Gå til innhold

Hvor mye bør vi ha i matbudsjett i 2011`?

Elis31

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Modern77

Vi er også fire, men ene er et spedbarn, så kjøper ikke mat til henne ennå.

Bleier er heller ikke så stor utgiftspost nå pga bleiekrigen. Vi har hamstret for flere mnd, så bleier er ikke med i ukesbudsjettet.

Men når det gjelder helgehandelen, der handler vi for hele neste uke til neste helg,

da prøver vi helst å holde oss under 1000, maks 1200, og det funker helt greit.

men nå skal sies at vi har en del i frysern - hjortekjøtt, fisk osv.

Av middagsmat kjøper vi mest pølser, kjøttdeig og fiskeretter. Innrømmer at vi spiser lite av rent kjøtt, med unntak av kylling av og til.

Vi handler melk (trenger 3-4 i uka), en stor kartong egg da vi spiser mye egg,

yoghurt til eldstejenta (kjøper 1-2 sekspkn), juice (her vil jeg helst ha "luksusjuice" - tropicana eller meierienes, kjøper da 2-3 1 liters kartonger eller en 1.7 liters),

vi kjøper 4 brød, skinkepålegg, servelat, fårepølse, leverpostei, ost, smør.

Brus til helgekosen og kanskje litt godteri.

Handler oftest på Coop hypermarked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modern77

Min søster som har barn bruker faktisk mindre enn oss i måneden, men hun har Kiwi og Rema som nærmeste dagligvarebutikker. Dessuten har jeg en mistanke om at hun ikke har regnet med maten barna får i barnehagen og pengene de selv bruker på kantinelunsj hver dag...

Ja, det har jo litt med hvilke butikker en har tilgjengelige.

Der jeg bor har jeg tilgang til de fleste billige kjedene og handler der de har de beste tilbudene.

jeg kjenner folk som bor på landet som kun har nærbutikken å handle på om de ikke vil reise noen mil, og her er prisene ikke akkurat så billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...