Spenol(1) Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Nei, si det. Og hvordan i hele vide verden fikk vi kommunisert med barnas lærere, enten vi hører godt eller ikke fullt så godt? mvh ''Og hvordan i hele vide verden fikk vi kommunisert med barnas lærere, enten vi hører godt eller ikke fullt så godt? '' Kanskje vi ikke har så mye mer vi skulle ha sagt nå enn før? tilgjengeligheten gjør jo at vi føler at vi må si alt som vi tror mottakeren trenger å vite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenol(1) Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 ''Men vet du hvor tidlig barn begynner å kommunisere med hverandre på mobil? Det skaper jo sosiale skiller hvis det gjør at barnet ikke får bli med på det som skjer. Forøvrig ikke noe argument for at de skal få det tidlig.'' Jeg har ikke noen statistikk på når barna begynner å snakke med hverandre på (mobil)telefon. Det kommer vel mye an på hvor langt unna vennene er. Det er og vil alltid være sosiale skiller mellom barn. De som har og de som ikke har. De som har råd til å kjøre slalom eller dra på dyre ferier og de som lever en mer monotom hverdag. De som har foreldre som baker sammen med dem, leser for dem, lærer dem og strikke eller snekre og de som ikke. En mobil er alt fra en tohundrekroners (tekst)telefon uten ledning til en mini-PC med 24/7 nettilgang. En seksåring må ikke ha en mobil, men det finnes heller ingen sterke aldersargumenter mot at h*n skal ha det. mvh ''Det er og vil alltid være sosiale skiller mellom barn. De som har og de som ikke har. De som har råd til å kjøre slalom eller dra på dyre ferier og de som lever en mer monotom hverdag. De som har foreldre som baker sammen med dem, leser for dem, lærer dem og strikke eller snekre og de som ikke. '' Jeg er ikke uenig i ressonnementet ditt. Men jeg synes mobiltelefon ikke kan sammenliknes med andre ting da det er et kommunikasjonsmiddel for barna. Hvis denne kommunikasjonen fører til at barna går glipp av ting som foregår så er jo det dumt.. Er ikke begeistret for å gi barna mobil tidlig, men hvis de andre i klassen brukte det som kommunikasjonsmiddel så hadde nok min fått det også. Det er viktig å henge med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 *haha* Mine ønsker seg også søsken, men det blir det ikke gitt. ) Ikke på farssiden heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Alt avhengig av hunden må den kanskje låses også. ;-) mvh Hadde nok ikke kommet en hund større enn en mops i mitt hus ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hadde nok ikke kommet en hund større enn en mops i mitt hus ;-P God plan! ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ikke på farssiden heller? Niks, null søsken på noen av sidene. ) Like greit når jeg ser de kabalene folk må legge for å få feriene til å gå opp med mine, dine, våre og nye kjæresters særkullsbarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.