mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jo, jeg har hus. Stua er på 32 m2, og spisebordet kan vi være 14 rundt (sitter da to trangt på kortendene). Med kjøkkenbordet inntil er det plass til 5 til - så akkurat spisingen får vi plass til. Men sånn ellers har vi bare sofa på 3+2+1 - og folk setter seg liksom ikke i loftstua eller på barnerommene heller.... Har tenkt å bestille mat, gjerne tapas. Mannen min foreslo at vi skulle leie et lokale, men jeg hadde lyst til å ha det hjemme (er jo blitt så fint her etterat vi pusset opp) og det er mer personlig. Men du hadde altså 40 stk? Kanskje jeg ikke skal henge meg opp i om det blir 17 eller 18 eller 14 da.... Jepp, hadde 40 stk venner, familie og naboer her. Og stua mi er mindre enn stua di. Også hadde jeg ikke flytta inn det store spisebordet mitt ennå (arvegods!), så jeg hadde bare det gamle kjøkkenbordet fra gamlekåken min. Det som er genialt med fingermat er at man ikke trenger sitteplasser til alle. Folk mingler, spiser og drikker, og dermed er stemninga mer løssluppen også. Kjør på, inviter alle gode venner og drit i om det kommer fire for mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Men du kan kanskje lage buffé på kjøkkenet og så kan folk slå seg ned rundt omkring. Dere må ikke sitte til dekket bord. Dine gjester er sikkert litt roligere og enkle enn barnehagebarn. ;-) Det skal sies at jeg elsker et overfyllt hus. mvh Om de er roligere enn barnehagebarn? He he - mjo, si det? Har ikke samlet akkurat disse folkene samtidig før, så vi får nå se hvordan det blir. Vi er ikke vant til å ha så mange gjester samtidig. Hadde ca 20 i min 30 års dag, og det var mange, synes jeg. Ellers har vi vel ikke hatt særlig mer enn ti gjester om gangen (ser bort fra familier med barn). I barnedåpene har vi vel vært rundt 25, og det har vært trangt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jepp, hadde 40 stk venner, familie og naboer her. Og stua mi er mindre enn stua di. Også hadde jeg ikke flytta inn det store spisebordet mitt ennå (arvegods!), så jeg hadde bare det gamle kjøkkenbordet fra gamlekåken min. Det som er genialt med fingermat er at man ikke trenger sitteplasser til alle. Folk mingler, spiser og drikker, og dermed er stemninga mer løssluppen også. Kjør på, inviter alle gode venner og drit i om det kommer fire for mye. Hm... Blir nesten overbevist... (sidrompa sørlendinger må tenke gjennom sånt noen ganger....) Jeg er jo glad i ho venninna mi, men hun er liksom ikke blant de øverste på venne-lista. Men jeg vet jo at hun blir veldig glad dersom hun blir invitert. Hadde en alvorsprat igjen med 9-åringen angående dette i kveld. Og hun forstod det, tror jeg. Men jeg må jo se eksplisitt til henne at hun IKKE må si at jeg ikke hadde tenkte å invitere denne venninne, til henne..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hm... Blir nesten overbevist... (sidrompa sørlendinger må tenke gjennom sånt noen ganger....) Jeg er jo glad i ho venninna mi, men hun er liksom ikke blant de øverste på venne-lista. Men jeg vet jo at hun blir veldig glad dersom hun blir invitert. Hadde en alvorsprat igjen med 9-åringen angående dette i kveld. Og hun forstod det, tror jeg. Men jeg må jo se eksplisitt til henne at hun IKKE må si at jeg ikke hadde tenkte å invitere denne venninne, til henne..... ''Men jeg må jo se eksplisitt til henne at hun IKKE må si at jeg ikke hadde tenkte å invitere denne venninne, til henne.....'' LOL ! Tårene renner. ;-) Er for øvrig helt enig med mariaflyfly. Gratuelerer med dagen som kommer, forresten! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hm... Blir nesten overbevist... (sidrompa sørlendinger må tenke gjennom sånt noen ganger....) Jeg er jo glad i ho venninna mi, men hun er liksom ikke blant de øverste på venne-lista. Men jeg vet jo at hun blir veldig glad dersom hun blir invitert. Hadde en alvorsprat igjen med 9-åringen angående dette i kveld. Og hun forstod det, tror jeg. Men jeg må jo se eksplisitt til henne at hun IKKE må si at jeg ikke hadde tenkte å invitere denne venninne, til henne..... ''Hadde en alvorsprat igjen med 9-åringen angående dette i kveld. Og hun forstod det, tror jeg. Men jeg må jo se eksplisitt til henne at hun IKKE må si at jeg ikke hadde tenkte å invitere denne venninne, til henne.....'' Veit du - jeg kjenner jeg nesten blir litt oppgitt over at man kan bli sur på en unge for den kommentaren hun kom med, jeg. Hun skjønner at festen er en stor begivenhet for deg, og er kanskje litt stolt av det, og så plumper hun ut med dette til en hun veit er en av dine venner og som hun ergo regner med at skal komme i bursdagen din. Vi lærer jo barna våre at vi lar ingen stå utenfor når det skal feires bursdag. Jeg synes ikke hun fortjener å få kjeft for at hun sa det, jeg. Men det er nå meg. Unger er unger. ''Hm... Blir nesten overbevist... (sidrompa sørlendinger må tenke gjennom sånt noen ganger....) Jeg er jo glad i ho venninna mi, men hun er liksom ikke blant de øverste på venne-lista. Men jeg vet jo at hun blir veldig glad dersom hun blir invitert.'' Inviter henne, og inviter samtidig alle du hadde satt på vent. Kjør på med fingermat og dropp middagsplanene med hvite duker. Det viktigste er at du samler alle de menneskene som betyr noe for deg på dagen din. Og det nest viktigste er at du har masse Prosecco. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Om de er roligere enn barnehagebarn? He he - mjo, si det? Har ikke samlet akkurat disse folkene samtidig før, så vi får nå se hvordan det blir. Vi er ikke vant til å ha så mange gjester samtidig. Hadde ca 20 i min 30 års dag, og det var mange, synes jeg. Ellers har vi vel ikke hatt særlig mer enn ti gjester om gangen (ser bort fra familier med barn). I barnedåpene har vi vel vært rundt 25, og det har vært trangt. Men dine gjester kommer helt sikkert ikke til å tisse på seg så du må dusje dem og finne noen av husstandens klær å ta på dem. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Men dine gjester kommer helt sikkert ikke til å tisse på seg så du må dusje dem og finne noen av husstandens klær å ta på dem. ;-) mvh Da passer det bra at prust fikk overflod av badekåper til jul 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 ''Hadde en alvorsprat igjen med 9-åringen angående dette i kveld. Og hun forstod det, tror jeg. Men jeg må jo se eksplisitt til henne at hun IKKE må si at jeg ikke hadde tenkte å invitere denne venninne, til henne.....'' Veit du - jeg kjenner jeg nesten blir litt oppgitt over at man kan bli sur på en unge for den kommentaren hun kom med, jeg. Hun skjønner at festen er en stor begivenhet for deg, og er kanskje litt stolt av det, og så plumper hun ut med dette til en hun veit er en av dine venner og som hun ergo regner med at skal komme i bursdagen din. Vi lærer jo barna våre at vi lar ingen stå utenfor når det skal feires bursdag. Jeg synes ikke hun fortjener å få kjeft for at hun sa det, jeg. Men det er nå meg. Unger er unger. ''Hm... Blir nesten overbevist... (sidrompa sørlendinger må tenke gjennom sånt noen ganger....) Jeg er jo glad i ho venninna mi, men hun er liksom ikke blant de øverste på venne-lista. Men jeg vet jo at hun blir veldig glad dersom hun blir invitert.'' Inviter henne, og inviter samtidig alle du hadde satt på vent. Kjør på med fingermat og dropp middagsplanene med hvite duker. Det viktigste er at du samler alle de menneskene som betyr noe for deg på dagen din. Og det nest viktigste er at du har masse Prosecco. Du har overbevist meg. Ungene synes helt klart at dette er moro, at mamma skal ha fest og dele ut invitasjoner og ha venner på besøk. Og som du sier, så var det nok godt ment av henne... Ja - jeg inviterer venninna mi og de jeg har tenkt å invitere. Har noen naboer på vent, men de tror jeg jeg lar stå på vent. Da blir vi 18 hvis alle kommer :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Da passer det bra at prust fikk overflod av badekåper til jul LOL. Jeg har det. Pysjamasparty. Flytt ut store møbler. Fyll gulvet med tepper, puter og madrasser! ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Da passer det bra at prust fikk overflod av badekåper til jul *gapskratter* Badekåpene er faktisk byttet inn og en ny flott hvit lang kåpe er innkjøpt :-) Og den 22 år gamle aprikosfargede er nyvasket, tørket og brettet pent sammen og lagt i pose som skal i UFF-container denne uka :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Du har overbevist meg. Ungene synes helt klart at dette er moro, at mamma skal ha fest og dele ut invitasjoner og ha venner på besøk. Og som du sier, så var det nok godt ment av henne... Ja - jeg inviterer venninna mi og de jeg har tenkt å invitere. Har noen naboer på vent, men de tror jeg jeg lar stå på vent. Da blir vi 18 hvis alle kommer :-) Kult, jeg kommer. Greit at jeg tar med familien og venninna mi også? ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 LOL. Jeg har det. Pysjamasparty. Flytt ut store møbler. Fyll gulvet med tepper, puter og madrasser! ;-) mvh Pyamasparty!!!! Nei - ikke denne gangen du... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hm... Blir nesten overbevist... (sidrompa sørlendinger må tenke gjennom sånt noen ganger....) Jeg er jo glad i ho venninna mi, men hun er liksom ikke blant de øverste på venne-lista. Men jeg vet jo at hun blir veldig glad dersom hun blir invitert. Hadde en alvorsprat igjen med 9-åringen angående dette i kveld. Og hun forstod det, tror jeg. Men jeg må jo se eksplisitt til henne at hun IKKE må si at jeg ikke hadde tenkte å invitere denne venninne, til henne..... ''Men jeg må jo se eksplisitt til henne at hun IKKE må si at jeg ikke hadde tenkte å invitere denne venninne, til henne.....'' Haha,- det er duket for verre og verre forviklinger :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Kult, jeg kommer. Greit at jeg tar med familien og venninna mi også? ;-) mvh Vel.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Pyamasparty!!!! Nei - ikke denne gangen du... Det sparer du til 50-års dagen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Vel.... Nå blir jeg skuffet og fornærmet! ): ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det sparer du til 50-års dagen Jepp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Du har overbevist meg. Ungene synes helt klart at dette er moro, at mamma skal ha fest og dele ut invitasjoner og ha venner på besøk. Og som du sier, så var det nok godt ment av henne... Ja - jeg inviterer venninna mi og de jeg har tenkt å invitere. Har noen naboer på vent, men de tror jeg jeg lar stå på vent. Da blir vi 18 hvis alle kommer :-) Kjør på, snille prust. Jeg venter i spenning på om ikke naboene inviteres også til slutt. Husk på det med hjerterom og husrom og sånn. Som sagt, det er bare å ha nok Prosecco, så kommer kvelden til å bli fin-fin, og du blir nattens dronning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 *gapskratter* Badekåpene er faktisk byttet inn og en ny flott hvit lang kåpe er innkjøpt :-) Og den 22 år gamle aprikosfargede er nyvasket, tørket og brettet pent sammen og lagt i pose som skal i UFF-container denne uka :-) Jeg ønsker meg også ny, fin morgenkåpe. Lurer på om det dukker opp en til bursdagen min. Hmm.. Det skal jeg jaggu ymte frampå om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jo, jeg har hus. Stua er på 32 m2, og spisebordet kan vi være 14 rundt (sitter da to trangt på kortendene). Med kjøkkenbordet inntil er det plass til 5 til - så akkurat spisingen får vi plass til. Men sånn ellers har vi bare sofa på 3+2+1 - og folk setter seg liksom ikke i loftstua eller på barnerommene heller.... Har tenkt å bestille mat, gjerne tapas. Mannen min foreslo at vi skulle leie et lokale, men jeg hadde lyst til å ha det hjemme (er jo blitt så fint her etterat vi pusset opp) og det er mer personlig. Men du hadde altså 40 stk? Kanskje jeg ikke skal henge meg opp i om det blir 17 eller 18 eller 14 da.... Høres ut som du har plass til noen ekstra, med litt kreativitet og hjerterom. En annen ting å tenke over (har ikke lest nedover i tråden, så mulig jeg gjentar noen andre): Hvor store er sjansene for at alle dere inviterer, faktisk kan komme? Når jeg/vi inviterer til fest, er det alltid litt frafall. Noen får ikke barnevakt, andre er på jobbreise osv. Sånn er det i vår livssituasjon, og da kan man gjerne ta litt høyde for å invitere til bristepunktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.