Gå til innhold

Har dere bipper-funksjon på mobilen til barna?

Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Nei, si det.

Og hvordan i hele vide verden fikk vi kommunisert med barnas lærere, enten vi hører godt eller ikke fullt så godt?

mvh

''Og hvordan i hele vide verden fikk vi kommunisert med barnas lærere, enten vi hører godt eller ikke fullt så godt?

''

Kanskje vi ikke har så mye mer vi skulle ha sagt nå enn før? tilgjengeligheten gjør jo at vi føler at vi må si alt som vi tror mottakeren trenger å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

13

• Spenol(1)

9

• Angustia

8

• Mandolaika

7

''Men vet du hvor tidlig barn begynner å kommunisere med hverandre på mobil? Det skaper jo sosiale skiller hvis det gjør at barnet ikke får bli med på det som skjer. Forøvrig ikke noe argument for at de skal få det tidlig.''

Jeg har ikke noen statistikk på når barna begynner å snakke med hverandre på (mobil)telefon. Det kommer vel mye an på hvor langt unna vennene er.

Det er og vil alltid være sosiale skiller mellom barn. De som har og de som ikke har. De som har råd til å kjøre slalom eller dra på dyre ferier og de som lever en mer monotom hverdag. De som har foreldre som baker sammen med dem, leser for dem, lærer dem og strikke eller snekre og de som ikke.

En mobil er alt fra en tohundrekroners (tekst)telefon uten ledning til en mini-PC med 24/7 nettilgang. En seksåring må ikke ha en mobil, men det finnes heller ingen sterke aldersargumenter mot at h*n skal ha det.

mvh

''Det er og vil alltid være sosiale skiller mellom barn. De som har og de som ikke har. De som har råd til å kjøre slalom eller dra på dyre ferier og de som lever en mer monotom hverdag. De som har foreldre som baker sammen med dem, leser for dem, lærer dem og strikke eller snekre og de som ikke.

''

Jeg er ikke uenig i ressonnementet ditt. Men jeg synes mobiltelefon ikke kan sammenliknes med andre ting da det er et kommunikasjonsmiddel for barna. Hvis denne kommunikasjonen fører til at barna går glipp av ting som foregår så er jo det dumt.. Er ikke begeistret for å gi barna mobil tidlig, men hvis de andre i klassen brukte det som kommunikasjonsmiddel så hadde nok min fått det også. Det er viktig å henge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på farssiden heller?

Niks, null søsken på noen av sidene. :o) Like greit når jeg ser de kabalene folk må legge for å få feriene til å gå opp med mine, dine, våre og nye kjæresters særkullsbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...