med at de er flere, pluss en aktiv psykiater, vil jeg tro de selv er i stand til å rydde i egne rekker dersom en av Webmasterne skulle gå ut av sitt gode skinn og f.eks. slette innlegg til folk hun ikke likte, eller diskuterte med under sitt private nick.

Det er vanskelig å se problemstillingen, og det er vel derfor vi spør.

Det er vel ikke så merkelig at hverken du eller Sør ser problemet med hemmelig webmaster, mens trådstarter syns det er vanskelig.

For siden dere to har vært på dol "bestandig", så vet dere sikkert hvem webmaster er, mens trådstarter ikke gjør det. Dermed blir maktbalansen skjev, og det er aldri moro for den som føler seg underlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Men spørsmålet ditt er jo litt rart. Ingen av oss andre plikter å oppgi personlig informasjon om oss her inne, og dersom brukeren som også er Webmaster må fortelle hva hun arbeider med og hvor hun arbeider (dol), er det klar forskjellsbehandling.

Når Webmaster diskuterer på dol under sitt private nick er det jo nettopp privat.

I og med at de er flere, pluss en aktiv psykiater, vil jeg tro de selv er i stand til å rydde i egne rekker dersom en av Webmasterne skulle gå ut av sitt gode skinn og f.eks. slette innlegg til folk hun ikke likte, eller diskuterte med under sitt private nick.

Det er vanskelig å se problemstillingen, og det er vel derfor vi spør.

Det er vel ikke så merkelig at hverken du eller Sør ser problemet med hemmelig webmaster, mens trådstarter syns det er vanskelig.

For siden dere to har vært på dol "bestandig", så vet dere sikkert hvem webmaster er, mens trådstarter ikke gjør det. Dermed blir maktbalansen skjev, og det er aldri moro for den som føler seg underlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. jeg forsøker (tydeligvis fåfengt) å fortelle deg at jeg ikke orker å legge ut til deg alt om bakgrunnen for at jeg spør. Dette er *webmaster-forum* Du nærmet deg, så jeg ga det en sjangs, men så måtte du igjen avskrive saken som "enkel".

Det er bare arrogant, dermed gir jeg deg beskjed om at jeg ikke kommer til å gi legge ut noe mer om årsaken bak spørsmålet mitt.

Forstår du nå, eller skal du bare fortsette å svare bare for å bli den som får siste ord? Med begrunnelsen at "jeg svarer jo bare på innlegg som er til meg"?

Ja, knock yourself out. God natt! :-)

Nei, bevares, du må gjerne fortsette å kverulere med deg selv, uten at jeg bryr meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...