Gjest Modern77 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Leste i et foreldre og barn magasin om kiss og at det var så vanskelig å oppdage. Nå tenker jeg litt på min baby på 3 1/2 mnd. Det går forsåvidt greit med amming, men føler hun blir fort mett, samt hun blirfort distrahert og slipper puppen. Hun var mye plaget med luft i starten (men ikke kolikk) og det virket nesten som hun strevde en del med å få av seg avføring. Det vi oppdaget på helsestasjonen var at hun hadde en favorittside og virket litt stivere til ene siden. Nå har det bedret seg, men ser når jeg holder henne litt oppreist at hun holder hodet på skakke og virker litt stiv til den andre siden. Når jeg leser om kiss står det om skjev hodestilling... kiss har noe med de øvre nakkevirvlene. Hun går til fysioterapeut pga sin favorittside da vi ønsker å holde øye med den, men kan en fysioterapeut se dette? Det stod noe om røntgen osv... Hva tror dere? Skal jeg spørre fysioterapeuten om hun har tenkt i retning av kiss og om vi skal utrede henne for det? Er redd hun ikke tar meg seriøst, hun virket litt småarrogant denne dama sist jeg pratet med henne... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Glemte å si at hun også har vært plaget med gulping siden fødselen, blitt noe bedre i senere tid, men gulper fortsatt. Vektoppgangen har vært litt opp og ned, så hun har derfor blitt fulgt opp ekstra med tanke på vekten hos helsesøster. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg vet ingenting om kiss, men alle mine tre var akkurat som din da de var babyer.... alle tre gulpa mye også og vi slet litt med ammingen, spesielt fra tre til seks mnd gammel. Fant aldri ut av det, men det gikk seg til. De er nå tre friske unger på seks, 10 og 13 De ble fullamma til de var seks mnd gamle og jeg fortsatte å amme dem fram til de var hhv 16 mnd, 17 mnd og 24 mnd gamle.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Risikofaktor: Født med keisersnitt! Arv... jeg har hatt en holdningsfeil, litt skjev når jeg står... mulig jeg også har hatt kiss. Sliter med nakken... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Om fysioterapeuten er dyktig så er dette noe hun burde ha tenkt på med en gang, så lenge hun ikke tar deg på alvor, gå til en annen. En med god erfaring med barn. Bor du i nærheten av Oslo? Har såfall en anbefaling. Min datter hadde kiss. Eneste symptomer var favorittstilling, og skeivhet i kroppen, lå som en banan. Dette var vi hos helsesøster med som henviste oss til fysioterapeuten. Hun så det med en gang, og anbefalte spesialist på kiss i Oslo, på tross av at hun selv er spesialist på barn. Min datter fikk en behandling i Oslo, og to av fysioterapeuten som anbefalte oss videre. Det var nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jenta di går vel til en fysioterapeut som jobber med barn? De som jobber mest med voksne bør nemlig holde seg langt unna. Jeg er ikke sikker på om kiss regnes som en diagnose, men da TV2's God Morgen Norge hadde dette som tema, var det manuellterapeuter som kunne dette. Hvis du er usikker kan du ta jenta di til en manuellterapeut som jobber med barn. Gutten min har vært til en slik, men kiss har aldri vært noe tema for han. Men ting har forandret seg fra han var på den alderen, og hadde det vært nå, ville han ha blitt sendt til manuellterapeut mye tidligere. Men husk at uansett hvem du går til med barnet, så må det være noen som har spesialutdanning og jobber med barn. Noe annet er bortkastet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hva er kiss? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hva er kiss? http://www.kiss-kidd.no/hva-er-kiss-kidd.htm Nymotens greie, i henhold til Skepsis.no enda en ny sånn liksomdiagnose uten feste i vitenskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Kiss er ingen medisinsk diagnose, men er en betegnelse manuellterapeuter bruker om forskjellige typer skjevheter og bevegelsesavvik i nakke og rygg. Som helsestasjonslege i mange år har jeg erfart at slike forandringer ikke er helt uvanlige hos spedbarn, og at de normaliserer seg i løpet av første leveår, som regel spontant, av og til med hjelp av fysioterapeut. Kiss er et unødvendig begrep i barnemedisin, spesielt er det ingen holdepunkter for at barn med en Kiss-diagnose trenger spesiell behandling utover det fysioteraputer kan gi, heller ikke at barnet vil kunne får varige vansker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 http://www.kiss-kidd.no/hva-er-kiss-kidd.htm Nymotens greie, i henhold til Skepsis.no enda en ny sånn liksomdiagnose uten feste i vitenskap. Takk for svar. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.