mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Peach canei, hva var nå det? Er ekstremt skeptisk til alt som har ordet "peach" i seg - etter et uhorvelig inntak av Koskenkorva peach en kveld i 1991... :-(((( Den koskenkorvaen fra 1991 var også i samme liga, det er jeg sikker på. Forresten - var ikke det med en sånn ekkel tranebærsmak? Peach Canei er noe jeg ikke har rørt siden jeg var 16. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Men er Matheus så dårlig da? Har ikke smakt den på 20 år tror jeg, men husker den som veldig god.... Smak den nå etter 20 år, og du vil være overrasket over hva du definerte som "god vin". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Den koskenkorvaen fra 1991 var også i samme liga, det er jeg sikker på. Forresten - var ikke det med en sånn ekkel tranebærsmak? Peach Canei er noe jeg ikke har rørt siden jeg var 16. Nei, tror ikke tranebær var oppfunnet da (unntatt på myrene når vi gikk skogsturer med pappa). Dette var noe søtt med vanvittig spritsmak på - som vi drakk reint. Fysj! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (ps: det er jo skikkelig uetisk mat, jo!) Det får være så uetisk det bare vil. Jeg er så PK ellers, atte det veier opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Smak den nå etter 20 år, og du vil være overrasket over hva du definerte som "god vin". ''Smak den nå etter 20 år, og du vil være overrasket over hva du definerte som "god vin".'' Hm - du har sikkert rett. Takk for i kveld, nå må jeg i seng :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Nei, tror ikke tranebær var oppfunnet da (unntatt på myrene når vi gikk skogsturer med pappa). Dette var noe søtt med vanvittig spritsmak på - som vi drakk reint. Fysj! Æsj! Jeg var borti noe sånn Koskenkorva Vargtas. Det var den som hadde noe tranebærgreier. Lurer på om det fortsatt finnes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Men er Matheus så dårlig da? Har ikke smakt den på 20 år tror jeg, men husker den som veldig god.... Jeg har ikke smakt Matheus på over 20 år. Den gangen syntes jeg ihvertfall at Maatheus var godt, mens denne billig-rosevinen som kanskje het Trubadur var helt jævlig (pardon my French) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 ''Smak den nå etter 20 år, og du vil være overrasket over hva du definerte som "god vin".'' Hm - du har sikkert rett. Takk for i kveld, nå må jeg i seng :-) Det må e å God natt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Æsj! Jeg var borti noe sånn Koskenkorva Vargtas. Det var den som hadde noe tranebærgreier. Lurer på om det fortsatt finnes. Jeg syntes den var god den gangen ihvertfall. Tror ikke den finnes lenger. Men godt mulig jeg hadde likt det, for jeg liker tranebærjuice, og Cosmopolitan er jo veldig godt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Det får være så uetisk det bare vil. Jeg er så PK ellers, atte det veier opp. *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 *kvalm* Husker også jeg kjøpte den aller billigste rosevinen de hadde på polet (Matteus var jo ganske populært på den tiden, men jeg skulle spare penger. Tror kanskje den het Trubadur eller noe i den dur (!) Vond var den ihvertfall, men jeg drakk nå opp den likevel... Liksom ikke tida å være superkresen på vinen når man er 18 år og russ;-) Trubadur høres ikke ut som noen höydare. Matteus er forresten skikkelig fæl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Mmm... Med fois gras. Oh joy! ''Mmm... Med fois gras. Oh joy!'' *slafse* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Senorita og Peach Canei stilte omtrent i samme liga... Ååååååå............Peach Canei!! Det var tider det ) *mimre* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 ''Min erfaring er at vi alltid kan be "for mange", for det er alltid mange som ikke kommer.'' Og jeg glemmer _aldri_ det barneselskapet der unntaket som bekreftet regelen slo til. Alle kom. ;-) mvh He he, det opplever vi omtrent hele tiden så jeg tar ikke sjansen på noen ekstra;-) Og om de tar liten plass så gjør de gjerne mye ut av seg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ja, jeg får kanskje gjøre det... Det er to par som ennå ikke har fått invitasjonen, men som jeg har veldig lyst til å nvitere (står på lista mi). Kanskje jeg må droppe ett av parene, og heller la hun enslige venninna få plass i stedet... Æsj. Skulle ønske jeg hadde kjempestor plass, med plass til alle! Er alle vennene i par, eller inviterer de bare de som er par? Håper dere ikke kutter ut single venner... har et par venninner som har følt seg utelukket fra diverse middager og mindre selskaper grunnet sin status, og det er ikke hyggelig :/. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Måtte google litt på prosecco. Har ikke hørt om den før. Ble i utgangspunktet skeptisk da jeg så det var en hvitvin, men ble positivt overrasket da jeg så den var musserende og tørr. Føler meg litt alene om å like tørr hvitvin. Men denne høres jo veldig god ut!!!! Takk for tips! '' Føler meg litt alene om å like tørr hvitvin. '' Virkelig? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som foretrekker annen hvitvin enn tørr (bortsett fra enkelte yngre som egentlig ikke liker vin)! Er vel unødvendig å si at jeg selv elsker tørr hvitvin! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Måtte google litt på prosecco. Har ikke hørt om den før. Ble i utgangspunktet skeptisk da jeg så det var en hvitvin, men ble positivt overrasket da jeg så den var musserende og tørr. Føler meg litt alene om å like tørr hvitvin. Men denne høres jo veldig god ut!!!! Takk for tips! ''Måtte google litt på prosecco. Har ikke hørt om den før'' Kan sies å være italiensk champagne, så skjønner du litt hva det dreier seg om! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jo, jeg har hus. Stua er på 32 m2, og spisebordet kan vi være 14 rundt (sitter da to trangt på kortendene). Med kjøkkenbordet inntil er det plass til 5 til - så akkurat spisingen får vi plass til. Men sånn ellers har vi bare sofa på 3+2+1 - og folk setter seg liksom ikke i loftstua eller på barnerommene heller.... Har tenkt å bestille mat, gjerne tapas. Mannen min foreslo at vi skulle leie et lokale, men jeg hadde lyst til å ha det hjemme (er jo blitt så fint her etterat vi pusset opp) og det er mer personlig. Men du hadde altså 40 stk? Kanskje jeg ikke skal henge meg opp i om det blir 17 eller 18 eller 14 da.... ''Men sånn ellers har vi bare sofa på 3+2+1 - og folk setter seg liksom ikke i loftstua eller på barnerommene heller....'' Når vi har middagsselskaper pleier vi rett og slett å bli sittende rundt spisebordet. Min erfaring er at proppen liksom går ut av selskapet når folk synker tilbake i sofaoen, og stemningen daler fort. Nei - bli heller værende rundt spisebordet for den gode stemningen og samtalen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 '' Føler meg litt alene om å like tørr hvitvin. '' Virkelig? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som foretrekker annen hvitvin enn tørr (bortsett fra enkelte yngre som egentlig ikke liker vin)! Er vel unødvendig å si at jeg selv elsker tørr hvitvin! Det gjør jeg også! Søtere hvitvin er for ungdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Mmm... Med fois gras. Oh joy! Har aldri fått helt sansen for fois gras - det blir for fett for meg :/. Har bestandig hatt problemer med animalsk fett, kanskje derfor jeg heller ikke er overbegeistret for den norske julematen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.