Gjest mener jeg Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Ja selvfølgelig, jeg går ikke i bursdag uten gave! Jeg så bare for meg at disse planene om å slutte å kjøpe gaver ikke blir noe av. Vi har alltid blitt bedt i bursdagene til våre nieser og nevøer, og hvis planen er å slutte å gi gaver når de er 18 og alle inviterer til bursdag så er det jo ingen vits å gjennomføre de planene. Jeg forstår ikke problemet. Om du går i selskap gir du gave, og hvis du ikke går i selskapet til en som er fylt 18 år, så gir du ikke gave. Veldig enkelt dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Ja selvfølgelig, jeg går ikke i bursdag uten gave! Jeg så bare for meg at disse planene om å slutte å kjøpe gaver ikke blir noe av. Vi har alltid blitt bedt i bursdagene til våre nieser og nevøer, og hvis planen er å slutte å gi gaver når de er 18 og alle inviterer til bursdag så er det jo ingen vits å gjennomføre de planene. Nei, blir man invitert så kjøper man gave - sånn er det bare 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Man møter i9kke opp i bursdagsselskap uten å gi gave, men det behøver ikke være mer enn en liten oppmerksomhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ja selvfølgelig, jeg går ikke i bursdag uten gave! Jeg så bare for meg at disse planene om å slutte å kjøpe gaver ikke blir noe av. Vi har alltid blitt bedt i bursdagene til våre nieser og nevøer, og hvis planen er å slutte å gi gaver når de er 18 og alle inviterer til bursdag så er det jo ingen vits å gjennomføre de planene. Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener. Om du tenkte at de ikke skulle invitere dere fordi dere hadde sagt at dere vil slutte å gi gaver, eller om dere ikke har tenkt å gå og lurer på om dere må gi gave fordi dere er invitert, eller om du vurderer å gå uten å gi gave. Men jeg tror ikke det kommer til å bli et stort problem. De fleste vil nok slutte å invitere tanter og onkler i bursdag når de er 18-19 år og flytter hjemmefra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest for eksempel Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Du kan jo gi en bukett blomster? det er jo koselig når man har flyttet for seg selv, eller man kan gi en innflyttingspresang, om det er noe hun trenger. det være seg alt fra litermål til knaggerekke i gangen/altså symbolsk fordi dere er invitert, -men altså forkledt som innflyttingsgave... det er vel noe man seg hør og bør gi om man kommer til noen som har flyttet for seg selv, uansett? -synes dere skal gi gave om dere går i selskapet, ellers trenger dere ikke gi noe. Hun inviterer jo fordi hun ønsker å treffe dere, ikke for å få presang, vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ja selvfølgelig, jeg går ikke i bursdag uten gave! Jeg så bare for meg at disse planene om å slutte å kjøpe gaver ikke blir noe av. Vi har alltid blitt bedt i bursdagene til våre nieser og nevøer, og hvis planen er å slutte å gi gaver når de er 18 og alle inviterer til bursdag så er det jo ingen vits å gjennomføre de planene. ''hvis planen er å slutte å gi gaver når de er 18 og alle inviterer til bursdag så er det jo ingen vits å gjennomføre de planene. '' De slutter nok å invitere tanter og onkler om ikke så lenge :-) Når de er 21 år, studenter og bor på hybel, da blir du nok ikke invitert lenger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Gir henne en gave som seg hør og bør når man blir bedt i bursdag. Ikke bli overprinsippiell. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ja selvfølgelig, jeg går ikke i bursdag uten gave! Jeg så bare for meg at disse planene om å slutte å kjøpe gaver ikke blir noe av. Vi har alltid blitt bedt i bursdagene til våre nieser og nevøer, og hvis planen er å slutte å gi gaver når de er 18 og alle inviterer til bursdag så er det jo ingen vits å gjennomføre de planene. Hvis dere har en så stor plass i 19-20-åringers liv at de fortsatt inviterer dere på bursdag, fortjener de en liten gave også. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg har selvfølgelig ikke sagt at jeg ikke har med gave når jeg skal i bursdagsselskap! Poenget er at vi har en plan om å slutte å gi dem gaver når de blir 18, vi ga en stor gave til henne i fjor og sa fra med det samme at grunnen er at vi skal slutte å gi bursdagsgaver. Planen blir da ikke ødelagt om dere gir gave når dere er invitert til selskap. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ja selvfølgelig, jeg går ikke i bursdag uten gave! Jeg så bare for meg at disse planene om å slutte å kjøpe gaver ikke blir noe av. Vi har alltid blitt bedt i bursdagene til våre nieser og nevøer, og hvis planen er å slutte å gi gaver når de er 18 og alle inviterer til bursdag så er det jo ingen vits å gjennomføre de planene. Jeg forstår ikke sammenblandingen mellom regelen og unntaket. Det burde være fullt mulig å håndtere en hovedregel som sier at dere ikke gir gave over en viss alder, men at dere gjør unntak om dere blir invitert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg forstår ikke sammenblandingen mellom regelen og unntaket. Det burde være fullt mulig å håndtere en hovedregel som sier at dere ikke gir gave over en viss alder, men at dere gjør unntak om dere blir invitert. Jeg har forøvrig kjøpt forsinket julegave til meg selv i dag. Har bestilt zeroski. Misunnelig? Eller du fikk kanskje til jul :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg har forøvrig kjøpt forsinket julegave til meg selv i dag. Har bestilt zeroski. Misunnelig? Eller du fikk kanskje til jul :-) Jeg fikk til jul! Har faktisk ikke prøvd dem ennå, men har store planer i morgen - nå burde de være ideelle! Og gratulerer - avgi rapport! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg har forøvrig kjøpt forsinket julegave til meg selv i dag. Har bestilt zeroski. Misunnelig? Eller du fikk kanskje til jul :-) Forsøkte zeroskiene i dag! Riktignok sammen med minstemann, så fikk ikke akkurat forsøkt frasparket skikkelig. De var litt bakglatte!? RIktignok var det kanskje litt kaldt for dem - men skulle de da bli glatte? Ikke vet jeg - gjør du? Men tror jeg hadde beste gliden i marka! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.