Gå til innhold

Fortvilet førstegangsmamma???


bechus

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske fortvilet for tiden og håper noen med erfaring har noen gode råd å komme med. Jeg ammer, opptill hver andre time, men nå i det siste har jenta mi vært svært urolig ved brystet om kveldene. Jeg prøver å klemme ut melk men det det kommer veldig tregt ut, lurer på om jeg har for lite melk?????

Jeg veier henne på helsestasjonen hver uke pga at hun var svært liten da hun ble født. Hun legger på seg ca. 100-300 gram i uken. Og nå er hun 1 1/2 mnd og har lagt på seg 1320 gram. Får hun for lite mat????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten økeperiode på gang vil jeg tro.

Nurket spiser masse for å øke melkemengden din,helt normalt,det skjer innimellom.Naturens måte å gi beskjed om større produksjon på.

En stund fremover vil kanskje brystene kjennes tomme ut,men det går over igjen.

Det ER vanskelig å pumpe og håndpumpe.Etter 9 mnd med masse amming (vesla er ikke noe glad i fast føde) klarer jeg fremdeles ikke pumpe.Men hun ble fullammet til 6 mnd,og led ingen nød :-)

Stol på kroppen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Fortviletførstegangsmamma.

Vektøkningen er ca 200 gram i uken og det er bra nok,men kanskje du hae en jente som har et stort behov for mat og å suge. Som andre har svart deg så er det nok en øke periode. Den vil ikke vare evig. Selv om det er mindre melk om kvelden så er den mer fettrik. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde samme problemet, det var mindre melk om kvelden, etter en lang strevsom dag. Jeg pumpet meg om morgenen, da jeg hadde veldig mye melk, og sparte det i kjøleskapet til kvelden. så fikk poden en stor flaske med melk om kvelden og la seg god og mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...