Gå til innhold

Nedtrapping med Valium

Anbefalte innlegg

Du (NHD) har flere ganger anbefalt en nedtrapping med 3x15 mg Sobril som utgangspunkt. Jeg skal trappe ned på egenhånd og kommer defor ikke til å be om noen resept på sobril.

Jeg har brukt flunipam(1mg) og rivotril(2mg) daglig i de tre siste årene og valium ved behov.

Kan jeg trappe ned med 3x5 mg Valium i steden for sobril som utgangspunkt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358556-nedtrapping-med-valium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest been there- done that

Mange steder bruker en bare vival til nedtrapping, enten en trapper sobril eller imovane for den del. Årsaken er den lange halveringstiden på vival, som kan gi en mer behagelig nedtrapping, om det finnes en sådan. Selv gikk jeg på sobril og trappet på sobril, men skulle ønske jeg hadde brukt vival. Jeg tok dose to ganger i døgnet, og hadde veldig store svingninger.

Det er greit nok at vival er mer avhengighetsskapnede, men det toget er jo gått for lenge siden.. Jeg ville trappet på vival.

Du får ha lykke til så mye med det som står foran deg, og kom gjerne innom for trøst og støtte om det skulle bli tøft.

Mange steder bruker en bare vival til nedtrapping, enten en trapper sobril eller imovane for den del. Årsaken er den lange halveringstiden på vival, som kan gi en mer behagelig nedtrapping, om det finnes en sådan. Selv gikk jeg på sobril og trappet på sobril, men skulle ønske jeg hadde brukt vival. Jeg tok dose to ganger i døgnet, og hadde veldig store svingninger.

Det er greit nok at vival er mer avhengighetsskapnede, men det toget er jo gått for lenge siden.. Jeg ville trappet på vival.

Du får ha lykke til så mye med det som står foran deg, og kom gjerne innom for trøst og støtte om det skulle bli tøft.

Takk for informativt og støttende svar. Denne gangen skal jeg klare det, om jeg må være tålmodig og det kommer til å bli tungt.

Gir oppdateringer underveis hvis noen er interessert, jeg tipper jeg ikke er alene om å prøve å kutte ut benzodiazepiner.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...