Gå til innhold

ikke bruke hundens navn ved innkalling?

Anbefalte innlegg

''Han jeg kjenner best ville så avgjort raskt utført kommandoen "Spis matpakke". Og han er også svært ivrig medhjelper under matlaging. Trenger aldri feie opp fra gulvet ingredienser som måtte falle ned...''

Datra blei jo ganske tidlig oppmerksom på akkurat dette, husker du? "Når vi spiser legger han seg ALLTID under MIN stol. Det er fordi han veit at jeg er minst og kanskje søler mest."

;)

Tror også dette er en av grunnene til at han er så snill med små barn. Særlig når de spiser is...

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

24

• cathlin

16

• morsan

7

• Katt-ja

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Du må gjøre noe med tyngden på den sekken!!! Du bærer jo på mye mer enn man gjør under laaaaange fotturer i fjellet. Du trenger jo tross alt ikke ta med deg primus og proviant for en hel uke på skolen hver dag ;-)

Nei, men altså man vet jo aldri hva man får bruk for. Og for tiden bærer jeg på to sekker hver dag. Det er upraktisk.

Jeg trenger altså en ny, bra sekk! Skjønner du?

Nei, men altså man vet jo aldri hva man får bruk for. Og for tiden bærer jeg på to sekker hver dag. Det er upraktisk.

Jeg trenger altså en ny, bra sekk! Skjønner du?

Nei, du trenger så avgjort ingen ny sekk! Du trenger å tilpasse innholdet du tar med deg hver dag til _en_ av de sekkene du har.

Hilsen superego.

Gjest hundeeieren

Jo, du kan be hunden ta ting opp fra gulvet, men du kan ikke forvente at hunden finner telefonen din. Telefonen skal ha fast "oppholdssted", og da vil hunden hente telefonen når den får beskjed om det.

Det finnes sikkert historier om hunder som lærer også å finne telefonen, men standardopplegget er slik jeg skisserer.

''''Det finnes sikkert historier om hunder som lærer også å finne telefonen, men standardopplegget er slik jeg skisserer''''

Ja da bør en jo feste noen godsaker _på_ telefonen på et vis, så fungerer nok det bra;-)

Nei, du trenger så avgjort ingen ny sekk! Du trenger å tilpasse innholdet du tar med deg hver dag til _en_ av de sekkene du har.

Hilsen superego.

(Owæh.... superego dukket opp..)

menmenmenmenmenmenmenmenmenmen..... jeg trenger jo en sekk med et godt bæresystem når jeg skal frakte med meg ting hver dag...

Gjest hundeeieren

Helt enig!

Jeg husker jeg tenkte på dette med likheten mellom barn og hund en gang da junior var ca 2 år og ble med meg en snartur innom kontoret.

Jeg satte han til med et tegneark og noe å tegne med. Plutselig var han i ferd med å tegne på veggen, og jeg sa Nei, ikke tegne på veggen!" Han så på meg, tenke seg om et par sekunder, og satte så i å tegne på _gulvet_. Hvilket jeg jo ikke hadde forbudt han å gjøre (ennå).

Akkurat slik er det jo å oppdra valper også - man må være spesifikk og gjenta. ;-)

Vår hund får ikke lov til å ligge i sofaen, Det er fy fy, men vi finner ofte hundehår i sofaen, og når jeg står opp så hører jeg ofte et dunk. da har hun gått ned fra sofaen.

Så en dag så jeg henne sitte i lenestolen. Jeg ble litt perpleks men følte ikke at jeg kunne kjefte, hadde jo ikke sagt at det ikke var lov. Hadde ikke tenkt at dette var en aktuell problemstilling*s*

Annonse

Vår hund får ikke lov til å ligge i sofaen, Det er fy fy, men vi finner ofte hundehår i sofaen, og når jeg står opp så hører jeg ofte et dunk. da har hun gått ned fra sofaen.

Så en dag så jeg henne sitte i lenestolen. Jeg ble litt perpleks men følte ikke at jeg kunne kjefte, hadde jo ikke sagt at det ikke var lov. Hadde ikke tenkt at dette var en aktuell problemstilling*s*

Min hund skulle hatt sin egen lenestol, selvsagt.

''''Det finnes sikkert historier om hunder som lærer også å finne telefonen, men standardopplegget er slik jeg skisserer''''

Ja da bør en jo feste noen godsaker _på_ telefonen på et vis, så fungerer nok det bra;-)

Måten hundene trenes opp på, er ved å dele helt spesifikke oppgaver opp i mindre deler som terpes til de sitter. F.eks. når de skal lære seg til å åpne en dør, så starter man med å få de til å ta tak i en dings som henges på dørhåndtaket, og belønner hver gang de gjør det de skal. Neste trinn er å dra dingsen nedover, og når de har lært det, så lærer de i tillegg å enten skyve eller trekke døren opp osv. osv.

Hundetrening er ganske enkelt en variant av behaviorisme, og de beste trenerne har primært tro på belønning og svært små innslag av straff.

Servicehunder kan bidra til økt livskvalitet for eier i stor grad, men av og til overfokuseres omfanget av mulig praktisk nytte når temaet presenteres. Dette har vært en bevisst strategi for å forsøke å påvirke de som bevilger pengene.

''Så en dag så jeg henne sitte i lenestolen. Jeg ble litt perpleks men følte ikke at jeg kunne kjefte, hadde jo ikke sagt at det ikke var lov. ''

Jeg er overbevist om at bikkja visste at det ikke var lov....*s*

Annonse

Menmenmenmenmenmenmenmenmen min nye venn veier en del, vet du. Og den må beskyttes godt på reisen............

Den nye vennen din veier _MYE_ mindre enn tyngden på din daglige baggasje skulle tilsi.

Planlegging vil hjelpe - ikke ny sekk.

Gjest hundeeieren

Den nye vennen din veier _MYE_ mindre enn tyngden på din daglige baggasje skulle tilsi.

Planlegging vil hjelpe - ikke ny sekk.

''Den nye vennen din veier _MYE_ mindre enn tyngden på din daglige baggasje skulle tilsi''

Min venn veier 40kg, er det den vektklassen du sikter til?;`-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...