Gå til innhold

Hvor lenge er man immun mot omgangssyke?

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Gitt at det er den samme, så klart...

Jeg hadde en runde natt til "lille nyttårsaften"... Da ble ingen andre i familien smittet...

I går morges begynte 11-åringen... Nå har sambo og 5-åringen også startet. 10-åringen og jeg er pigge, enn så lenge...

Kan jeg håpe på at jeg går klar siden jeg hadde det for såpass kort tid siden, eller er det litt vel optimistisk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Kan jeg håpe på at jeg går klar siden jeg hadde det for såpass kort tid siden, eller er det litt vel optimistisk??''

Synes det er helt passe optimistisk å håpe på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om norovirus så er det faktisk litt avhengig av blodtype (type "O" kan få det igjen veldig raskt), men i prinsippet kan alle få det igjen relativt raskt.

Dessverre.

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om norovirus så er det faktisk litt avhengig av blodtype (type "O" kan få det igjen veldig raskt), men i prinsippet kan alle få det igjen relativt raskt.

Dessverre.

med vennlig hilsen

Jøsses, så det betyr at blodtype 0 lettere får novoviruset enn andre blodtyper? Jeg har blodtype 0 og barnas pappa har B tror jeg.... Kun jeg og yngste datter har hatt omgangssyka rundt juletider. De to andre slapp unna.... Det er også yngste datter og jeg som er mest like utseendemessig (men det har kanskje ikke noe å si for sannsynligheten for at hun har samme blodtype som meg....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Dessverre.

med vennlig hilsen

Jøss - refererer du til boka om blodtypedietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, så det betyr at blodtype 0 lettere får novoviruset enn andre blodtyper? Jeg har blodtype 0 og barnas pappa har B tror jeg.... Kun jeg og yngste datter har hatt omgangssyka rundt juletider. De to andre slapp unna.... Det er også yngste datter og jeg som er mest like utseendemessig (men det har kanskje ikke noe å si for sannsynligheten for at hun har samme blodtype som meg....).

Nei, immunitet mot norovirus varer veldig kort tid, så det betyr vel i praksis kun at du enklere kan få det to ganger kort tid etter hverandre.

(Skrevet med forbehold om at jeg ikke er lege.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, immunitet mot norovirus varer veldig kort tid, så det betyr vel i praksis kun at du enklere kan få det to ganger kort tid etter hverandre.

(Skrevet med forbehold om at jeg ikke er lege.)

Med vennlig hilsen

Usj da... jeg har ikke tid og lyst til å få det en gang til! Basta! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj da... jeg har ikke tid og lyst til å få det en gang til! Basta! ;)

Norovirus drepes visstnok mye lettere med klorinbaserte vaskemidler enn med alkoholbaserte produkter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norovirus drepes visstnok mye lettere med klorinbaserte vaskemidler enn med alkoholbaserte produkter.

Med vennlig hilsen

Ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vennlig hilsen

Så kjekt at jeg har kloret hele badet i dag da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Dessverre.

med vennlig hilsen

Hæ, er det sant?

Sukk, og vi som har blodtype O, hele gjengen. :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...