Gå til innhold

Tåpelige, gærne mor

Gjest sjøstjerna

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

...er jeg i min tenåringsøyne akkurat nå.

Jeg gjorde en brøler. Jeg kom inn på rommet hans, og sa noe slikt som:

"kom å spis frokost, gutten min. Jeg har lagt frem godt pølsepålegg, og sånt knekkebrød som du liker ekstra godt. Kom nå" Jeg snakket i mild og varm tone.

FOR en brøler.

For han satt med head-set på, og snudde seg mot meg- og sa: "de andre hører alt". Øynene hans lynte og han ba meg forlate rommet.

*he-he*

Jommen ikke lett å være god mor. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smiler litt her jeg sitter og tenker på stiuasjonen. Du mente jo bare å være snill, og han hadde sikkert oppfattet det slik dersom han hadde vært helt alene.

Ikke så lett å være god mamma alltid nei.

Jeg fikk høre fra min snart-12-åring i dag "Du er en snill mamma, du!", da jeg kom med mat på senga til ham, siden han er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Generaltabbe! :-)

Han er nå skjemt ut på det kraftigste i kameratflokken, hehe.

Det jeg opprinnelig tenkte si til han var noe helt annet- for jeg hadde tenkt be han ta ut søpla. I det her tilfelle hadde dette vært bedre. ;-) Da hadde jeg vært en helt normal mor- som maser om alt mulig. ;-)

I stedet valgte jeg altså først invitere til frokost...hvilket ble helt FEIL. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Smiler litt her jeg sitter og tenker på stiuasjonen. Du mente jo bare å være snill, og han hadde sikkert oppfattet det slik dersom han hadde vært helt alene.

Ikke så lett å være god mamma alltid nei.

Jeg fikk høre fra min snart-12-åring i dag "Du er en snill mamma, du!", da jeg kom med mat på senga til ham, siden han er syk.

Ja, noen ganger sier de slikt også, hvilket er hyggelig.

Min kar gir meg gjerne klem og han inviterer ofte til "slosskamp". Han ler godt når han ser at han kan dytte og dra meg dit han vil (han er fysisk mye sterkere enn meg).

Morsomt med barn- og morsomt med ungdom også. :-)

Men selvsagt utfordrende til tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg opprinnelig tenkte si til han var noe helt annet- for jeg hadde tenkt be han ta ut søpla. I det her tilfelle hadde dette vært bedre. ;-) Da hadde jeg vært en helt normal mor- som maser om alt mulig. ;-)

I stedet valgte jeg altså først invitere til frokost...hvilket ble helt FEIL. ;-)

''I stedet valgte jeg altså først invitere til frokost...hvilket ble helt FEIL. ;-)''

Og så toppet du det hele med å kalle ham "gutten min". Fysj og fy! :-) En dobbel fornærmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Klart du ikke må si sånt:) Får sånne kommentaterer jeg også, og litt av den typen; jada.... ( underforstått: ikke bry deg)

He-he. Nei, det er viktig å ikke si slikt "offentlig" (=når hans kompiser kan høre det).

Jeg var bare ikke observant nok til å oppdage det headsettet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venner meg heller ikke til at de kan snakke sammen og høre hverandre "hele tiden".

Jeg har såvidt blitt vant til at det er normalt å snakke med seg selv ute på gata, fordi alle har diverse handsfreeløsninger og usynlige mobiler. Det kommer til å ta litt tid før jeg forstår at snakking på hjemmbane "aldri" er til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''I stedet valgte jeg altså først invitere til frokost...hvilket ble helt FEIL. ;-)''

Og så toppet du det hele med å kalle ham "gutten min". Fysj og fy! :-) En dobbel fornærmelse.

Ja, skikkelig dobbel fornærmelse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, skikkelig dobbel fornærmelse. :-)

He, He:)

Min sønn hadde blitt imponert, søpla hadde vært flauere for han...;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg fikk kjeft av min tenåringssønn i dag fordi _han_ sov for lenge.

Han sto opp klokken 14.30 og ga meg skylden for at dagen hans var ødelagt.

- Du kunne for f.. ha vekket meg da! - Unnskyld meg, men jeg har vært inne på rommet ditt for 2 timer siden. Jeg sa at du skulle stå opp og du svarte meg til og med og sa at jeg ikke skulle bry meg.

- Det har du ikke!- Joda, det har jeg! - NEI!, det har du ikke!

Tenåringer har alltid rett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hee he* Fort gjort!

Jeg har også kommet inn i tv-stua der junior sitter alene og snakket til han uten å legge merke til den lille dingsen ved øret (langt hår...).

Ja ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venner meg heller ikke til at de kan snakke sammen og høre hverandre "hele tiden".

Jeg har såvidt blitt vant til at det er normalt å snakke med seg selv ute på gata, fordi alle har diverse handsfreeløsninger og usynlige mobiler. Det kommer til å ta litt tid før jeg forstår at snakking på hjemmbane "aldri" er til meg...

Jeg har knapt vendt meg til dette med handsfree-mobil på gata! Jeg synes fortsatt det ser temmelig pussig ut med folk som står og "snakker med seg selv", selv om jeg jo skjønner at det sikkert er en trådløsdings der et sted som jeg ikke ser.

Jammen bra at Anita Skorgan skrev sangen om hun dama i "For vår jord" lenge før det kom slike mobiltelefonløsninger, for np for tiden ville jo den dama ikke skilt seg like mye ut...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knapt vendt meg til dette med handsfree-mobil på gata! Jeg synes fortsatt det ser temmelig pussig ut med folk som står og "snakker med seg selv", selv om jeg jo skjønner at det sikkert er en trådløsdings der et sted som jeg ikke ser.

Jammen bra at Anita Skorgan skrev sangen om hun dama i "For vår jord" lenge før det kom slike mobiltelefonløsninger, for np for tiden ville jo den dama ikke skilt seg like mye ut...;-)

Ja, man føler seg gammel. Tenk på den gangen du kunne stå sammen med én person til på f.eks. bussholdeplassen - og hvis så den andre begynte å snakke (f.eks. sa "hallo?" ) - så var det til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man føler seg gammel. Tenk på den gangen du kunne stå sammen med én person til på f.eks. bussholdeplassen - og hvis så den andre begynte å snakke (f.eks. sa "hallo?" ) - så var det til deg...

LOL

Der har du et tegn på at man føler seg gammel.. når mannen ved siden av i fruktdisken plutselig sier høyt "HEI ja det var den kontrakten..tar du den bla bla bla.." og du oppdager at du ligger stabla i en haug oppi appelsinene uten å greie å ta øynene fra fyren...!

Og ikke kommer på at han hadde mobil i øret før du står og pusser tenner på ungene halv åtte på kvelden. *gremmes*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart vi får slike vitser nå for tiden:

- - -

Jeg hadde knapt satt meg ned på toalettskåla på flyplassen da jeg hørte fra nabobåsen:

-"Hei, hvordan har du det?"

-Jeg er ikke typen til å starte en samtale på et offentlig toalett men jeg vet ikke hva som gikk av meg og jeg svarte:

-"Jo, takk bare bra."

-Den andre fyren sa:

-"Hva gjør du?"

-Hva slags spørsmål er det tenkte jeg og syntes dette begynte å bli idiotisk og svarte: -"Jo, som deg, bare ute og reiser."

-På dette tidspunktet prøvde jeg å bli ferdig med mitt gjøremål fort som f..... da det kom et nytt spørsmål: -"Kan jeg komme over?"

-Nå begynte dette å bli noe skremmende men for å være høflig svarte jeg: -"Nei.........jeg er litt opptatt akkurat nå."

-Da hørte jeg fyren på andre siden si litt sånn halv høyt:

-"Du, jeg må ringe deg opp igjen. Det sitter en idiot i båsen ved siden av meg og svarer på alle spørsmåla mine."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart vi får slike vitser nå for tiden:

- - -

Jeg hadde knapt satt meg ned på toalettskåla på flyplassen da jeg hørte fra nabobåsen:

-"Hei, hvordan har du det?"

-Jeg er ikke typen til å starte en samtale på et offentlig toalett men jeg vet ikke hva som gikk av meg og jeg svarte:

-"Jo, takk bare bra."

-Den andre fyren sa:

-"Hva gjør du?"

-Hva slags spørsmål er det tenkte jeg og syntes dette begynte å bli idiotisk og svarte: -"Jo, som deg, bare ute og reiser."

-På dette tidspunktet prøvde jeg å bli ferdig med mitt gjøremål fort som f..... da det kom et nytt spørsmål: -"Kan jeg komme over?"

-Nå begynte dette å bli noe skremmende men for å være høflig svarte jeg: -"Nei.........jeg er litt opptatt akkurat nå."

-Da hørte jeg fyren på andre siden si litt sånn halv høyt:

-"Du, jeg må ringe deg opp igjen. Det sitter en idiot i båsen ved siden av meg og svarer på alle spørsmåla mine."

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...