Gå til innhold

hva ordner ungene selv om morgenen?

iselin

Anbefalte innlegg

MIne unger går også i 1. og 4. klasse, og jeg gjør omtrent som det samme som deg :) Klær legger vi (jeg) frem på kvelden, men hvsi vi glemmer det er de fullt i stand til å finne klær til seg selv... Jeg lager frokost til dem, smører matpakker, pakker sekker og gymtøy, og finner fram yttertøy som passer til været.

Har tenkt tanken på at jeg kanskje "hjelper" dem litt mye, men jeg liker å ha kontroll.... ;) Dessuten er de ganske selvstendige ellers, så jeg er ikke bekymret for at de ikke skulle klare seg selv hvis de måtte (f.eks når de overnatter hos andre, skal på leirskole el.l.).

Som regel drar vi samtidig om morran, men hvis pappan er hjemme overlater jeg dem til han og drar på jobb litt tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine er 9 og 11.

11-åringen klarer seg stort sett sjøl, men en av oss voksne smører matpakka. Ikke noen store påminnelsen annet enn "Har du husket alt?"

9-åringen får litt mer hjelp med å huske skolesaker.

Klær ordner de sjøl.

Jeg reiser vanligvis på jobb en god stund etter at de er ute av døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort/gjør som deg. Mine går i 2 og 5. Men nå har eldste begynt å finne klærne selv og passe på gym og svømmetøyet selv. Dette helt på eget intiativ.

Er nok litt kontrollfreak og tenker på konsekvensene om noe blir glemt ;0) Matpakken hadde jo vært en lite krise om ble glemt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...