Gå til innhold

Invitasjons-krøll

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Kjør på, snille prust. Jeg venter i spenning på om ikke naboene inviteres også til slutt. Husk på det med hjerterom og husrom og sånn.

Som sagt, det er bare å ha nok Prosecco, så kommer kvelden til å bli fin-fin, og du blir nattens dronning. :)

Måtte google litt på prosecco. Har ikke hørt om den før. Ble i utgangspunktet skeptisk da jeg så det var en hvitvin, men ble positivt overrasket da jeg så den var musserende og tørr. Føler meg litt alene om å like tørr hvitvin.

Men denne høres jo veldig god ut!!!! Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

26

• morsan

22

• PieLill

12

• Mrs. Wallace

4

''Min erfaring er at vi alltid kan be "for mange", for det er alltid mange som ikke kommer.''

Og jeg glemmer _aldri_ det barneselskapet der unntaket som bekreftet regelen slo til. Alle kom.

;-)

mvh

LOL,. ja unntak bør gjøres for barneselskap;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hadde en alvorsprat igjen med 9-åringen angående dette i kveld. Og hun forstod det, tror jeg. Men jeg må jo se eksplisitt til henne at hun IKKE må si at jeg ikke hadde tenkte å invitere denne venninne, til henne.....''

Veit du - jeg kjenner jeg nesten blir litt oppgitt over at man kan bli sur på en unge for den kommentaren hun kom med, jeg. Hun skjønner at festen er en stor begivenhet for deg, og er kanskje litt stolt av det, og så plumper hun ut med dette til en hun veit er en av dine venner og som hun ergo regner med at skal komme i bursdagen din. Vi lærer jo barna våre at vi lar ingen stå utenfor når det skal feires bursdag. Jeg synes ikke hun fortjener å få kjeft for at hun sa det, jeg. Men det er nå meg. Unger er unger. :)

''Hm... Blir nesten overbevist...

(sidrompa sørlendinger må tenke gjennom sånt noen ganger....)

Jeg er jo glad i ho venninna mi, men hun er liksom ikke blant de øverste på venne-lista. Men jeg vet jo at hun blir veldig glad dersom hun blir invitert.''

Inviter henne, og inviter samtidig alle du hadde satt på vent. Kjør på med fingermat og dropp middagsplanene med hvite duker. Det viktigste er at du samler alle de menneskene som betyr noe for deg på dagen din. Og det nest viktigste er at du har masse Prosecco. :D

Hør, hør! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har plass til noen ekstra, med litt kreativitet og hjerterom.

En annen ting å tenke over (har ikke lest nedover i tråden, så mulig jeg gjentar noen andre): Hvor store er sjansene for at alle dere inviterer, faktisk kan komme? Når jeg/vi inviterer til fest, er det alltid litt frafall. Noen får ikke barnevakt, andre er på jobbreise osv. Sånn er det i vår livssituasjon, og da kan man gjerne ta litt høyde for å invitere til bristepunktet. ;)

Et par vi gjerne skulle ha hatt her, har sagt de ikke kan. De er ikke medregnet de 17. Mannen i et annet par har brøyting om vinteren, og sjansen er jo der for at det blir brøyting akkurat da. Men de andre tror jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok invitert henne andre år (uten at jeg vet det helt eksakt), og jeg har vært i hennes bursdager.... Hun ser nok på meg som mye nærmere enn jeg ser på henne.

Med mannen min og jeg blir vi 17. Og det er egentlig maks av hva vi har plass til - håper vel egentlig at vi blir et par færre.

Men hun blir nok lei seg dersom hun ikke blir invitert....

''Med mannen min og jeg blir vi 17. Og det er egentlig maks av hva vi har plass til - håper vel egentlig at vi blir et par færre.

''

Vi bor i et ikke altfor romslig rekkehus, og vi har hatt det dobbelte av det i selskap her. Tenk utenfor rammene, prust. Du kommer til å bli heltinne i vennegjengen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Med mannen min og jeg blir vi 17. Og det er egentlig maks av hva vi har plass til - håper vel egentlig at vi blir et par færre.

''

Vi bor i et ikke altfor romslig rekkehus, og vi har hatt det dobbelte av det i selskap her. Tenk utenfor rammene, prust. Du kommer til å bli heltinne i vennegjengen. :)

Ja, jeg gleder meg veldig :-)

Ok - dere har overbevist meg. Jeg er jo heldig som har mange venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg har hus. Stua er på 32 m2, og spisebordet kan vi være 14 rundt (sitter da to trangt på kortendene). Med kjøkkenbordet inntil er det plass til 5 til - så akkurat spisingen får vi plass til.

Men sånn ellers har vi bare sofa på 3+2+1 - og folk setter seg liksom ikke i loftstua eller på barnerommene heller....

Har tenkt å bestille mat, gjerne tapas.

Mannen min foreslo at vi skulle leie et lokale, men jeg hadde lyst til å ha det hjemme (er jo blitt så fint her etterat vi pusset opp) og det er mer personlig.

Men du hadde altså 40 stk? Kanskje jeg ikke skal henge meg opp i om det blir 17 eller 18 eller 14 da....

''Men sånn ellers har vi bare sofa på 3+2+1 - og folk setter seg liksom ikke i loftstua eller på barnerommene heller....''

Man må bare tenke utenfor den tradisjonelle norske "boksen" om at hver person skal ha sin plass. Man kan jo legge opp til litt mingling, noen sitter i sofadelen, noen fortsetter å sitte ved matbordet, noen danser (?), noen står her & der og prater osv.

Eller dere kan flytte kjøkkenbordet slik at det blir langbord med spisestua og la alle sitte rundt dette bordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google litt på prosecco. Har ikke hørt om den før. Ble i utgangspunktet skeptisk da jeg så det var en hvitvin, men ble positivt overrasket da jeg så den var musserende og tørr. Føler meg litt alene om å like tørr hvitvin.

Pass på at du kjøper en som er "brut" (tørr). :)

Denne er et røverkjøp på Polet: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-ViewBySKU?sku=1400301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men sånn ellers har vi bare sofa på 3+2+1 - og folk setter seg liksom ikke i loftstua eller på barnerommene heller....''

Man må bare tenke utenfor den tradisjonelle norske "boksen" om at hver person skal ha sin plass. Man kan jo legge opp til litt mingling, noen sitter i sofadelen, noen fortsetter å sitte ved matbordet, noen danser (?), noen står her & der og prater osv.

Eller dere kan flytte kjøkkenbordet slik at det blir langbord med spisestua og la alle sitte rundt dette bordet?

Ja, vi skal flytte kjøkkenbordet ut inntil spisebordet, slik at det blir langbord. Men jeg tenkte etterpå.... Men da blir en kanskje bare sittende + litt mingling.

Dette går nok bra. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hadde 40 stk venner, familie og naboer her. Og stua mi er mindre enn stua di. Også hadde jeg ikke flytta inn det store spisebordet mitt ennå (arvegods!), så jeg hadde bare det gamle kjøkkenbordet fra gamlekåken min.

Det som er genialt med fingermat er at man ikke trenger sitteplasser til alle. Folk mingler, spiser og drikker, og dermed er stemninga mer løssluppen også.

Kjør på, inviter alle gode venner og drit i om det kommer fire for mye. :)

''Det som er genialt med fingermat er at man ikke trenger sitteplasser til alle. ''

Enig.

I mannens 40-årsdag var vi ca 65 i huset, og for å få godt med gulvplass bar vi likegodt hele spisestua ut i garasjen for lagring ;-) Fingermat til alle og masse vin - funka superfint! :-)

Men jeg tror jeg måtte skifte vaskevann tre ganger for å få gulvet rent... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal flytte kjøkkenbordet ut inntil spisebordet, slik at det blir langbord. Men jeg tenkte etterpå.... Men da blir en kanskje bare sittende + litt mingling.

Dette går nok bra. Gleder meg!

Ja, gled deg! :-)

Vi har ofte hatt klappbord og -stoler for å få nok sitteplass ved maten, og etter maten hives dette ut på verandaen for å hindre at folk bare setter seg til sidrumpa i en stol og aller nådigst reiser seg når man må på do. av frykt for at andre skal rappe godstolen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''

''Tenk utenfor rammene, prust. Du kommer til å bli heltinne i vennegjengen. :)''

Utvilsomt! Festen til prust blir årets happening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gled deg! :-)

Vi har ofte hatt klappbord og -stoler for å få nok sitteplass ved maten, og etter maten hives dette ut på verandaen for å hindre at folk bare setter seg til sidrumpa i en stol og aller nådigst reiser seg når man må på do. av frykt for at andre skal rappe godstolen...;-)

He he :-)

Vel - verandaen er full av snø, men jeg forstår poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Er lite vant til å kjøpe hvitviner. Kunne ikke se at det stod "tørr" eller "brut" her. Den er tørr altså?

Mener å huske det. Den er ihvertfall god, og lett å drikke. Alle liker prosecco. :)

(Det er forresten Italias billigvariant av Champagne!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Føler meg litt alene om å like tørr hvitvin.''

Jeg liker helst tørr hvitvin, og det kjenner jeg mange som gjør også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tenk utenfor rammene, prust. Du kommer til å bli heltinne i vennegjengen. :)''

Utvilsomt! Festen til prust blir årets happening. :)

Håper det. Vi har noen venner (blant de inviterte) som proklamerte høyt og tydelig at de skulle ha 40-års fest, men så ble det aldri noe av...

Kjipe folk :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske det. Den er ihvertfall god, og lett å drikke. Alle liker prosecco. :)

(Det er forresten Italias billigvariant av Champagne!) ;)

Skal kjøpes inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dine gjester kommer helt sikkert ikke til å tisse på seg så du må dusje dem og finne noen av husstandens klær å ta på dem.

;-)

mvh

Hvis det hadde vært et doproblem på festene, kunne hun jo vurdert, slik som Geir, å montere et pissoir! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...