Gå til innhold

Vannkopper

Sofline

Anbefalte innlegg

Kan jeg på noen måte finne ut av om minsten har hatt vannkopper?

Han har hatt noen særdeles typiske utslett nederst på ryggen, men ingen ellers på kroppen, og jeg er ikke sikker på om han har hatt den sårskorpen som det beskrives at vannkopper avsluttes med. Han har ikke virket syk, men nå har jeg hørt at hos enkelte er sykdommen så mild at de ikke blir syke. Så vidt jeg vet har det heller ikke klødd, men han er kun ni måneder gammel, så det er ikke så lett å vite. Det går vannkopper i byen, men storebror har ikke vært syk (så vidt jeg vet). Det hadde vært greit å vite om han har vært syk...

Hvis det ikke er vannkopper, hva kan det ellers være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår yngste hadde vannkopper som nyfødt. hadde bare 2 prikker. Hun fikk det samtidig med sine to søstre på da 2 og 4. De var fulle av kopper.

Helsesøster sa det trolig var en vannkopp (kun en da vi var der). Hun har vært utsatt for smitte minst en periode i året etter det, i barnehagen og i private sammenhenger, og har ikke blitt syk igjen, så vi må bare annta at det var vannkopper hun hadde.

Nå 7 år gammel.

Tror ikke de kan ta blodprøve for å teste hvis ikke det er livsviktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøve er vel den eneste måten å finne ut om han har antistoffer i kroppen. Om dette er hensiktsmessig er en annen sak.

Var det andre han hadde kontakt med som hadde vannkopper omtrent samtidig som han? Det gir en viss indikasjon.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...