Gå til innhold

Smerter venstres side i magen

Gjest

Anbefalte innlegg

Guttungen på 10 år her sier at han har hatt smerter nederst i magen på venstre siden de par siste dagene. Smertene kommer bved hosting og om han strekker seg. Han hoster ikke veldig mye men en del.

Hva kan dette være tegn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første som slår meg er brokk (men jeg er verken lege eller ekspert på barnesykdommer).

Jeg tenker at en telefon til helsesøster/lege antakelig lar seg forsvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slår meg er brokk (men jeg er verken lege eller ekspert på barnesykdommer).

Jeg tenker at en telefon til helsesøster/lege antakelig lar seg forsvare.

Det kan virke som det er muskelsmerte ettersom det er vondt ytterst. Det er også vondt om han strekker seg opp. Men er veldig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker du noen endring i huden - om det blir en kul eller noe - når han hoster? Om det er det, så kan det være et brokk.

Ellers er sjansen størst for at det er muskulært.

Er du usikker, så ring legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker du noen endring i huden - om det blir en kul eller noe - når han hoster? Om det er det, så kan det være et brokk.

Ellers er sjansen størst for at det er muskulært.

Er du usikker, så ring legen :)

Jeg har ikke merket noen endring i huden nei. Det var fremdeles vondt i dag ved hosting og når han strekte seg opp. Det er tredje dagen det er vondt. Men han er i fin form ellers. Etter det jeg har skjønt skal det kun være muskler, fett og tykktarm der han har vondt. Avføringen er normal. Er det noe annet det da kan være? Hvor lang tid tror du det kan ta om det er noe muskulært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noen endring i huden nei. Det var fremdeles vondt i dag ved hosting og når han strekte seg opp. Det er tredje dagen det er vondt. Men han er i fin form ellers. Etter det jeg har skjønt skal det kun være muskler, fett og tykktarm der han har vondt. Avføringen er normal. Er det noe annet det da kan være? Hvor lang tid tror du det kan ta om det er noe muskulært?

Vanskelig å si, men det vil nok fort gå en 3-5 dager. Du kan jo tenke på når du selv er støl f.eks.

Men, som sagt, er du usikker, ta en telefon til legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...