Gå til innhold

¤ mnd - most banan?

Gjest Barnevakt i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Barnevakt i dag

Sitter barnevakt for en liten en på 4 mnd. Og så husker jeg ikke helt hvordan det er. Kan jeg gi en 4 mnd gammel baby most banan, eller må de være eldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For sikkerhets skyld ville jeg ikke gjort det.

Noen 4 mnd. babyer har fått smake litt fast føde, andre fullammes eller får bare morsmelkerstatning.

Hvis du ikke vet dette, er det best å holde seg på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på 4 mndr kan jo selvsagt helt trygt smake på litt most banan. MEN dette er det jo foreldrene som styrer.!Det er litt rart hvis du ikke har fått instrukser om hva babyen spiser/drikker. Noen på 4 mndr drikker jo fortsatt bare melk, mens andre spiser grøt og/eller middagsmat. Jeg hadde ikke gitt noe annet enn det foreldrene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Du kan høre med foreldrene.

Veldig mange barn drikker kun morsmelk/morsmelkerstatning på den alderen. Smaksprøver av ny mat bør foreldrene få ordne med selv, så fremt ikke annet er avtalt.

Hadde du vært barnevakt for en av mine barn da de var 4 mnd, så hadde det kun vært morsmelk på flasker som du kunne gitt. Dette ville jeg fortalt før jeg dro. Dersom det kom meg for øret at barnet fikk noe annet (fast føde) mens jeg var borte, hadde det vært grovt tillitsbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...